728 x 90

جنگ‌وجدال درونی رژیم بر سر مذاکرات برجامی

مذاکرات برجامی
مذاکرات برجامی

جنگ‌وجدال درونی رژیم بر سر مذاکرات برجامی با شدت ادامه دارد

در جلسه روز سه‌شنبه اعضای مجلس ارتجاع و دلواپسان ولایت، دولت روحانی را کماکان مورد حمله قرار دادند و تیم مذاکره‌کننده رژیم در وین را تهدید به محاکمه کردند.

 

مجلس ارتجاع ۳۱فروردین۱۴۰۰:

یک مذاکراتی در وین دارد صورت می‌گیرد اولاً مجلس نسبت به این موضوع هیچ اطلاعی ندارد در ارتباط با این‌که ما مذاکرات در چه مسیری دارد طی میشه.

ثانیا نسبت به این خبرهایی که به ما دارد می‌رسد دارد یک کلاه گشاد جدیدی به سر کشور دارد گذاشته می‌شود. تیم مذاکره‌کننده باید در چارچوب مصوبات مجلس مسایل را پیگیری کند. این‌که آمریکایی‌ها آمدند گفتند تحریم‌ها را چهار بخش کردند، چند بخش کردند، گفتند ما بخشی از تحریم‌ها را می‌توانیم برداریم بخشی را بر نمیداریم این یک بازی جدیدی ست که آمریکایی‌ها در این موضوع راه انداختند. امروز خفت خواری ذلتی که برای ملت ما ایجاد دارد می‌شود بر اساس این مذاکراتی که ته ندارد و زمان ندارد باید اینها جمع بشه ما به غیر از اون مصوبه در چارچوب مصوبات مجلس هر تعهدی هر نوع مذاکره‌ای را ما محکوم می‌کنیم و قطعاً اون کسانی که این کار را بکنند باهاشون برخورد می‌کنیم و باید محاکمه بشوند اگر کسی به غیر از چارچوب مصوبات مجلس طرح مذاکرات بکند باید باهاش برخورد قضایی بشه خیلی متشکرم.

 

نیکزاد رئیس جلسه: آقای پژمانفر ما فرمایش شما را که قبول داریم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این موضوع را هم دارد رصد می‌کند به دوستان مذاکره‌کننده هم توصیه می‌کنیم اگر شما نمی‌توانید کاری بکنید موضوع را فرسایشی و مرحله‌ای نکنید چون مجلس قطع و یقین بدانید آنچه که خلاف قانون انجام بشه مقابلش خواهد ایستاد عراقچی آمد کمیسیون امنیت ملی دوستان کمیسیون امنیت ملی حضور دارند بنده هم اونجا بودم ایشان فرمودند که علاوه بر این‌که در وین و در هتل آمریکایی‌ها حضور نخواهند داشت ما هیچ مذاکره مستقیم و یا غیرمستقیمی نخواهیم داشت اما متأسفانه در هتل آمریکایی‌ها مستقر بودند و این خلاف آنچه که در کمیسیون امنیت ملی جناب آقای عراقچی گفتند هست. (خبرگزاری مجلس رژیم ۳۱فروردین۱۴۰۰)

 

در ادامه جدال بر سر مذاکرات وین، شبکه تلویزیون خارج کشوری رژیم، پرس. تی. وی، اعلام کرد: دستورالعمل آمریکا صرفاً تعلیق تحریم‌ها و نه لغو کامل آنها است و در صورت رفع برخی تحریم‌ها، آمریکا قصد دارد آنها را در بازه‌های ۱۲۰ و ۱۸۰روزه تمدید کند.

در پی انتشار این خبر، عراقچی، رئیس هیأت مذاکره‌کننده اتمی رژیم به‌سرعت واکنش نشان داد و نوشت: نمی‌دانم منبع مطلع پرس. تی. وی در وین کیست، اما هر کی هست اصلاً مطلع نیست

تلویزیون پرس. تی. وی رژیم نیز در مقابل پاسخ داد: بهتر است عراقچی اعلام کند که دقیقاً کدام بخش از اطلاعات ارائه شده توسط این منبع مخدوش است. (مشرق نیوز ۳۱فروردین۱۴۰۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5fb2bb8e-0fb3-4f8c-8b18-9ad6bcfe6e50"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات