728 x 90

اخبار سوريه,

ژنرال اسعد الزعبی: رژیم ایران و اسد جنگ جدیدی را در دستور کار دارند

-

اسعد الزعبی رئیس هیأت عالی گفتگو کننده ائتلاف ملی سوریه
اسعد الزعبی رئیس هیأت عالی گفتگو کننده ائتلاف ملی سوریه
ژنرال اسعد الزعبی رئیس هیأت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه گفت: بعد از آن‌که رژیم اسد و رژیم ایران در تصرف شهر حلب شکست خوردند طرح دیگری را برای جنگ جدیدی در حلب در دستور دارند و غیرممکن است که بخواهند از حلب دست بردارند.

وی پیشتر به تلویزیون الجزیره گفته بود توافق آتش‌بس در حلب تصمیمی سیاسی میان وزرای خارجه آمریکا و روسیه بوده است. عواقب این توافق این است که مابقی ساکنین حلب به قتل برسند، حلب تصرف شود و آنچه که از سوریه باقی مانده است ویران شود.
 
بیشتر بخوانید:
 

استفاده حزب‌الله لبنان از سلاح شیمیایی در سوریه

العربیه روز پنجشنبه 16اردیبهشت 95 گزارش داد:
مخالفان سوری حزب‌الله لبنان را متهم می‌کنند از سلاح شیمیایی علیه مناطق تحت کنترل آنها استفاده کرده است. ابواحمد العاصمی، عضو هیأت نظامی ’جیش حر’ در گفتگو با روزنامه الشرق‌الأوسط گفت: حزب‌الله لبنان سلاح شیمیایی در اختیار دارد و از آن در مناطقی از سوریه استفاده کرده است. استفاده از سلاح شیمیایی در بعضی از مناطق حلب و غوطه به اثبات رسیده، و این مناطقی است که حزب‌الله در آنها حضور دارد.’

یک منبع آمریکایی به نام استراتفور این گزارش را تهیه کرده و تلویزیون العربیه آن را منتشر کرده است، جزئیاتی از تجهیزاتی که حزب‌الله در منطقه قلمون سوریه از آنها استفاده کرده آمده است.

این گزارش که بر اساس تصاویر ماهواره‌یی تهیه شده یک پایگاه حزب‌الله در نزدیکی مرز لبنان و سوریه را نشان می‌دهد. 4 کارخانه مهمات سازی در این پایگاه ساخته شده است. این پایگاه قرار است محل دائمی نیروهای حزب‌الله در سوریه باشد و 3000 نیرو حزب‌الله در آن مستقر شود.

حدود ۶۴هزار شهروند سوری در مرز اردن گیرافتاده‌اند

به گزارش خبرگزاری فرانسه نیروهای مرزی اردن روز پنجشنبه16اردیبهشت95 اعلام کردند بعد از بمبارانهای حلب حدود 64هزار شهروند سوری در مرز با اردن گیرافتاده‌اند.

در حال حاضر بیش از 630هزار پناهجوی سوری در اردن مستقر هستند.

با گسترش بمبارانهای جنایتکارانه رژیم اسد و روسیه علیه مردم بی‌دفاع حلب و سایر شهرهای سوریه بر ابعاد آوارگان در مرزهای اردن و ترکیه افزود می‌شود.

عادل الجبیر: بشار اسد یا از طریق روند سیاسی یا با عملیات نظامی کنار خواهد رفت

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی مسئولیت نقض آتش‌بس در حلب را به عهده رژیم اسد دانست.

وی روز پنجشنبه 16اردیبهشت 95 در یک کنفرانس مطبوعاتی با همتای نروژی خود گفت: با وجود آتش‌بس شورای امنیت سازمان ملل متحد، رژیم اسد به آن پایبند نبوده و مراکز بیمارستانی و مناطق مسکونی را بمباران کرده است. این بمبارانها یک عمل جنایتکارانه است.

عادل الجبیر افزود: با برقراری آتش‌بس باید کمکهای انسان‌دوستانه به حلب برسد و فرایند سیاسی دولت انتقالی بدون حضور اسد فراهم شود. هدف ما توقف عملیات نظامی است و بعد از آن امکان دارد در مورد راه‌حلهای سیاسی گفتگو کنیم ولی چیزی که باید بر آن تمرکز کنیم این است که در هیچکدام از این راه‌حلها هیچ جایی برای اسد در آینده سوریه وجود نخواهد داشت. این راه‌حلها در صورتی‌که از طریق مسالمت‌آمیز به نتیجه نرسید راه‌حلهای دیگری وجود دارد.

عادل الجبیر بار دیگر تأکید کرد: بشار اسد یا با عمل سیاسی یا نظامی از سوریه خواهد رفت.
وزیر خارجه عربستان سعودی تأکید کرد: سوریه یک آینده دموکراتیک دارد و رژیم اسد ’یا از طریق روند سیاسی و یا با عملیات نظامی کنار خواهد رفت.
 

باز هم جنایت جنگی اسد، موارد متعدد نقض آتش‌بس در کمتر از ۲۴ساعت

روز پنجشنبه 16اردیبهشت 95 و تنها چند ساعت بعد از اعلام آتش‌بس، جنگنده‌های اسد به حملات خود علیه مناطق مسکونی در نزدیکی حلب ادامه دادند.
سازمان نظارت بر حقوق‌بشر سوریه مستقر در لندن از شدت درگیریها در این مناطق خبر داد.
 
همزمان اعلام شد بر اثر بمباران جنایتکارانه یک اردوگاه پناهجویان سوریه حداقل 28کشته و دهها مجروح برجای گذاشت. این اردوگاه که حدود 2هزار پناهجو را در خود جای داده است در نزدیکی مرز ترکیه و در استان ادلب قرار دارد. چندین کودک و زن در بین قربانیان حمله هوایی روز پنجشنبه هستند.
 

هشدار آزادگان شام سوریه به رژیمهای ایران و روسیه

ابوعمار معاون فرمانده آزادگان شام که از نیروهای اصلی رزمنده سوریه است به رژیم ایران و روسیه در مورد دخالت در سوریه و ادامه حمایت از بشار اسد هشدار داد.

وی به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: رزمندگان آزادگان شام جلو اهداف روسیه را که بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل رزمندگان بود را گرفت.

روسیه با دخالت در سوریه همه راه‌حلهای سیاسی برای پایان دادن به جنگ در سوریه را زیر سؤال برده است.

ابو عمار هم‌چنین نقش روسیه در هر گونه راه‌حل سیاسی در این نزاع چندساله، را زیر سؤال برد. وی گفت: روسیه چگونه می‌تواند یک راه‌حل سیاسی را در سوریه تضمین کند در حالی که مردم ما را می‌کشد. وقتی که بر سر مردم سوریه بمب می‌ریزد.

ابو عمار گفت: «توافقنامه توقف عملیات خصمانه به‌دلیل بالا رفتن عملیات نظامی رژیم اسد شکست خورده است. بیش از 600نفر از زمان توافق بین آمریکا و روسیه برای توقف عملیات خصمانه کشته شدند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/47121ef2-888b-4a1d-a275-ef0f51873fb7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات