728 x 90

قيام هاي خاورميانه,ليبي,

پایان دوران قذافی

-

سیف الاسلام قذافی بعد از دستگیری
سیف الاسلام قذافی بعد از دستگیری
«کیش و مات»، مردم لیبی می‌گویند با دستگیری سیف الاسلام کار دیکتاتور به پایان رسید. این آخرین حرکت بود.

سیف الاسلام در حالی که تلاش می‌کرد به کشور نیجر فرار کند توسط رزمندگان لیبی دستگیر و به شهر زینتان منتقل گردید
این اولین تصاویر از سیف الاسلام است که ظاهراً آرام در داخل هواپیما نشسته است. تصاویر او در حال بازداشت هم نشان داده شده است. دست راست او مجروح است. او می‌گوید که این جراحت بر اثر حملات هوایی ناتو در ماه گذشته وارد شده است. سیف الاسلام بعد از دستگیر در «نوباری» در منطقه صحرایی لیبی به شهر غربی زینتان منتقل گردید. او از زمان سقوط طرابلس در ماه اوت در حال فرار بوده است. نخست‌وزیر موقت لیبی اشاره کرد که پسر قذافی یک دادگاه عادلانه در لیبی خواهد داشت.

عبدالرحیم الکیب نخست‌وزیر لیبی: من از توانایی قانونیمان بسیار مفتخرم. ما می‌دانیم که این سیستم فعال نبوده ولی اکنون فعال شده. سیستم قانونی لیبی اکنون بر اساس قوانین لیبی جدید فعال شده است.

سیف الاسلام توسط رزمندگان ارتش آزادیبخش ملی لیبی دستگیر شد. اخبار در لیبی به سرعت منتشر می‌شود. با انتشار خبر مردم به خیابانها آمدند.

یک شهروند لیبی: ما بسیار خوشحال و شاد هستیم چون این پایان دیکتاتور خون‌آشام لیبی است
یک شهروند دیگر می‌گوید: این عالی است. کیش و مات. بازی تمام است

در ماه اوت سیف الاسلام به‌صورت پیروزمندانه‌ای در مقابل دوربینها ظاهر شد تا خبر دستگیری خودش را توسط رزمندگان مخالف رد کند. اما اکنون داستان کاملاً متفاوتی است. او در چنگ آنهاست.
سیف الاسلام اکنون در زندان است و مردم لیبی با نگاه به آینده می‌گویند که این امر به‌معنای پایان دوره قذافی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ab90348-adfa-4088-86ef-63c7ce37f50c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات