728 x 90

۸مدرسه در فردیس کرج بر اثر زلزله دچار خسارت شد

فرشته فهمیده مدیر حکومتی در آموزش و پرورش شهرستان فردیس
فرشته فهمیده مدیر حکومتی در آموزش و پرورش شهرستان فردیس
یک مدیر حکومتی در آموزش و پرورش شهرستان فردیس کرج گفت: بر اثر وقوع 2زمین‌لرزه ۵.۲ و ۴.۲ریشتری چند روز اخیر در این شهرستان 8مدرسه دچار خسارت شدند.

فرشته فهمیده روز پنجشنبه ۷دی ۹۶ افزود: سقف تعدادی از سالنها و دیوارهای این مدارس شکاف برداشته و سبب نگرانی دانش‌آموزان شده است.

وی به بی‌عملی رژیم اعتراف کرد و گفت این فضاهای آموزشی از مدارس قدیمی و فرسوده شهرستان فردیس هستند ولی هنوز کارشناسان اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان از این فضاهای آموزشی بازدید نکرده‌اند.

یادآوری می‌شود زلزله ۵.۲ریشتری شامگاه چهارشنبه 29آذرماه در محدوده مشکین‌دشت فردیس استان البرز و شهرستان ملارد استان تهران به‌وقوع پیوست که بیش از 25پس‌لرزه داشته که بزرگترین آنها ۴.۲ریشتر بود که بامداد دیروز چهارشنبه ششم دی ماه رخ داد.

بر اثر این زمین‌لرزه‌ها 2نفر بر اثر استرس و ایست قلبی جان باختند و حدود 130نفر حین فرار از منازل خود مصدوم شدند.

بیشتر بخوانید:
یک کارگزار رژیم: ۳۰درصد جمعیت کشور در بافتهای ناکارآمد سکونت دارند

در حالی‌که احتمال وقوع زمین‌لرزه در تهران و برخی نقاط دیگر کشور به‌طور جدی وجود دارد، کارگزاران حکومتی به پیآمد سیاستهای ضدمردمی رژیم و خطر ریزش ساختمانهایی که از آن به «بافتهای ناکارآمد و فرسوده» نام می‌برند اذعان می‌کنند.

گزارشی در این رابطه:
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی رژیم با ارائه آماری اذعان کرد: در کل کشور ۱۴۱هزار هکتار بافت ناکارآمد وجود دارد که ۳۰درصد جمعیت کشور در این بافتهای ناکارآمد سکونت می‌کنند... . مشکلات آب، برق، گاز، راه و خطوط ارتباطی پس از وقوع زلزله مشکلات زیادی ایجاد می‌کنند... حادثه پلاسکو نشان داد زیرساختها در کلان شهرهایی مانند کرمان و تهران در وضعیت مطلوبی نیستند.

یک مقام رژیم در آتش‌نشانی تهران نیز گفت: در سه تا چهار سال اخیر ۴۰۰۰تا ۵۰۰۰ساختمان دولتی نا ایمن را شناسایی کرده‌ایم ولی با این حال در رابطه با اینها هیچ اقدامی انجام نشده است... . در خیلی از این ساختمانهای دولتی ارباب رجوع تردد می‌کند و خدایی نکرده اگر اتفاقی برای آنها رخ دهد خسارات و تبعات آن قابل پیش‌بینی نیست.

در هر اظهارنظر کارشناسی، پیآمد سیاستهای ویرانگر رژیم ولایت فقیه را- که به جای ایمنی و حفظ جان و سلامت مردم، تنها به حفظ حکومت و استمرار سیاستهای ارتجاعی خود فکر می‌کند-بیش‌از‌پیش برملا می‌شود.

یک کارشناس رژیم:
محدوده‌ای با مساحت تقریباً ۳۲۶۸هکتار در تهران مشخص میشه که به‌عنوان محدوده‌های فرسوده‌اند خوب تراکم محدوده در جنوب شهر بیشتره این را هم بگم که این ۳۲۶۸هکتار چیزی نزدیک به 205000پلاک رو شامل میشن از مجموعه یک میلیون پلاکی که در شهر تهران وجود داره

‌در تهران اگر زلزله‌ای شدیدی بیاد مشکل دوچندان میشه چون علاوه بر فروریختن خونه‌های فرسوده و قدیمی امدادرسانی به این محله‌ها هم سخت و دشواره.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0d815528-76f2-42e0-9158-999bf3317aaf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات