728 x 90

سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه: اظهارات آمریکا که رژیم ایران قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده جدی گرفته است

وزارت خارجه فرانسه
وزارت خارجه فرانسه
وزیرخارجه فرانسه روز چهارشنبه گفت اتهامات آمریکا که رژیم ایران دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده جدی می‌گیرد و مصرانه از رژیم ایران می‌خواهد از تمامی التزامات بین‌المللی‌اش متابعت کند.

الکساندر جورجینی سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه طی کنفرانس روزانه به خبرنگاران گفت ما این علامتها از طرف آمریکا را جدی می‌گیریم و برای متابعت رژیم ایران از تمامی التزامات بین‌المللی‌اش از جمله به ممنوعیت انتقال سلاح مطابق قطعنامه شورای امنیت 2216و 2231اهمیت زیادی قائل هستیم.

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل روز سه‌شنبه گفت رژیم ایران به شبه‌نظامیان حوثی موشک داده است که آنها آن را در ماه ژوییه به داخل عربستان پرتاب کرده‌اند و از سازمان ملل خواست تهران را به‌خاطر نقض این دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مورد حسابرسی قرار بدهد.

خبرگزاری رویتر با مخابره این خبر افزود:‌ ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه گفته است وقتی در این ماه به ایران می‌رود انتظار دارد یک اجلاس چالش انگیز با همتای ایرانی‌اش در تهران داشته باشد.

وی بعد از جلسه شورای امنیت سازمان ملل در 31اکتبر (9آبان) گفت ما حول مقوله موشک بالستیک و هم‌چنین حول شیوه‌یی که رژیم ایران به‌طور مستقیم یا از طریق دست نشاندگانش می‌خواهد مستقیم به مدیترانه وصل شود، اختلاف‌نظرات عمیقی با رژیم ایران داریم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/503a2c1f-dbe5-4aa8-a96d-a676b674eca6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات