728 x 90

گفته ها و نا گفته ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های رژیم ۱۵اردیبهشت ۱۳۹۳

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
عنوانهای صفحات اول و مطالب مهم روزنامه‌های حکومتی در روز دوشنبه 15اردیبهشت، حاکی از بالا گرفتن تخاصمات باندی در وحشت از زهرخوران هسته‌یی رژیم است:

اعتماد: پایداریهای مجلس دیروز نطقهای آتشین علیه دولت داشتند / توفان اتهام‌زنی دلواپسان

ابتکار: مسعود پزشکیان: ی کاش به همه اجازه می‌دادند اگر دلواپس شدند راهپیمایی کنند و حرف بزنند، نه این‌که عده‌یی که همیشه اجازه حرف زدن دارند، حرف بزنند و بعدش هم بگویند، نمی‌گذارند که حرفمان را بزنیم.

رسالت: نادران: هر توافقی برای محدود کردن غنی‌سازی محکوم است

رسالت: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: توافقات هسته‌یی نظام سلطه را سیراب نمی‌کند

رسالت: سیداحمد خاتمی: مسئولان نباید با دشمنان با نرمش صحبت کنند

رسالت: حمید رسایی: وزارت‌خارجه توان تأمین منافع ملی را ندارد

شهروند: روحانی خطاب به برخی منتقدان مذاکرات هسته‌ای: اگر از تحریم خوشتان می‌آید، بگویید

جمهوری اسلامی: روحانی: راه این دولت، تعامل سازنده با دنیاست عده‌یی از تحریم خوششان می‌آید

شرق: انتقاد رئیس مجلس از منتقدان دولت روحانی

آسیا: حسن روحانی گفت: سازگاری می‌کنیم با دنیا نه سازش کاری

قانون: دوئل دلواپسان در بهارستان / پیرموذن: دلواپسی من از حاشیه‌سازی برای رئیس‌جمهور است

اطلاعات: لاریجانی: همه باید از مذاکرات دفاع کنند

شدت گرفتن تخاصمات به شکل تهدید به کنار زدن باند روحانی، در روزنامه‌های باند ولی‌فقیه، از آثار بارز عملکرد زهر در پیکره نظام است:

کیهان: حسین شریعتمداری: اسب و شمشیر را پس بده!
اظهارات آقای یونسی تا آنجا که به شخص ایشان مربوط می‌شود، اهمیت چندانی ندارد ولی آقای یونسی با عنوان و تابلوی «دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیتهای دینی و مذهبی»... اظهارات ایشان به حساب نظام و مواضع و نظرات جمهوری اسلامی ایران نوشته می‌شود. این «عنوان» و «تابلو» دقیقاً همان امانتی است که متأسفانه در جایگاه مناسب خود قرار نگرفته و بازپس‌گیری آن ضروری به نظر می‌رسد.

رسالت: سرمقاله: منتقدان دولت یازدهم در حوزه اقتصاد، فرهنگ، سیاست داخلی و سیاست خارجی، نقدها و حرفهای شفاف، روشن و مشفقانه‌ای دارند. اگر با دیده خریداری به این نقدها نگاه نشود و پاسخهای شایسته به آنها داده نشود، روی اعتماد مردم و نخبگان به دولت اثرگذار خواهد بود. به نظر می‌رسد صبر و حوصله رئیس دولت و آستانه تحمل وی به‌گونه‌یی نیست که این اعتماد را پاسداری کند.

کیهان: شگرد چند لایه برای تخریب و سانسور منتقدان دولت

باید گفت آقای روحانی چندین بار است که اولاً به عمد یا سهو چند رژیم مستکبر و شیطانی نظیر آمریکا و انگلیس را به‌عنوان «دنیا» معرفی می‌کند و ثانیا حامیان عزت و استقلال کشور را به‌عنوان افرادی که معتقد به درگیری و جنگ با دنیا هستند، جا می‌زند. این رفتار- تخریب منتقدان از طریق تحریف مواضع آنها- طبیعتاً رفتار خردمندانه و منصفانه‌ای نیست. هر چند که علت آن را باید در ضعف استدلال‌های دولت جست‌وجو کرد. ثالثا مسیر تعامل و اعتماد‌سازی، مسیری دوسویه است

حملات باند رفسنجانی- روحانی به مخالفان توافقنامه ژنو در روزنامه‌های رژیم و تأکید آنها بر زهر خوران نظام به‌مثابه تنها راه شل کردن طناب تحریمها در وحشت از انفجار خشم مردم و با استناد به حرفهای ولی‌فقیه ارتجاع وجهی دیگر از بحرانهای لاعلاج رژیم و طلسم‌شکستگی خامنه‌ای است

اعتماد: علی خرم: از زمان پیروزی روحانی که مورد حمایت رهبری نظام قرار گرفت عده‌یی که خود را ورشکسته به تقصیر می‌دیدند به تکاپو افتاده که اولاً به مردم فراموشی دهند که مسبب سوءمدیریت و مصیبتهای وارده آنان هستند... عبور از خرابه‌هایی که با سوءمدیریت هشت سال گذشته در سیاست خارجی به‌صورت قطعنامه‌های برخورنده و تحریمها و در اقتصاد و صنعت به وجود آمده بسیار مشکل و طاقت‌فرسا است ولی تیم حرفه‌یی مذاکره‌کننده هسته‌یی توانسته عرصه‌ها را یکی پس از دیگری هموار و به سوی حل موضوع پرونده هسته‌یی و لغو تحریمها بشتابد... عبور از این مرحله یک اجبار برای حل مشکلات مردم ایران در زمینه لغو تحریمها و احیای اقتصاد و صنعت به‌شمار می‌رود که نباید با خیانت و سنگ لای چرخ گذاشتن عده‌یی اقلیت روبه‌رو شود.

اعتماد: نمی‌شود که سیاستهای هسته‌یی ما زمانی که در وضعیت مدارا و مصالحه با غرب قرار می‌گیرد، خیانت باشد و بشود به آنها حمله کرد و هر چه می‌خواهیم به مسئولان نسبت دهیم، اما زمانی که سیاستهای هسته‌یی ما برعکس در جهت تخاصم و رویارویی با غرب است احدی مجاز نباشد که حتی یک خط علیه آن بگوید یا بنویسد.
دوستان مخالف دولت در همایش «دلواپسی» تابویی را شکستند که منتقدان برنامه هسته‌یی سالهاست در حسرت و آرزوی شکسته شدن آن بودند.


سایر عنوانهای روزنامه‌های حکومتی تخاصمات، ناکارآمدیها وبحرانها در سایر عرصه‌ها را نشان می‌دهند:

جام جم: نافرمانی ادارات در برابر دیوان عدالت / افزایش حقوق، حق بیمه و حق کار در مناطق محروم از آرای دیوان است که معمولاً اجرا نمی‌شود

خراسان: خرم‌آبادی: رئیس‌جمهوری رأسا نمی‌تواند مانع اقدامات کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ شود

آفتاب یزد: علی یونسی: برخی ذهن متوهم امنیتی دارند

آفتاب یزد: آقای لاریجانی، مجلس اصول‌گرا بی‌تقصیر نیست

جمهوری اسلامی: عدالت اقتصادی با پالایش فهرست یارانه بگیران

اطلاعات: موسوی اردبیلی: تبلیغات دینی و امور مساجد باید به مردم واگذار شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5ead8f08-32a7-4191-9e2a-e24503fb04e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات