728 x 90

افشاى دخالتهاى سپاه پاسداران توسط مقاومت ايران,

گزارشی از معرفی کتاب «ظهور امپراطوری مالی سپاه پاسداران» توسط مقاومت ایران

-

 -
-
در یک کنفرانس خبری در دفتر شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا، ضمن افشای هزینه‌های نجومی صدور تروریسم و بنیادگرایی توسط سپاه پاسداران ولایت فقیه کتاب «ایران: ظهور امپراطوری مالی سپاه پاسداران» معرفی شد. در این کنفرانس، شخصیتهای سیاسی و محققان از ایالات متحده و اعضای هیأتهای دیپلوماتیک کشورهای خاورمیانه و اروپایی شرکت داشتند.
 


سخنرانان کنفرانس خبری در دفتر شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن، آدام ارلی، سخنگوی سابق وزارت‌خارجه و سفیر سابق آمریکا در بحرین؛ ویلیام نیتزه، عضو ارشد مرکز مطالعات استراتژیکی و بین‌المللی و عضو شورای روابط خارجی؛ مایکل پریجنت، عضو ارشد انستستوی هادسون و پروفسور دانشگاه دفاع ملی؛ ادوارد استافورد، افسر بازنشسته امور نظامی-سیاسی در وزارت امور خارجه؛ و علیرضا جعفرزاده، معاون دفتر نمایندگی شورا در آمریکا بودند.
 
 
در ابتدای کنفرانس، علی صفوی، عضو کمیسیون امور خارجه شورای ملی مقاومت ایران، گفت: موضوع بحث امروز ما ظهور و گسترش امپراطوری مالی و اقتصادی سپاه پاسداران است که محورهای اساسی آن در کتاب جدید مقاومت ایران، پس از ماهها تحقیق و پژوهش مفصل، مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته است.
 
 
او اضافه کرد: این بحث در زمان مناسبی صورت می‌گیرد زیرا ما شاهد آزمایشهای موشکی سپاه پاسداران هستیم، که دو مورد دیگر آن در اوایل این هفته با نقض قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل انجام شد. ثانیا، در هفته‌های اخیر گفتگوهایی در مورد لزوم تروریست نامیدن سپاه پاسداران در آمریکا درگرفته است.

سفیر آدام ارلی در ابتدای سخنان خود در معرفی مقاومت ایران گفت: «شورای ملی مقاومت ایران بدرستی به این اعتبار شناخته می‌شود که حقایقی را در رابطه با واقعیتهای ایران افشا می‌کند که دیگران یا نمی‌خواهند بگویند و یا هیچ‌کس دیگر نمی‌تواند به این اطلاعات دست یابد. آنها اخیراً گزارش دیگری را در رابطه با حضور نظامی و هزینه‌های مالی رژیم ایران در حمایت از بشار اسد در جنگ سوریه افشا کردند. ... اینها اطلاعات و فاکتهای بسیار مهمی هستند که ما باید در چارچوب تحلیلی خود بگنجانیم».
 
 
سفیر آدام ارلی در ادامه افزود: افشاگری امروز نیز نقطه عطفی برای درک ما از موضوعات مهمی مانند بنیه‌های اقتصادی سپاه و همچنین تنظیم سیاستهای اقتصادی رژیم ایران است که سپاه و سازمانهای مربوطه را قادر می‌سازد تا رشد و گسترش یابند. سپس علیرضا جعفرزاده رئوس کتاب جدید مقاومت ایران در رابطه با اقتصاد سازمانیافته تحت حاکمیت خامنه‌ای و سپاه را به تفصیل شرح داد و سیر تکاملی انباشت ثروتهای نجومی در ارگانهای امنیتی و تحت سلطه ولی‌فقیه ارتجاع را برشمرد. او گفت خامنه‌ای سیاست چپاول گرانه رژیم را در سال 2005 و با روی کار آمدن احمدی‌نژاد وارد فاز جدیدی کرد. این سیاست که تحت لوای فریبنده «خصوصی سازی» معرفی شد، تسلط خامنه‌ای و سپاه تحت‌امر او را به‌طور فزاینده و برق‌آسایی به تمام حیطه‌های اقتصادی کشور گسترش داد. آنها شرکتها و مؤسسات دولتی و بنگاههای مالی را تصرف کرده و تا اواخر سال 2009، نزدیک به 80 درصد این نهادهای دولتی را تحت سلطه خود درآوردند. این تأسیسات و نهادها تقریباً همه حیطه‌ها و پهنه‌های اقتصادی را در بر می‌گیرند، از جمله معادن، صنایع مادر، نفت و گاز، تجارت خارجی، بانکها، شرکتهای بیمه، خطوط هوایی، کشتیرانی و صنعت کشاورزی.

 
 
علیرضا جعفرزاده سپس بنیادها و بنگاههای اقتصادی بزرگی که به خامنه‌ای و سپاه وابسته‌اند را در 14 مورد برشمرد، که شامل بنیاد شهید و مستضعفان و ستاد خامنه‌ای و قرارگاه ضدخاتم‌الانبیا و غیره می‌شود. او اضافه کرد که مبالغ هنگفتی از قبل درآمدها و فعالیتهای این غول‌های اقتصادی صرف صدور تروریسم، برنامه تسلیحات اتمی، شیوع جنگ و فرقه‌گرایی در یمن و عراق و سوریه و سایر کشورهای منطقه می‌شود که جملگی در خدمت حفظ و ادامه حکومت ولایت‌فقیه هستند. او در انتها گفت که سپاه دربرگیرنده همگی شاخصهای یک سازمان تروریستی است و باید در آمریکا نامگذاری شود.

 
 
ویلیام نیتزه، عضو ارشد مرکز مطالعات استراتژیکی و بین‌المللی و عضو شورای روابط خارجی، ضمن اشاره به برنامه دموکراتیک مقاومت ایران و ابراز حمایت از شورای ملی مقاومت ایران گفت: «سپاه پاسداران ملغمه‌ای مخوف از پول، قدرت و ایدئولوژی کاذب است». او ادامه داد: «یک راه‌حل سوم وجود دارد که شورای ملی مقاومت ایران معرفی کرده است و در چارچوب برنامه ده ماده‌ای آن آمده است». او ضمن اشاره به جنایتها و تروریسم سپاه گفت که نامگذاری تروریستی آن بر پایه‌های موجه و مستدل امکانپذیر است. ؟»

ادوارد استافورد، افسر بازنشسته امور نظامی-سیاسی در وزارت امور خارجه، به شورای ملی مقاومت ایران به‌مناسبت انتشار کتاب ظهور امپراطوری مالی سپاه پاسداران تبریک گفت و افزود: آمریکا در حال حاضر رژیم حاکم بر ایران را به‌عنوان بزرگترین حکومت حامی تروریسم قلمداد کرده و سپاه قدس را نیز نامگذاری تروریستی کرده است. کتاب مقاومت ایران هزینه‌های مالی و فعالیت اقتصادی سپاه را شرح می‌دهد. قصد و نیت وجودی سپاه پاسداران صدور تروریسم و بنیادگرایی به خارج از ایران است. و به همین خاطر هم مترصد تسلط بر منابع مالی بیشتر است. بنابراین، می‌توان آن را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری کرد.

مایکل پرجنت عضو ارشد انستستوی هادسون و پروفسور دانشگاه دفاع ملی در سخنان خود گفت: «زمانی که شما سپاه پاسداران را هدف قرار دهید، توانایی آن را برای تقویت اسد در سوریه محدود خواهید کرد. نامگذاری سپاه توانایی سران شبه‌نظامیان در عراق را برای پیروزی در انتخابات سال ۲۰۱۸ محدود خواهد کرد. و به ایالات متحده امکان خواهد داد که خاورمیانه را به ثبات برساند و با استراتژی بی‌ثبات سازی رژیم ایران مقابله کند».

تلویزیون العربیه در گزارشی از این کنفرانس گفت: کتابی جدید، میزان اموالی که رژیم ایران برای مسلح کردن عواملش و پیشبرد از سیاستهای توسعه‌طلبانه و دخالتهایش در کشورهای منطقه را هزینه کرده افشاء می‌کند. این کتاب تحت نام ظهور امپراتوری مالی سپاه پاسداران است که اپوزیسیون شورای ملی مقاومت ایران آن را تهیه کرده است. این کتاب از چگونگی کنترل و تسلط دفتر خامنه‌ای و تعدادی از فرماندهان سپاه بر روی اقتصاد ایران صحبت می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه از سیاستهای خصوصی‌سازی طی دهه گذشته به‌عنوان وسیله‌ای برای کنترل بخشی از این نهادهای اقتصادی در کشور استفاده شده است. این کتاب همچنین توضیح می‌دهد که چگونه سپاه پاسداران هزینه‌های هنگفتی برای تأمین درگیریها در منطقه از جمله سوریه و عراق و یمن مورد استفاده قرار داده و از پروژه اتمی حمایت کرده است. بر اساس آنچه که در این کتاب آمده است100 میلیون دلار در سال طی پنج سال گذشته برای کمک مالی به جنگ در سوریه اختصاص داده شده است تا این‌که هم‌پیمان تهران یعنی اسد در قدرت بماند به‌ویژه به‌عنوان حقوق عناصر مزدوری که در سوریه تحت مدیریت سپاه قدس می‌جنگند.

تلویزیون الاخباریه:
شورای ملی مقاومت ایران یک کنفرانس مطبوعاتی در واشینگتن برگزار کرد. که بر روی فاش کردن گستردگی دارایی مالی سپاه پاسداران متمرکز شده بود.

آدم ارلی سفیر سابق آمریکا در بحرین گفت: سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی است زیرا که به شبه‌نظامیان تروریستی کمک می‌کند و لیست‌گذاری آن به‌عنوان یک سازمان تروریستی از قدرت و نفوذ و تروریزم آن در جهان جلوگیری می‌کند.

ادامه گزارش: این قدرت مالی سپاه پاسداران از طریق کنترل بر هشتاد درصد از پروژه‌های بخش خصوصی و تأسیسات خصوصی مثل بانکها و کارخانه‌ها تنها طی چهار سال به‌دست آورده است.

فروم خبرگزاری فرانسه نیز با مخابره عکسهایی از کنفرانس در دفتر شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن درباره معرفی کتاب
امپراطوری مالی سپاه پاسداران نوشت سخنرانان در این کنفرانس، خواستار نامگذاری سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی شدند.
 
 
سایت فاکس‌نیوز 95/12/18
طی دهه گذشته بخش قابل توجهی از نهادهای اقتصادی ایران در لفافه ”خصوصی سازی ”در اختیار دفتر ولی‌فقیه قرار گرفته است.

نیروی محرکه پشت این قبضه خیره کننده قدرت، گسترش نفوذ دفتر خامنه‌ای و سپاه پاسداران بر منابع اقتصادی ایران است... بر اساس بعضی ارزیابیها نزدیک به 12میلیارد دلار سهام در عرض سالهای 2005 الی 2008 در اختیار آنها قرار داده شده است... ولی‌فقیه و سپاه پاسداران بر حداقل 50 درصد تولید ناخالص ملی ایران کنترل دارند... تهران سالانه بین 15 الی 20میلیارد دلار برای تأمین مالی جنگ سوریه هزینه می‌کند که حداقل یک میلیارد دلار آن برای پرداخت حقوق نیروهای مزدور رژیم ایران هزینه می‌شود... قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس برای دامن زدن به اختلافات فرقه یی میلیاردها دلار برای تأمین مالی شبه‌نظامیان شیعه در عراق هزینه می‌کند... حداقل یک میلیارد دلار سالانه در اختیار حزب‌الله لبنان قرار داده می‌شود.
 


دولت ترامپ با لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی در حال حاضر فرصت خاصی برای قطع منابع سپاه پاسداران و اعمال محدویت بر درآمد مالی و تأمین مالی عملیاتهای تروریستی آن دارد. کنگره مطمئناً با این موضوع دو حزبی موافقت خواهد کرد.

رسانه خبری بریت بارت-18اسفند 95
بنا‌ به گزارشی که جدیداً منتشر شده، سپاه پاسداران تقریباً نیمی از تمامی اسکله‌های ایران را کنترل می‌کند و از شرکتهای پوششی برای قاچاق تسلیحات و سایر کالاهای غیرقانونی و همچنین برای دور زدن تحریمها و تأمین مالی فعالیتهای تروریستی در خاورمیانه و فراتر از آن استفاده می‌کند.

بر اساس این گزارش، ”با دستور مستقیم خامنه‌ای، هیچ مقامی اجازه نظارت بر فعالیتهای سپاه پاسداران در مناطق مرزی را ندارد.

تحقیقات منابع مقاومت ایران از درون رژیم نتیجه‌گیری می‌کند که صادرات غیرقانونی تسلیحات به نیروهای نیابتی در منطقه، از طریق این اسکله‌ها انجام می‌شود“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6e64c141-189c-4c57-a7c6-12b1f0f433d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات