728 x 90

ليبرتي,

اکثریت نمایندگان پارلمان ایتالیا نقض حقوق مجاهدان اشرف و لیبرتی را محکوم کردند

-

پارلمان ایتالیا
پارلمان ایتالیا
بیانیه اکثریت پارلمان ایتالیا:
در آستانه برگزاری گردهمایی 23ژوئن در پاریس اکثریت نمایندگان پارلمان ایتالیا شامل نایب‌رئیس و 4 عضو هیأت‌رئیسه 5 رئیس کمیسیون و دهها نایب‌رئیس کمیسیون 2 وزیر و 4 معاون وزیر پیشین نقض حقوق مجاهدان اشرف و لیبرتی را محکوم کردند

فراخوان به ملل‌متحد و دولت آمریکا
ضرورت اقدام فوری برای بهبود شرایط در لیبرتی و خروج کامل نیروهای مسلح عراقی از کمپ
راه‌حل نهایی برای خلاصی منطقه و جهان از شر ملایان تروریست و مجهز شدن آنها به بمب اتمی تغییر رژیم و استقرار دموکراسی در ایران است

اکثریت نمایندگان پارلمان ایتالیا
بیانیه‌ییران - ۲۰۱۲

رژیم ایران با بیش از ۱۲۰.۰۰۰ اعدام سیاسی و شکنجه سیستماتیک و مجازاتهای وحشیانه، جدی‌ترین ناقض حقوق‌بشر در سه دهه گذشته بوده است.
سرکوب به مخالفان سیاسی محدود نمی‌شود، روشنفکران، جوانان، زنان، اقلیتهای مذهبی و قومی تحت شدیدترین سرکوب هستند.
طبق گزارش عفو بین‌الملل، اعدامها در ۲۰۱۱ نسبت به سال قبل دو برابر شده است.
حکام تهران با مشارکت فعال در کشتار مردم سوریه و دخالتهای گسترده در عراق و لبنان و فلسطین و تمام خاورمیانه، و با تلاش برای دست‌یابی به بمب اتمی با نقض قطعنامه‌های شورای امنیت، منبع اصلی بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه و جهان است.
رژیم ایران در تلاش است مخالفان خود در کمپ اشرف را قبل از سقوط بشار اسد و بر هم خوردن تعادل کنونی از میان بردارد. پیش از این دست نشاندگان عراقی این رژیم دو بار به این کمپ در ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ حمله کرده‌اند و 47 کشته و بیش از هزار زخمی بر جای گذاشتند.
در پایان سال ۲۰۱۱ به‌خاطر فشارهای دولت عراق و این‌که به کمیساریای عالی پناهندگان ملل‌متحد اجازه نداد باز تأیید پناهندگی ساکنان به‌منظور انتقال آنها به کشورهای ثالث در اشرف صورت بگیرد، یک توافقنامه بین ملل‌متحد و دولت عراق برای جابه‌جایی ساکنان اشرف در داخل عراق امضا شد.
ساکنان اشرف، به‌رغم حق قانونی‌شان برای باقی ماندن در اشرف، با توصیه خانم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت و برای فرصت دادن به یک راه‌حل مسالمت آمیز، انتقال به کمپ لیبرتی را پذیرفته و اجرا کردند.
لیبرتی از هر نظر فاقد استانداردهای انسان‌دوستانه و حقوق‌بشری است.
حضور گسترده نیروهای مسلح عراقی در این کمپ بسیار کوچک، فقدان آزادی تردد، نقایص جدی در زیر ساختها، مانند آب و برق و فاضلاب و سنگلاخ بودن محیط و اجازه ندادن به ساکنان برای سازندگی و ساختن معبر مناسب، بخشی از مشکلات لیبرتی است.
فشارهای غیرانسانی در پروسه جابه‌جایی، ممانعت از انتقال بخش زیادی از اموال منقول ساکنان، به‌خصوص خودروهای آنها بر این مشکلات افزوده است.
ما ضمن محکوم کردن نقض حقوق مخالفان رژیم ایران مستقر در اشرف و لیبرتی، سازمان ملل‌متحد و ایالات متحده آمریکا را به اقدام فوری برای بهبود شرایط لیبرتی، از جمله خروج کامل نیروهای مسلح، مجاز کردن سازندگی و افزایش مساحت فرا می‌خوانیم.
راه‌حل نهایی برای خلاصی منطقه و جهان از شر ملایان تروریست و مجهز شدن آنها به بمب اتمی، تغییر رژیم و استقرار دموکراسی در ایران است. این، هدفی است که مردم و مقاومت ایران برای آن مبارزه می‌کنند.
برنامه 10 ماده‌یی رئیس‌جمهور منتخب این مقاومت و کارنامه عملی او مبشر یک ایران دموکراتیک و غیراتمی است که حقوق مردم را محترم می‌شمارد و خواهان زندگی در صلح و آرامش با همسایگان است.
به‌رسمیت شناختن حق مردم ایران برای تغییر، و شناسایی مقاومت ایران و رئیس‌جمهور منتخب آن خانم مریم رجوی، کمکی بزرگ به صلح و دموکراسی و آرامش در منطقه است و ما دولت ایتالیا را به آن فرامی‌خوانیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/549e7b37-099e-4c88-9180-d9434ebc75ba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات