728 x 90

اعتراضات در عراق,بحران سياسي عراق,اخبار عراق,

آخرین تحولات رمادی عراق و درگیری میان عشایر و نیروهای مالکی

-

الانبار
الانبار
به گزارش تلویزیون الجزیره، نهاد الزین روزنامه‌نگار از رمادی گفت: افراد مسلح از عشایر عراق هستند و هیچ گروگانی در داخل دانشگاه الانبار نگرفتند. دانشجویان بخشهای داخلی و هیأت مدرسین همه در سلامت هستند و از دانشگاه الانبار به منطقه کیلومتر5 در غرب شهر رمادی منتقل شدند. وضع سلامتی‌شان نیز خوب است. افراد مسلح هیچ گروگانی نگرفتند و به هیچ‌یک از دانشجویان دختر و پسر بخشهای داخلی تعدی نکردند. دانشجویان اهل هیت، عانه، راوه و فلوجه در دانشگاه انبار بودند. این عملیات در ساعت 6صبح امروز صورت گرفت و افراد مسلح وارد دانشگاه الانبار و مشخصاً در منطقه جنوبی در منطقه الطاش شدند. در این منطقه نیروهای ارتش مستقر هستند و از این مناطق برای آتشباری علیه شهر رمادی استفاده می‌کردند. افراد مسلح توانستند در داخل صحن دانشگاه مستقر شوند. درگیری بین آنها و نیروهای ارتش حکومتی از صبح شروع شد و تا الآن ادامه داشت، ولی میزان تلفات بین صفوف افراد مسلح و ارتش حکومتی مشخص نشده است.

افراد مسلح از انقلابیون عشایر هستند و وارد دانشگاه انبار شدند تا از آن وارد منطقه الطاش شوند. منطقه الطاش در دست ارتش حکومتی است و از آن نقطه مناطق رمادی را به‌صورت کور هدف آتشباری قرار می‌داد. این امر باعث شد که افراد مسلح وارد دانشگاه شوند. یکی از اعضای هیأت مدرسین دانشگاه انبار تأکید کرد که هیچ گروگانی در دست افراد مسلح نیست و همه کادرهای تدریسی و دانشجویان دختر و پسر به خارج دانشگاه انبار و مشخصاً منطقه کیلومتر5 منتقل شدند و رئیس دانشگاه انبار اتوبوسهایی برای انتقال آنها به منازلشان در غرب شهر رمادی اختصاص داده است».

به گزارش تلویزیون رافدین شیخ عبدالقادر نایل از رهبران جنبش مردمی در شش استان عراق گفت: دانشگاه الانبار در منطقه طاق و الحمره و منطقه انگور قرار گرفته است. قبل از شروع امتحانات انقلابیون از این مناطق خارج شدند تا این‌که توجیهی برای هدف قرار دادن دانشجویان نباشند چونکه آنها نیز مجبور شده بودند که در چنین شرایطی امتحان بدهند. ارتش از این وضعیت سوء‌استفاده کرد و وارد این مناطق شد در صورتی‌که این مناطق انقلابیون بود و بعد از پایان امتحانات امروز انقلابیون همه این مناطق را بازپس گرفتند تا این‌که همه این مناطق تحت کنترل انقلابیون باشد در بخشهای داخلی تعداد کمی از دانشجویان بودند و برای حفاظت از آنها از طریق مسیر پشت جامعه با حفاظت انقلابیون تخلیه شدند و با حمل و نقل و خودروها نیز تماس گرفته شد و آنها نیز به خواسته انقلابیون پاسخ دادند و مسیر اصلی استراتژیک به روی اینها باز شد و خودروها وارد شدند و آنها را از مسیر پشتی دانشگاه الانبار تخلیه کردند. دانشجویان در حفاظت کامل انقلابیون از دانشگاه خارج شدند و مدعی می‌شوند که نیروهای ارتش دست به‌عملیات‌زده است و فرمانده بیداریها نیز ترویج می‌کند، لذا نه ارتش و نه انقلابیون وارد دانشگاه نشده‌اند و همه مناطق تحت کنترل انقلابیون است و ارتش جرأت نمی‌کند که به دانشگاه الانبار برسد

دانشگاه امن است ولی ورودیها و خروجیهای دانشگاه تحت کنترل انقلابیون است و انقلابیون در حال پیشروی هستند

در شهر رمادی درگیری سنگینی در چند محور در جریان است که بین عشایر و ارتش مالکی است، یک تانک در خیابان سیرامیک به آتش کشیده شده است و دو هاموی منهدم شده است نیروهای دولتی که در منطقه ”خمسه کیلو“ بودند اغلب‌شان فرار کرده‌اند... نزدیک به 30 سرباز در یک کمین افتادند و به قتل رسیدند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/57d5d671-b21f-4ffc-aa22-6cae657f801c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات