728 x 90

سوريه,

بمباران دمشق و حومه آن و درگیری درحلب

-

بمباران حومه دمشق - آرشیو
بمباران حومه دمشق - آرشیو
سایت الجزیره
یک رزمنده از ارتش آزادی سوریه طی درگیریهای محله العرقوب در حلب یک زخمی را نجات می‌دهد

نیروهای دولتی سوری امروز بر شدت بمباران هوایی و توپخانه‌ای خود در شهر دمشق و شهرها و شهرکهای حومه آن افزودند. در شرایطی که درگیری و نبردهای سنگین بین رزمندنگان ارتش آزادی و نیروهای دولتی در محله‌های دمشق، حلب، دیر الزور و ادلب جریان دارد بمباران اردوگاهی در درعا دهها کشته و زخمی به جای گذاشت.

کمیته‌های هماهنگی محلی در سوریه گفتند 57نفر بر اثر آتش نیروهای دولتی به قتل رسیدند که بیشتر آنها از دمشق و درعا بوده‌اند و می‌گویند نیروهای دولتی شهرها و شهرکهای یبرود، ببیلا، دوما و المحیله و الزدانی و قدسیا در حومه دمشق را بمباران کردند.

در همین راستا مخالفان سوری خبر از یافتن 15 جسد در محله جمعیه الزهرا در حلب می‌دهند که تمامی آنها توسط نیروهای دولتی به شکل صحرایی اعدام شده‌اند. مخالفان سوری گفتند ارتش آزادی یک افسر عالی‌رتبه از اطلاعات هوایی سوریه در دمشق را به قتل رساندند.

شبکه خبری شام اعلام کرد بر اثر بمباران شهرک العباده در غوطه الشرقیه توسط هواپیماهای دولتی تعداد زیادی کشته و زخمی شدند. هیأت عمومی انقلاب سوریه می‌گوید شش کشته در ملیحه درغوطه الشرقیه وجود داشت است که اهالی شهرک العباده بر اثر بمباران شهر را ترک کردند. تعدادی نیز در شهرهای دوما و حرستا زخمی شدند.

در دمشق نیز درگیریهای سختی بین رزمندگان ارتش آزادی و نیروهای دولتی در اردوگاه الیرموک به‌وقوع پیوست

در حمله به محله‌های مسکونی التضامن نیز خانه‌ها با مواد منفجره ویران می‌شدند. هیأت عمومی انقلاب سوریه اعلام کرد که نیروهای دولتی با تانک محله حرمله که در کنار حی جوبر قرار دارد با تانک توپ‌باران شد.

سازمان ناظر حقوق‌بشر سوریه اعلام کرد درگیرهای سختی در محله القدم و العسالی جرایان دارد که به‌طور همزمان به سختی مورد بمباران قرار گرفت که طی آن تعدادی زخمی شده و خانه ویران شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6c5ff34c-ca1b-48b7-9517-91c276b1f35c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات