728 x 90

سازمان ملل: ۹۰درصد خانواده‌های پناهجویان سوری در لبنان در فقر مطلق زندگی‌ می‌کنند

پناهندگان سوری در لبنان
پناهندگان سوری در لبنان

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR)، برنامه جهانی غذا (WFP) و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) طی گزارشی اعلام کردند ۹۰درصد از خانواده‌های پناهجویان سوری در لبنان در فقر مطلق به سر می‌برند.

در گزارش سازمان ملل که در وبسایت آناتولی ۲۹آذر منتشر شده است آمده است:

«لبنان با شدیدترین بحران اقتصادی روبه‌رو است، ارزش پول ملی آن به‌شدت سقوط کرده و به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و پس از انفجار مهیب بیروت اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر از جمله پناهجویان سوری دچار فقر و تنگدستی شدیدی شده‌اند.

اکنون ۸۹درصد از پناهجویان سوری ساکن لبنان در فقر مطلق زندگی می‌کنند در صورتی که این رقم در سال گذشته حدود ۵۵درصد بود.

هر پناهجوی سوری ساکن لبنان به‌طور متوسط با پولی حدود ۳۰۸هزار پوند لبنان در ماه زندگی می‌کند که بر اساس نرخ رسمی، معادل تقریباً ۲۰۵دلار آمریکاست ولی ارزش واقعی آن طبق نرخ‌های موجود در بازار سیاه حدود ۳۸دلار است. قیمت محصولات غذایی از ماه اکتبر گذشته در لبنان نزدیک به ۱۷۴درصد افزایش یافته است».

لبنان اکنون با بحران اقتصادی روبه‌رو بوده و بدهی آن بیش از ۹۰میلیارد دلار است. این کشور یکی از بزرگترین بحرانهای اقتصادی را از زمان جنگ داخلی ۱۹۷۵-۱۹۹۰ تجربه می‌کند.

گفتنی است بر اساس اعلام مقامات بیروت ۱.۵میلیون شهروند سوریه بر اثر جنگ در این کشور که سال۲۰۱۱ آغاز شده، به لبنان پناهجو شده‌اند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b1ffa78-9ea1-4968-8e66-17207f8e7694"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات