728 x 90

موضعگیری مقام‌های سیاسی و نظامی آمریکا علیه اقدام تحریک آمیز سپاه پاسداران

سناتور فرد تامپسون
سناتور فرد تامپسون
مقام های سیاسی ونظامی آمریکایی طی موضع گیریهایی علیه اقدام تحریک آمیز قایقهای سپاه پاسداران، بر ضرورت مقابله با تهدید رژیم آخوندی و اِعمال قاطعیت بیشتر تأکید کردند.
گزارش:
سناتور فرد تامپسون کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا تصریح کرد که رژیم ایران همچنان یک تهدید است و باید با قاطعیت با آن برخورد کرد.
وی در یک مناظره انتخاباتی گفت: در گزارش جامعه اطلاعاتی تأکید شده رژیم ایران فعالیتهای ساخت سلاح هسته‌یی را در سال 2003 متوقف کرده است این اقدام درست همان زمانی بوده است که آمریکا به عراق حمله کرد.
باتوجه به ماجرای اخیر خلیج فارس، دولت امریکا باید قدرتمند باشد. باید به خاطر داشته باشیم که بسیاری از جنگ ها درست به همین صورت آغاز شده است چراکه حمله به شناورهای نظامی و غیرنظامی آمریکا سبب بروز درگیری و اغاز جنگ شده است.
ژنرال تام مک اینرنی دستیار سابق رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا گفت: قایقهای سپاه پاسداران از سوی بالاترین مقام های حکومتی از جمله خامنه‌ای برای حمله به ناوهای جنگی آمریکا دستور گرفته بودند.
وی در یک مصاحبه تلویزیونی در پاسخ به این سؤال که آیا خویشتنداری آمریکا در این گونه موارد اشتباه نیست؟ گفت: باید نیروی دریایی آمریکا به این اقدام نیروهای ایرانی واکنش نشان میداد چراکه انها می توانستند به ناوهای امریکایی نزدیک شوند و آنها را منفجر کنند. فرماندهان حاضر در صحنه این اختیار را دارند که براساس مقررات از خودشان و شناورشان محافظت کنند. در این مورد شاهد ان هستیم که فرمانده حاضر در صحنه بسیار محتاط بوده و از خود خویشتنداری زیادی نشان داده است. به نظر من قایقهای سپاه پاسداران که در این صحنه حضور یافته بودند از خامنه ای به صورت مستقیم دستور گرفته بودند. به همین دلیل این اقدام تصادفی نبوده بلکه اقدامی برنامه ریزی شده و خصمانه بوده است.
ژنرال تام مک اینرنتی افزود: در نوار ویدئویی مربوط به این حادثه می بینیم قایقهای رژیم ایران به ناوهای جنگی آمریکا می گویند ظرف دو دقیقه ، آنها را منهدم خواهند کرد، در چنین شرایطی هر کشتی ای حق دارد براساس مقررات مربوط به درگیری از خود دفاع کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/717b9a91-99ee-4cb8-9c1a-353c5eaad375"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات