728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های رژیم ۷اردیبهشت ۱۳۹۴

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
روزنامه‌های حکومتی به‌خصوص در باند خامنه‌ای در روز دوشنبه برجسته‌ترین عنوان خود را به اظهارات وحشت‌آلود خامنه‌ای با سرکرده‌های انتظامی اختصاص داده‌اند. که نیاز نظام به سرکوب به بن رسیده را؛ به نمایش گذاشته است:

سیاست روز: خامنه‌ای: در ارتقای امنیت به هیچ حدی قانع نباشید

وطن امروز: رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی تأکید کرد: مقابله با ناامنی روانی در کنار ناامنیهای فیزیکی

کیهان: انتظار از نیروی انتظامی قاطعیت در کنار عدالت و مروت / وظیفه پلیس خدمت به جامعه و نصرت اسلام است

جوان: اجرای فروع دین جزو مأموریت و حتی فلسفه وجودی حاکمیت اسلامی است و عقلاً نیز نمی‌توان در یک مجموعه «کل یکپارچه»، جزیی را متصور شد که در مقابل هدف کلان خود را غیرمسئول بداند. این در حالی است که این روزها سخنانی حاشیه‌ساز در برخی تریبونها شنیده می‌شود که‌گویی برخی به‌دنبال یک «پلیس سکولار» هستند که هیچ مسئولیتی در مقابل فلسفه وجودی نظام اسلامی ندارد.

در روزنامه‌های باند رفسنجانی نیز ناخواسته به دجالگری در اظهارات خامنه‌ای و روحانی اذعان شده و بر ماهیت سرکوبگر نیروی انتظامی اعتراف شده است:

شرق: صرف‌نظر از این‌که ما درباره وظیفه پلیس و رعایت قانون دیدگاههای متفاوتی داشته باشیم، در عمل وضعیت پلیس در ایران با سایر کشورها مقایسه پذیر است. مشخص است عملکرد و وضعیت پلیس در ایران با عملکرد آن در بسیاری از کشورهای دیگر، که مشابه ایران هستند، خیلی تفاوتی ندارد.

روزنامه‌های باند ولی‌فقیه با حمله به وزیر کشور روحانی به‌دلیل اظهاراتش در مورد پول کثیف، عذرخواهی او را غلط کردم گویی رقیب تفسیر کرده و به باند رفسنجانی – روحانی تاخته اند:


وطن امروز: وزیر کشور در جلسه علنی مجلس به بی‌اساس بودن ادعای پولهای کثیف اعتراف و رسماً عذرخواهی کرد؛ جفت پوچ

کیهان: پس از 2ماه جنجال و سوء‌استفاده مدعیان اصلاحات / وزیر کشور: پول کثیفی در کارنبود! عذرخواهی می‌کنم

جوان: پایان ادعایی که 64روز رسانه‌ها، مجلسیان و اصلاح‌طلبان را سر کار گذاشت؛ پولهای کثیف وزیر کشور باد هوا بود

روزنامه‌های باند رفسنجانی- روحانی که در روزهای قبل روی اظهارات رحمانی فضلی سرمایه‌گذاری کرده بودند، امروز اظهارات او را دورویی و عقب‌نشینی نامیده‌اند:


شرق: وزیرکشور توپ «پولهای کثیف» را به زمین رسانه‌ها انداخت؛ عقب‌نشینی علنی

فرهیختگان: وزیر کشور به‌نمایندگی از نشریات از نمایندگان عذرخواهی کرد / دیوار کوتاه رسانه

قانون: آب پاکی روی پولهای کثیف / رحمانی فضلی: تقصیر رسانه‌ها بود!

جمهوری اسلامی: عقب‌نشینی وزیر کشور در مجلس

ابتکار: وزیر کشور از زمانی که بحث ورود پول کثیف را به عرصه سیاست و قدرت مطرح کرده تا به امروز همواره از موضع خود عقب‌نشینی محسوسی داشته است. ... اگر وزیر کشور قصد نداشت اسنادی در این رابطــــه ارائه کند چرا از آن سخن به میان آورد که امروز مجبور شود رسانه‌ها را متهم به فریبکاری کند؟ باید گفت پس چگونه فسادهای چند صد میلیاردی که وزیر کشور دیروز در صحن علنی به آنها اشاره کرد شکل گرفته است؟

اعتماد: این اظهارات را یک اشتباه راهبردی برای دولت و وزیر می‌دانم که قطعاً آثار سویی در حوزه عملکردی وزارتخانه خواهد داشت.

همزمان با ادعای پیشرفت مذاکرات هسته‌یی از طرف روزنامه‌های باند رفسنجانی - روحانی، روزنامه‌های باند دلواپسان، با رفتن پشت اظهارات خامنه‌ای، تا مرز ابراز شک به باند رقیب در جریان مذاکرات پیش رفته‌اند:

کیهان: در حالی که با اظهارات مقامات آمریکایی ابهامات و پرسش‌ها درباره بیانیه لوزان رو به فزونی گذاشته برخی طرفها از آغاز نگارش توافق نهایی خبر می‌دهند! دغدغه‌ها و پرسش‌ها اما جای خود باقی است. توافقی با اهمیت توافق جامع نهایی، چیزی نیست که بتوان با شتابزدگی و اصرار بر محرمانه نگاه داشتن مذاکرات تا پس از اعلام توافق نهایی یا عنوان کردن این‌که مذاکرات تحت نظر رهبری است و هیچ دغدغه‌ای وجود ندارد، راه انداخت و جا انداخت و مردم و نخبگان را در برابر عمل انجام شده قرار داد... بنابراین باید با حساسیت و دغدغه تمام مذاکرات را در هفته‌های پیش‌رو رصد کرد. نه این‌که با برخی مطالب القایی یا برخی بدفهمی‌ها بالش نرم زیر سر افکار عمومی یا نخبگان گذاشت.


در باند رفسنجانی- روحانی تأکید بر مسیر زهر خوران و غلط کردم گویی از سیاستهای منطقه‌یی به‌مثابه تنها راه امنیت و بقای نظام ادامه دارد:


افکار: بهبود رابطه با میانمار، کوبا و ایران؛ سیاست تعامل دوجانبه اوباما جواب داد

آرمان: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام... گفت: ایران امن نه تنها مزاحم هیچ کشوری نیست، بلکه باعث تثبیت، تقویت و تداوم امنیت در منطقه خواهد بود وی با دست یافتنی توصیف کردن تفاهم هسته‌ای، به سیاستهای اصولی و اسلامی انقلاب و فتوای رهبری معظم انقلاب در حرام دانستن استفاده از بمب هسته‌یی اشاره کرد و افزود: حر فهای یک مجتهد اسلامی در مقام رهبری یک جامعه متمدن، برای همه ما حجت است...


فساد، چپاول، فقر و بیکاری و ناکارآمدی مضمون سایر عنوانهای روزنامه‌های دوشنبه است:


قانون: بررسی حقوقی یک اتفاق عجیب در تهران؛ شهرداری یک خیابان را فروخت / ارزش این ملک 60میلیارد تومان است

کیهان: وزیر اقتصاد: مشکلات اقتصادی ایران باحذف تحریمها برطرف نمی‌شود

کاروکارگر: رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار مازندران: کارگران بسیاری از کارگاهها سه الی چهار ماه حقوق نگرفته‌اند

سیاست روز: حقوق کارگران زیر خط فقر در مدار منفی

رسالت: واردات گوشت بوفالو نتیجه رانت‌خواری است

حمایت: 100هزار میلیارد معوقه بانکی بدون ضمانت در کشور وجود دارد

ابتکار: در کشوری که تولید ثروت ندارد، خودروی لوکس از کجا می‌آید؟ ویراژ پورشه‌های کثیف.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/74eb6149-071e-49f9-87ab-3b038da13562"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات