728 x 90

گردهمايي بزرگ ايرانيان,

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران، سخنرانی شماری از شخصیتهای فرانسوی

-

حضور شهرداران فرانسوی  و شهردار بورژه در گردهمایی بزرگ مقاومت در ایران
حضور شهرداران فرانسوی و شهردار بورژه در گردهمایی بزرگ مقاومت در ایران
لیندا چاوز – مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید
عصر به‌خیر، می‌خواهم امروز دراین‌جا به شما خوشآمد بگویم، بسیار متشکرم، نام من لیندا چاوز است و خوشوقتم که بار دیگر مدیر برنامه شما در این رویداد استثنایی در پاریس هستم؛ خوشوقت و مفتخرم که امروز با شما هستم، تشکر از این‌که (به این‌جا) آمده‌اید، می‌خواهم همچنین تشکر کنم از پارلمانترها و شخصیت‌های برجسته از سراسر جهان که امروز این‌جا هستند تا همبستگی و حمایتشان را ابراز کنند از مقاومت ایران. لطفاً اجازه بدهید همچنین درود بفرستیم به دلاوری و شجاعت ساکنان کمپ لیبرتی، به‌نظرم شما می‌دانید، به‌نظرم شما می‌دانید که کمپ لیبرتی مورد حمله موشکی وحشتناکی در روز 4 ژوئیه قرار گرفت که ویرانی و مجروحان بسیاری بر جای گذاشت. این حمله به‌روشنی نشان می‌دهد که آخوندها از ساکنان لیبرتی وحشت دارند، آنها می‌دانند که انتقال، بیش از پیش جنبش برای ایران آزاد را تقویت خواهد کرد. بیایید برای آخوندها روشن کنیم که هیچ‌چیز نمی‌تواند ساکنان را از هدفشان باز دارد، برای رهایی از دیکتاتوری دینی در ایران؛ ما در کنار ساکنان لیبرتی ایستاده‌ایم.

سیلوی فاسیه - شهردار لوپن فرانسه
سلام، سلام به همگی، سیلوی فاسیه هستم و امروز هیأت فرانسوی را نمایندگی می‌کنم اما قبل از هر چیز مجری این برنامه خواهم بود و بسیار نسبت به آن مفتخرم، چون فرانسه از شما حمایت می‌کند، لذا ما امروز فرصت معرفی صدها شخصیت را به شما خواهیم داشت، بیش از 90تن که سخنرانی خواهند کرد و من فرصتِ معرفی تعداد بسیاری از منتخبان را خواهم داشت که حمایت خود را از شما ابراز خواهند کرد. ما برنامه را با فیلم کوتاهی از کمپ لیبرتی ادامه می‌دهیم، کمپی که سال‌هاست مبارزه می‌کند و ما بسیار به آنان افتخار می‌کنیم، چون آنها به‌رغم همهٴ حملات، به نبرد برای آزادی ادامه می‌دهند و برای جدایی دین و دولت و برابری که خواهان آن هستیم. لذا ما پشتیبان شما هستیم؛ از شما دعوت می‌کنم این فیلم کوتاه را از کمپ لیبرتی تماشا کنید.

اکیپ شهرداران و شهردار بورژه
سلام به همگی، به‌عنوان شهردار بورژه و سناتور از سن سن-دونی، بسیار خوشحالم که همراه با تمامی منتخبان، شهرداران و منتخبان شهرداری در اطرافم، از شما امروز در بورژه استقبال کنم، در این شهر که طبیعتاً بر روی جهان باز است و می‌دانید این سنت زیبا را دارد که از رویدادهای بزرگ بین‌المللی استقبال کند. همین‌جا چند ماه پیش اجلاس «کوپ 21» کنفرانس امضاکنندگان کنوانسیون ملل‌متحد درباره آب و هوا و این کنفرانس در سالن کناری بیش از 150رئیس حکومت و دولت را گردهم آورد. به‌طور خاص خوشوقتم که از شما استقبال می‌کنم، چون شما از همین سنت تبادل‌نظرهای بزرگ بین‌المللی و گشایش به جهان پیروی می‌کنید که مشخصة شهر من هستند. به‌طور خاص درود می‌فرستم به همهٴ شخصیتهایی که بنا‌ به دعوت شما به این‌جا آمده‌اند، برای این ‌که شهادت بدهند، یک ایران دموکراتیک باید خواسته مشترک ما باشد. این‌جا در بورژه خیلی اوقات تمام جهان نگاهش را به ما معطوف می‌کند. خیلی اوقات همین‌جا تصمیمات مهمی اتخاذ و فراخوانهایی داده می‌شود برای خطاب قرار دادن همه جهان و برای آیندهٴ خلق‌هایمان. به‌نظرم بی‌شک جای بهتری وجود نداشت برای استقبال از گردهمایی بزرگ بین‌المللی شما برای یک ایران آزاد و برای ادامه دفاع از برنامه مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدة شورای ملی مقاومت ایران. سنت میهمان‌نوازی بورژه، سنت گشایش آن به جهان، مسئولیتهایی را به ما در این جهان شکننده محول می‌کند، جهانی‌که در آن صلح هم‌چنان در معرض تهدید قرار دارد. این مسئولیت‌ها، دفاع ازحقوق‌بشر، برابری مرد و زن، بردباری، احترام به دیگری، عدالت، آزادی بیان و مطبوعات و دموکراسی هستند. ارزش‌هاییکه در ایران باید به‌طور خاص بتوان از آن دفاع کرد و می‌دانم که این مبارزه شماست و ما هم در آن شریکیم. به‌عنوان اروپایی ما این‌جا از سنت فرهنگ صلح برخورداریم و مذاکره و گفتگو؛ و می‌دانیم که این صلح در جهان شکننده است و بسیاری از ما حتی جان خود را فدا کرده‌ایم برای دفاع از ایده‌آل صلح و می‌دانیم شجاعت چیزی است که شما را متحد می‌کند و وقتی نبردها دشوار می‌شوند، شما حاضر به دست‌برداشتن از آن نیستید. برایتان روز موفقی را آرزو می‌کنم و آرزو می‌کنم که به ایجاد امید برای یک ایران دموکراتیک ادامه بدهید. متشکرم، روز همگی‌تان به‌خیر.

دومینیک لوفور – نمایندهٴ مجلس ملی فرانسه
خانم‌ها و آقایان، دوستان بسیار گرامی، از طرف کمیته پارلمانی برای یک ایران دموکراتیک که من با میشل ترو، نمایندهٴ استان رون و همچنین با آندره شاسین نمایندهٴ استان پویی دو دوم، رئیس مشترک آن هستیم و تمامی طیف‌های سیاسی در مجلس ملی را نمایندگی می‌کنیم، می‌خواستم به‌وضوح و با قاطعیت، سه واقعیت را درباره حکومت ایران یادآوری کنم. اولین آن این است که این حکومت سیاسی-مذهبی که در ایران در قدرت است، به‌خاطر ماهیت خود، با پشتیبانی از گروه‌های تروریستی، افراط‌گرایی اسلامی را در منطقه تغذیه می‌کند و هم‌چنان به آن ادامه می‌دهد. همان افراط‌گرایی اسلامی که خودش به میزان زیادی سرمنشاء آن است و وحشی‌گریهای داعش نمی‌توانند و نباید این واقعیت تاریخی را به فراموشی بسپارند. واقعیت دیگر این حکومت مذهبی، وضعیت حقوق‌بشر در ایران است. همان‌طور که سازمان ملل یادآور شد، ایران کشوری است که در دنیا در آن بیشترین اعدامها نسبت به جمعیت صورت می‌گیرد و همچنین کشوری است که نوجوانان را اعدام می‌کنند. واقعیت سوم در رابطه با این حکومت در زمینه سیاسی، وجود دیکتاتوری مذهبی است که باعث فقدان آزادی‌های سیاسی و آزادی بیان، انتخابات آزاد و دموکراتیک است. سرکوب مخالفان، محدود به داخل مرزها نمی‌شود، پناهندگان ایرانی کمپ لیبرتی این هفته نیز چندین‌بار توسط مزدوران (رژیم) تهران در عراق، هدف قرار گرفتند. به همین دلیل، (رژیم) ایران که رهبران آن نرم‌ها و کنوانسیونهای بین‌المللی را نادیده می‌گیرند، لگدمال می‌کنند و به سخره می‌گیرند، در حال حاضر در هیچ حالتی نمی‌توانند برای ما کشورهای دموکراتیک، یک شریک قابل اتکا در مبارزه برای برچیدن پدیده شوم بنیادگرایی اسلامی در خاورنزدیک و خاورمیانه باشند. ما پارلمانترها می‌گوییم که بهبود وضعیت حقوق‌بشر در ایران، یک شرط لازم‌الاجراء برای برقراری هر رابطه دیپلوماتیک و اقتصادی با حکومت تهران است و باید باشد و این بهبود با توقف اعدام‌ها، آزادی زندانیان سیاسی، احترام به آزادی بیان و ایجاد تشکل سنجیده می‌شود ما می‌دانیم که یک ایران آزاد و دموکراتیک شرطی اساسی و ضروری برای ثبات منطقه است، چرا که این کشور بزرگ با تاریخ صدها ساله و سنت‌های خود، شاخص واقعیت معاصر منطقه است. به همین دلیل اعضای شورای ملی مقاومت از برنامه 10 ماده‌یی تغییر حکومت که توسط مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران، ارائه‌شده پشتیبانی می‌کنند. ما با او خواهان یک ایران دموکراتیک هستیم و نه اتمی، بر اساس جدایی دین از دولت، برابری زن و مرد، (و کشوری) که با حسن هم‌جواری با همسایگان خود زندگی می‌کند. درود بر فرانسه، درود بر ایران آزاد.

سخنرانی ژیلبر میتران:
این سخنرانی را به‌نمایندگی از همکارانم، «آلن ویوین»، «ایو بونه»، «فرانسوا کولکومبه»، «ژان پیر برار»، «ژان پیر بکه» که همگی، مثل من، نمایندگان سابق مجلس هستند. همچنین همهٴ آنها یاران تاریخی مقاومت ایران و رئیس‌جمهور آن مریم رجوی هستند.

این تاریخچه طولانی دوستی و حمایت از اهداف دموکراتیک برای یک ایران دموکراتیک، از 35سال پیش شروع شد، روزی که «فرانسوا میتران» تصمیم گرفت اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران را در فرانسه استقبال کند تا روزی که شما بتوانید به ایرانی دموکراتیک باز گردید. آنها در کشورشان توسط دیکتاتوری مذهبی خمینی تحت تعقیب قرار داشتند.

به‌عنوان رئیس بنیاد «فرانسه-آزادی» سرنوشت اشرفیهایی که امروز در کمپ لیبرتی سکونت دارند همواره موضوع مبارزه ما می‌باشد؛ همان مبارزه‌ای که «دانیل میتران» تا آخر عمر برای دفاع از آزادی و حقوق انسانی در برابر مراجع بین‌المللی از آن حمایت نمود.

به همین دلیل ما آخرین حمله موشکی که اخیرا، مدت خیلی کوتاهی قبل از این علیه کمپ لیبرتی صورت گرفت را افشا و محکوم می‌کنیم. ما آن را محکوم می‌کنیم و به مقامات سازمان ملل، آمریکا و اروپا و از جمله فرانسه، مسئولیتهایشان را در قبال چنین کشتارهایی و جرایمی یادآوری می‌کنیم. به‌طور خاص یادآور می‌شویم که باید اقدامات موثری را در پیش گرفت تا مانع تکرار چنین حملاتی شد، قبل از این‌که انتقال این پناهندگان به محلی که در آن مورد پذیرش قرار خواهند گرفت صورت بگیرد. این انتقال یک جابه‌جایی نهایی خواهد بود، و در این زمینه من به اقدام بشردوستانه و شجاعانه آلبانی که نمونه شایان تحسینی است، درود می‌فرستم.

بدین صورت، مبارزه برای حقوق‌بشر و مبارزه برای آزادی و ایرانی دموکراتیک و آزاد به نقطه اشتراک می‌رسند. این دو مبارزه به وحدت با یکدیگر می‌رسند، به نقطه اشتراک می‌رسند و در یکدیگر ضریب می‌خورند و به پیروزی دست خواهند یافت.

سناتور اولین یونه -نماینده سنای فرانسه
خانمها، آقایان، سلام بر شما. ایرانیانی که از فرانسه یا دیگر کشورها آمده‌اید به استان ما در «سِن سَنت دنی» خوش آمدید. این استان پذیرای تعداد زیادی از اهالی کشورهای مختلف می‌باشد. خوش آمدید. از طرف همهٴ اهالی این استان که شماره 93 را بر خود دارد به شما سلام می‌رسانم.

بطور خاص در این لحظات، گرامی می‌داریم خاطرهٴ آقای «ژاک سالواتور» شهردار شهر «اوُبِرویلیه» که امروز دار فانی را وداع گفت. وی در سال گذشته در میان شما بود.

من در این‌جا به نام کمیته فرانسوی برای ایرانی دموکراتیک سخن می‌گویم. از طرف رئیس این کمیته «آلن مِری» که نتوانست امروز در میان شما حضور به هم برساند صحبت می‌کنم. این کمیته شخصیتهای زیادی از گرایشات مختلف سیاسی را گردهم می‌آورد.

برای ما اعضای دموکرات مجلس فرانسه، دفاع از ارزشهای جهان‌شمول جزیی منفک ناپذیر از فعالیتهای ما به‌عنوان منتخب مردم می‌باشد. چون این ارزشها را از انقلابمان در سال 1789 به ارث برده‌ایم. این سنتی است که توسط مقاومت ضدنازیها برای ما به ودیعه گذاشته شده. وظیفه ما به‌عنوان مردان و زنان آزاد این اجازه را به ما نمی‌دهد که بپذیریم که روابط بین دول محدود به معاملات اقتصادی و بده و بستانهای دیپلوماتیک بگردد.

به همین دلیل، در این‌جا با صدایی بلند و رسا فریاد برمی‌آوریم: نه به اعدامها در ایران، به‌خصوص اعدام نوجوانان، نه به دار آویختنها در ملاء عام، نه به شلاق زدن کارگرانی که حقوق خود را مطالبه می‌کنند، شلاق زدن کسانی که می‌خواهند جشن بگیرند و زنانی که نمی‌خواهند تن به حجاب اجباری بدهند. آری می‌گوییم که خواسته مشروع شما برای ایرانی آزاد و دموکراتیک که با تمام قوا از آن حمایت می‌کنیم. این ایران در این‌جا در زنی متبلور می‌شود که شیفته عدالت و آزادی ‌است و برای برابری کامل بین زن و مرد مبارزه می‌کند، مبارزه می‌کند برای ریشه‌کنی افراط‌گرایی اسلامی که هم منطقه شما را به خاک و خون کشیده هم در محلات ما حضور دارد. زنده‌باد برابری، زنده‌باد برادری، زنده‌باد آزادی، زنده‌باد خلق ایران.

آقای میشل ترو - دبیر کمیسیون امور خارجی، دفاع و قوای مسلح سنای فرانسه

سلام، سلام بر همگی شما. به‌عنوان نماینده مجلس فرانسه می‌خواهم احساساتم را، احساسات عمیقم را برایتان بازگو کنم. امروز، قلب خلق ایران در این‌جا، در فرانسه و در «بورژه» می‌تپد. این قلب مال خلق ایران است که آن را دوست داریم. همان خلقی که فعالانه مبارزه می‌کند برای ایرانی دموکراتیک و با صلابت، برای ایرانی غیرمذهبی، برای ایرانی که در منطقه خودش برای تخفیف نزاعها تلاش خواهد کرد و نه تقویت آنها.

همچنین می‌خواستم به اطلاعتان برسانم که تعداد زیادی از فرانسویان نیز قلبشان همسان با شما می‌تپد و آرزوی اینرا دارند که کشور شما بتواند در اسرع وقت مسیر آزادی را بازیابد.

هر چه که باشد، به‌عنوان نماینده مجلس فرانسه، به همراه تعداد زیادی دیگر از نمایندگان و از فرانسویان، به تلاش برای حمایت از این مبارزه تحسین‌برانگیز مریم رجوی و همهٴ یارانش ادامه خواهیم داد، روز به‌خیر.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5f75b848-6086-44a8-80c3-ed350741546d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات