خبرگزاری فرانسه - حلب - 29ژوییه:
- سرهنگ عبدالجبار العکیدی رئیس شورشیان در شهر حلب گفت آخرین نبردگاه در قیام 16ماهه سوریه گورستان ارتش بشار اسد خواهد بود. وی در یک مزرعه در شمال سوریه با خبرگزاری فرانسه مصاحبه کرد. با وجود حرارت هوا و جنگی شدید در ساعتهایی قبل، سرهنگ سابق ارتش اسد ریلکس بهنظر رسید و مطمئن بود که افراد تحتامر او این نبرد را پیروز میشوند و رژیم را ساقط میکنند. بعد از اینکه آنها 8تانک رژیم را تخریب و 100سرباز رژیم را کشتند وی گفت حلب گورستان تانکهای ارتش بشار اسد خواهد بود.
وی که بهدلیل قطع برق شهر فقط با نور دوربین دیده میشد گفت برای اجتناب از حملات هوایی توسط نیروهای اسد ما از غرب خواهان پروازممنوع هستیم. العکیدی که مستمر توسط تماسها با تلفن موبیل حرفش قطع میشد گفت ما برای ساقط کردن رژیم آماده هستیم. وی اطمینان داد که ارتش آزادی سوریه برخلاف دمشق، بیرون نخواهد کشید و با حملات مقابله خواهد کرد، هیچ عقبنشینی استراتژیکی برای ارتش آزادی نخواهد بود و در حالیکه از دادن آمار رزمندگان موجود در حلب خودداری کرد گفت ما در انتظار حملات هستیم. العکیدی گفت افراد او در سراسر حلب مستقرند و رژیم در ورود به این شهر مشکل دارد و تنها میتواند از دور با توپخانه خانههای مردم را خراب کند ولی وارد شهر نمیتواند بشود. او اضافه کرد که ما برای دفاع از خودمان و علیه هلیکوپترها مجهزیم و رژیم را متهم کرد که قصد دارد دست به قتلعام [مردم] بزند و همان کاری که در حمص کرد را تکرار کند. وی از جامعه بینالمللی خواستار مداخله برای جلوگیری از این جنایات شد. العکیدی گفت ارتش سوریه انگیزهیی برای جنگیدن ندارد و لرزان و در حال فروپاشی است. وی که به انگلیسی از حضار خداحافظی میکرد همراه با محافظین مسلح به کلاشینکوف و لپ تاپ سرهنگ در تاریکی ناپدید شدند.
- سرهنگ عبدالجبار العکیدی رئیس شورشیان در شهر حلب گفت آخرین نبردگاه در قیام 16ماهه سوریه گورستان ارتش بشار اسد خواهد بود. وی در یک مزرعه در شمال سوریه با خبرگزاری فرانسه مصاحبه کرد. با وجود حرارت هوا و جنگی شدید در ساعتهایی قبل، سرهنگ سابق ارتش اسد ریلکس بهنظر رسید و مطمئن بود که افراد تحتامر او این نبرد را پیروز میشوند و رژیم را ساقط میکنند. بعد از اینکه آنها 8تانک رژیم را تخریب و 100سرباز رژیم را کشتند وی گفت حلب گورستان تانکهای ارتش بشار اسد خواهد بود.
وی که بهدلیل قطع برق شهر فقط با نور دوربین دیده میشد گفت برای اجتناب از حملات هوایی توسط نیروهای اسد ما از غرب خواهان پروازممنوع هستیم. العکیدی که مستمر توسط تماسها با تلفن موبیل حرفش قطع میشد گفت ما برای ساقط کردن رژیم آماده هستیم. وی اطمینان داد که ارتش آزادی سوریه برخلاف دمشق، بیرون نخواهد کشید و با حملات مقابله خواهد کرد، هیچ عقبنشینی استراتژیکی برای ارتش آزادی نخواهد بود و در حالیکه از دادن آمار رزمندگان موجود در حلب خودداری کرد گفت ما در انتظار حملات هستیم. العکیدی گفت افراد او در سراسر حلب مستقرند و رژیم در ورود به این شهر مشکل دارد و تنها میتواند از دور با توپخانه خانههای مردم را خراب کند ولی وارد شهر نمیتواند بشود. او اضافه کرد که ما برای دفاع از خودمان و علیه هلیکوپترها مجهزیم و رژیم را متهم کرد که قصد دارد دست به قتلعام [مردم] بزند و همان کاری که در حمص کرد را تکرار کند. وی از جامعه بینالمللی خواستار مداخله برای جلوگیری از این جنایات شد. العکیدی گفت ارتش سوریه انگیزهیی برای جنگیدن ندارد و لرزان و در حال فروپاشی است. وی که به انگلیسی از حضار خداحافظی میکرد همراه با محافظین مسلح به کلاشینکوف و لپ تاپ سرهنگ در تاریکی ناپدید شدند.