با تشکر از خانم رئیس، خانمها و آقایان، بهطور جد امیدوارم نمایندهیی از دفتر کمیسر عالی حقوقبشر در این سالن باشد تا گوش کند و یادداشت بردارد. اجازه دهید بگویم و بار دیگر امیدوارم فردی از دفتر کمیسر عالی حقوقبشر اینجا باشد تا گوش کند. گزارشهای ما باید بیطرف، هدفمند و با تأکید بر اجرای قانون باشد.
بعد از 2سال یونامی هنوز دارد این ایده و لکهٴ ننگ را ترویج میکند که ساکنان اشرف، و اکنون در لیبرتی، تروریست هستند. آنها هرگز واقعیت را گزارش ندادهاند که این افراد در سراسر اروپا و آمریکا از طریق طی کردن روند قانونی، از لیست حذف شدهاند. همچنین برای توصیف واقعیت طرفداری و جانبداری سیاسی این گزارش- چون یونامی باید بهعنوان حامی دولت عراق عمل کند- آنها همهٴ دستآوردهای خود ساکنان را بهعنوان هدیهیی از دولت عراق توصیف کردهاند. در مورد تیوالها آنها گزارش میکنند که دولت عراق تیوالها را در اختیار ساکنان گذاشته است.
خانمها و آقایان، دولت عراق بر اساس یادداشت تفاهم هیچ چیزی را تأمین نمیکند. این برعهدهٴ ساکنان گذاشته شده است تا برای خود تأمین کنند. با این حال یونامی میگوید که دولت در حال تأمین ساکنان است. شما باید این واقعیت را درک کنید چرا که چنین اظهاراتی کاملاً دروغ هستند. از ساکنان خواسته شد اشرف را ترک کنند و همین کار را کردند. از ساکنان خواسته شد که به لیبرتی بروند و درخواست بررسی موقعیت پناهندگی ارائه کنند و همین کار را کردند. از ساکنان خواسته شد که مصاحبه شوند و همین کار را کردند. ساکنان تا به آخر در روند تعیین موقعیت پناهندگی همکاری کردهاند. بنابراین، مقصر دانستن اشرفیها بیعدالتی است.
ساکنان قوانین انساندوستانه را اعمال کرده و اولویت را به افراد بیمار و مجروح دادند. باید به اشرفیها اتفاقاً در این رابطه تبریک گفت که استانداردها و قوانین انساندوستانه را اجرا کردند. اما یونامی این را بهعنوان یک موضوع منفی علیه ساکنان مطرح میکند.
خیلی خلاصه میگویم که در دسامبر2011، یونامی یک پیام کدشده به نیویورک فرستاد و در آن گفت که مجاهدین خلق در جنگ تبلیغاتی دارند پیروز میشوند. این فرهنگ بیانی است که در پیام کد شده استفاده شده است. مجاهدین در جنگ تبلیغاتی دارند پیروز میشوند و مللمتحد باید یک استراتژی برای پاتک تدوین کند. آیا این بخشی از مأموریت مللمتحد است؟ بار دیگر اگر کسی از دفتر کمیسر عالی حقوقبشر در این سالن هست من حاضرم نسخهیی از این پیام کد شده را در اختیار آنها بگذارم تا بگویم یونامی در این رابطه بیطرف نیست. چرا در سال 2011 وقتی که یونامی یادداشت تفاهم را به امضا رساند، به ساکنان قول داده شد که استاتوی آنها ظرف 6ماه تعیین خواهد شد و هیچکسی بیش از 6ماه در لیبرتی باقی نخواهد ماند. اما اکنون نزدیک به 3سال گذشته است. بنابراین به این دلیل است که من مصرانه از جامعه بینالمللی درخواست دارم که این موضوع را بسیار جدی بگیرد. بسیار متشکرم.
بعد از 2سال یونامی هنوز دارد این ایده و لکهٴ ننگ را ترویج میکند که ساکنان اشرف، و اکنون در لیبرتی، تروریست هستند. آنها هرگز واقعیت را گزارش ندادهاند که این افراد در سراسر اروپا و آمریکا از طریق طی کردن روند قانونی، از لیست حذف شدهاند. همچنین برای توصیف واقعیت طرفداری و جانبداری سیاسی این گزارش- چون یونامی باید بهعنوان حامی دولت عراق عمل کند- آنها همهٴ دستآوردهای خود ساکنان را بهعنوان هدیهیی از دولت عراق توصیف کردهاند. در مورد تیوالها آنها گزارش میکنند که دولت عراق تیوالها را در اختیار ساکنان گذاشته است.
خانمها و آقایان، دولت عراق بر اساس یادداشت تفاهم هیچ چیزی را تأمین نمیکند. این برعهدهٴ ساکنان گذاشته شده است تا برای خود تأمین کنند. با این حال یونامی میگوید که دولت در حال تأمین ساکنان است. شما باید این واقعیت را درک کنید چرا که چنین اظهاراتی کاملاً دروغ هستند. از ساکنان خواسته شد اشرف را ترک کنند و همین کار را کردند. از ساکنان خواسته شد که به لیبرتی بروند و درخواست بررسی موقعیت پناهندگی ارائه کنند و همین کار را کردند. از ساکنان خواسته شد که مصاحبه شوند و همین کار را کردند. ساکنان تا به آخر در روند تعیین موقعیت پناهندگی همکاری کردهاند. بنابراین، مقصر دانستن اشرفیها بیعدالتی است.
ساکنان قوانین انساندوستانه را اعمال کرده و اولویت را به افراد بیمار و مجروح دادند. باید به اشرفیها اتفاقاً در این رابطه تبریک گفت که استانداردها و قوانین انساندوستانه را اجرا کردند. اما یونامی این را بهعنوان یک موضوع منفی علیه ساکنان مطرح میکند.
خیلی خلاصه میگویم که در دسامبر2011، یونامی یک پیام کدشده به نیویورک فرستاد و در آن گفت که مجاهدین خلق در جنگ تبلیغاتی دارند پیروز میشوند. این فرهنگ بیانی است که در پیام کد شده استفاده شده است. مجاهدین در جنگ تبلیغاتی دارند پیروز میشوند و مللمتحد باید یک استراتژی برای پاتک تدوین کند. آیا این بخشی از مأموریت مللمتحد است؟ بار دیگر اگر کسی از دفتر کمیسر عالی حقوقبشر در این سالن هست من حاضرم نسخهیی از این پیام کد شده را در اختیار آنها بگذارم تا بگویم یونامی در این رابطه بیطرف نیست. چرا در سال 2011 وقتی که یونامی یادداشت تفاهم را به امضا رساند، به ساکنان قول داده شد که استاتوی آنها ظرف 6ماه تعیین خواهد شد و هیچکسی بیش از 6ماه در لیبرتی باقی نخواهد ماند. اما اکنون نزدیک به 3سال گذشته است. بنابراین به این دلیل است که من مصرانه از جامعه بینالمللی درخواست دارم که این موضوع را بسیار جدی بگیرد. بسیار متشکرم.