728 x 90

-

تشکیلات متحد «جنبش ملی عراق» تشکیل شد

-

ایلاف
ایلاف
مرکز اطلاع رسانی ایلاف عربستان سعودی نوشت: در بغداد رئیس فراکسیون عراق ملی ایاد علاوی و رئیس جبهه گفتگوی ملی عراق صالح المطلک، برای یک تشکیلات متحد به نام «جنبش ملی عراق» جهت ورود به انتخابات آینده که در ابتدای سال آینده صورت می‌گیرد، متحد شده‌اند.
این جنبش به مثابه یک سازمان کار و یک تشکیلات سیاسی مشترک جدید است که به جای جبهه گفتگوی ملی عراق و فراکسیون عراق ملی یا جنبش وفاق ملی و به ریاست مشترک صالح المطلک و ایاد علاوی خواهد بود.
رهبری جنبش جدید پیامی را خطاب به احزاب و شخصیتهای سیاسی جهت تشکیل یک ائتلاف گسترده با همین عنوان «جنبش ملی عراق» برای شرکت در انتخابات پارلمانی داده است.
پیشتر شاکر کتاب سخنگوی لیست انتخاباتی تجدید به ریاست طارق هاشمی گفته بود که در حال حاضر تماسها برای توافق بر سر یک ائتلاف انتخاباتی جدید بین علاوی و مطلک و عیساوی و النجیفی در جریان است و خاطرنشان ساخته بود که این ائتلاف جدید به‌دنبال جلسه‌ای صورت خواهد گرفت که آن را ما قبل نهایی برای اعلام اتحاد مورد نظر بین این شخصیتها و احزاب سیاسی و لیستهای انتخاباتی دیگری که در حال حاضر گفتگو با آنها جریان دارد، توصیف نموده بود.
وی افزود که هدف از این جلسه «اعلام یک جبهه ملی فراگیر که شامل همه احزاب سیاسی که دارای اهداف ملی واقعی برای تغییر وضعیت عراق به یک وضع بهتر هستند» می‌باشد.
وی خاطرنشان ساخت که گفتگوهای فشرده‌ای بین هاشمی و رهبران ائتلاف مورد نظر در مورد برنامه‌های انتخاباتی که این اتحاد جبهه‌یی تلاش می‌کند که آن را ارائه داده و بر اساس آن وارد انتخابات شوند، در جریان است. هاشمی اخیرا از حزب اسلامی عراق و از لیست جبهه توافق عراق سنی بیرون آمد تا یک لیست انتخاباتی جدید که آن را «تجدید» نام گذاشت، تأسیس نماید.
وی افزود که این جلسه که روز پنجشنبه برگزار شد «دوستانه و سازنده بود» و ممکن است که جلسه ماقبل از اعلام این ائتلاف باشد. وی توضیح داد که این جلسه برای بررسی آخرین مراحل کار سند تشکیل «جبهه عراق ملی» که امید می‌رود طی روزهای آینده نزدیک به ثبت برسد، برگزار شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50d20a60-0a14-4255-b155-2e676eb8b447"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات