728 x 90

آسوشیتدپرس: شورای امنیت سازمان ملل درباره جنگ اسراییل و حماس به توافق نرسید

غزه - بمباران خان یونس ۱۵آبان - عکس از آسوشیتدپرس
غزه - بمباران خان یونس ۱۵آبان - عکس از آسوشیتدپرس

آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه ۱۶آبان در گزارشی درباره نشست شورای امنیت نوشت: همزمان با عبور تعداد کشته‌های غزه از ۱۰۰۰۰نفر، شورای امنیت سازمان ملل درباره جنگ اسراییل و حماس به توافق نرسید.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه بار دیگر در مورد قطعنامه‌یی درباره جنگ یک ماهه اسراییل و حماس به توافق نرسید.

با وجود بیش از دو ساعت گفتگوهای پشت درهای بسته در روز دوشنبه، اختلافات باقی ماند. ایالات متحده خواستار «وقفه‌های بشردوستانه» است در حالی که بسیاری از اعضای شورا خواستار «آتش‌بس بشردوستانه» برای ارائه کمکهای ضروری و جلوگیری از مرگ و میر بیشتر غیرنظامیان در غزه هستند.

رابرت وود، معاون سفیر ایالات متحده پس از این نشست به خبرنگاران گفت: «ما در مورد توقفهای بشردوستانه صحبت کردیم و علاقه‌مند هستیم که در این زمینه به‌دنبال یک متن باشیم. اما در شورا در مورد این‌که آیا این قابل‌قبول است یا خیر، اختلاف‌نظر وجود دارد»... .

چین که در ماه جاری ریاست شورای امنیت را برعهده دارد و امارات متحده عربی، نماینده عرب در این شورا، خواهان برگزاری نشست شورای امنیت در روز دوشنبه شده بودند.
لانا نصیبه، سفیر امارات متحده عربی گفت که همه ۱۵عضو شورا کاملاً درگیر هستند و تلاش‌ها برای کاهش شکافها و دستیابی به توافق بر سر یک قطعنامه ادامه خواهد یافت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/798d0258-3beb-469e-b068-7bc25adc8dab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات