728 x 90

خبرگزاری فرانسه اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌های جدید علیه رژیم ایران موافقت کرده است

زندان اوین
زندان اوین

خبرگزاری فرانسه با اشاره به اقدام جنایتکارانه رژیم در زندان بدنام اوین نوشت: اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌های جدید علیه رژیم ایران موافقت کرده است، اقدامی که انتظار می‌رود روز دوشنبه ۲۵مهر توسط وزرای خارجه این اتحادیه تأیید شود.

خبرگزاری فرانسه افزود: قوه قضاییه روز یکشنبه اعلام کرد که دستکم چهار زندانی ایرانی در آتش‌سوزی شبانه در زندان بدنام اوین تهران جان خود را از دست دادند که منجر به تشدید تنشها پس از گذشت یک ماه از اعتراضات ناشی از مرگ مهسا امینی شد.

مقامات ایرانی علت آتش‌سوزی را «شورش و درگیری» میان زندانیان می‌دانند، اما گروه‌های حقوق‌بشری می‌گویند که اعتقاد چندانی به روایت رسمی رویدادها ندارند.

اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌های جدید موافقت کرده است، اقدامی که انتظار می‌رود روز دوشنبه توسط وزرای خارجه این اتحادیه تأیید شود.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان در توئیتی نوشت که آتش ممکن است خاموش شده باشد، اما نگرانی ما برای افرادی که در آنجا نگهداری می‌شوند و حقوق‌بشر آنها نمی‌تواند و متوقف نخواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/75c1821d-79b1-4bb6-bbc5-87e6a5188b2d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات