728 x 90

سوريه,

اسکای نیوز: الزامات ایجاد مناطق امن در سوریه

-

شروط ایجاد مناطق امن در سوریه
شروط ایجاد مناطق امن در سوریه
الزامات ایجاد مناطق امن در سوریه چیست؟ رئیس‌جمهور جدید آمریکا دستور بررسی طرح این مناطق را به وزارتخانه‌های دفاع و خارجه آمریکا داده است.
 
گزارشی از اسکای نیوز25بهمن 95:
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با ورود به کاخ سفید اعلام کرد قصد دارد در سوریه مناطق امن ایجاد کند تا پناهندگان سوری که از درگیریهای این کشور فرار کرده‌اند بتوانند در آن پناه داده شوند. البته این ایده با موانع لجستیکی و استراتژیکی بسیاری روبه‌رو است که باید حل و فصل شود.

مجله فارن پالیسی چاپ آمریکا عقیده دارد آمریکا نمی‌بایست تنها به نیروی هوایی خود در این منطقه بسنده کند، بلکه منطقه امن در سوریه نیاز به آن دارد که آمریکا سربازانش را به آنجا اعزام کند، امری که باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا مدتهای طولانی از ورود به آن می‌ترسید.

این مجله می‌افزاید منطقه امن نیاز به کسانی دارد که مسئولیت دفاع از آن را بپذیرند تا آوارگان بتوانند در سرزمینی که طول آن 91 کیلومتر است مستقر شوند.

بر اساس این دیدگاه سه منطقه مورد نزاع در سوریه وجود دارد و هر یک از این سه منطقه می‌توانند به منطقه امن تبدیل شوند، یکی سرزمینهایی که گروه داعش در مرکز و شرق سوریه در کنترل خود دارد، منطقه دوم در شمال حلب و در نزدیکی رود فرات است، جایی که ارتش ترکیه و رزمندگان ارتش آزادی سوریه در نزدیکی شهر الباب در آن در حال جنگیدن هستند و دیگری منطقه ادلب در شمال سوریه است.

از جمله موانعی که در مقابل ایجاد منطقه امن وجود دارد این است که نیروهایی رزمنده علیه داعش، نیروهایی هستند که آموزش نظامی کمی گرفته‌اند در حالی که، پروژه کمک به آوارگان نیاز به آن دارد که نیرویی نظامی و به‌خوبی آموزش دیده داشته باشد که بتوان با آن ائتلافی از نیروهای نظامی ترکیه و کشورهای منطقه را تشکیل داد.

در گزارش فارن پالیسی همچنین آمده است ایجاد منطقه امن تنها نمی‌بایست به رقه محدود شود بلکه می‌باید شامل دیرالزور نیز باشد. نیروهایی که امور این مناطق را در دست دارند نباید به شبه‌نظامیان طرفدار رژیم بشار اسد اجازه دهند تا در این مناطق حضور داشته باشند چرا که این به‌معنی بازگشت تروریسم در آن خواهد بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/66ce073d-fac8-4070-8ccb-6621ffb78755"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات