728 x 90

موج دوم کرونا از کجا شروع شد؟

ارابه مرگ با سرعت پیش می‌رود و ویروس مرگبار قربانی می‌گیرد. ماجرا از این‌جا آغاز شد.

آخوند روحانی ۱۷فرودین ۹۹: «از ۲۳فروردین استانهای کشور کسب و کارها را می‌توانند آغاز بکنند».

حتی وقتی سیاست بازگشایی مشاغل ابتلا به کرونا و مرگ‌ومیر را افزایش داد، نمکی، وزیر بهداشت روحانی، روز ۲۴اردیبهشت وقیحانه گفت: «در خردادماه بتوانیم انشاالله کمک کنیم که بقیه کسب و کارها هم به مرور انشاالله راه‌اندازی بشوند».

بازگشایی مشاغل و راه‌اندازی کسب و کارها اصلی‌ترین سوخت ماشین مرگ در میدان کرونا بود.

جهانپور، جدیدترین آمار کرونا ۲۶اردیبهشت: «در روزهای آتی با افزایش موارد با اونها مواجه باشیم پیش‌بینی می‌شود استان لرستان استان سیستان و بلوچستان و عرض کنم خدمت شما که استان آذربایجان شرقی باشد».

از ۳۱فرروردین که روحانی مسیر استانها را باز کرد دیگر هیچ مانعی برای انتشار ویروس وجود نداشت.

علوی، رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان ۲۴اردیبهشت: «تقریباً در ۳۱فروردین‌ماه بازگشایی که توسط دولت اعلام شد و در سراسر کشور بازگشایی انجام شد... و در شهرستان اهواز از ۶اردیبهشت‌ماه موارد ما آهسته آهسته شروع کرد به بالا رفتن».

روز پس از بازگشایی راهها و مشاغل فاجعه پدیدار شد.

علوی، رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان: «ما وضع‌مان خیلی خوب بود ما جایی بودیم که درصد آلودگی‌مان ناچیز بود ته جدول بودیم ولی همه این اتفاقات از ۶اردیبهشت شروع شد یعنی چقدر؟ یعنی تقریباً حدود ۲۰روز است ۳هفته است و این جای نگرانی هست».

حسین عرفانی، یک کارشناس حکومتی، ۲۵اردیبهشت ضمن اعتراف به گسترش هولناک ویروس گفت: «آن چیزی که مشخص است ما هم‌چنان خطر بیماری کووید۱۹ را در اقصی نقاط کشورمون داریم مخصوصاً در پایتخت کلان‌شهر تهران».

خامنه‌ای تلاش می‌کند برای حفظ نظامش سیاست کلان‌تلفات انسانی را پیش ببرد اما مردم و جوانان شورشی عزم جزم کرده‌اند که با سوزاندن کرونای ولایت، ریشهٔ تباهی را بسوزانند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5468a4d6-95eb-4746-8fce-a0883134048e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات