728 x 90

وال استریت ژورنال: چگونه اسراییل حسن نصرالله را در سنگر زیرزمینی کشت

انهدام ستاد مرکزی حزب‌الله لبنان
انهدام ستاد مرکزی حزب‌الله لبنان

در پی حمله هوایی اسراییل به پناهگاهی در جنوب بیروت، حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، و تعدادی از رهبران ارشد این گروه کشته شدند. این حمله که روز جمعه ۶مهر انجام شد، با استفاده از اطلاعاتی مبنی بر حضور نصرالله و دیگر فرماندهان حزب‌الله در پناهگاهی در عمق ۶۰ فوتی زیرزمین صورت گرفت.

به گفته منابع آگاه، نیروی هوایی اسراییل با استفاده از ۸۰تن بمب و چندین انفجار زنجیره‌یی به این پناهگاه حمله کرد. انفجارها باعث تخریب سیستم‌های الکترونیکی و بخشی از زرادخانه موشکی حزب‌الله شد. این عملیات که یکی از بزرگترین حملات هوایی به یک شهر بزرگ در تاریخ معاصر بود، با هدف از بین بردن رهبران ارشد حزب‌الله برنامه‌ریزی شده بود.

مقامات اسراییلی پیش از این حمله، در مورد گزینه کشتن نصرالله به‌طور جدی بحث کرده بودند و در نهایت با اطلاعاتی لحظه‌ای از حضور او در این نشست، تصمیم به اجرای حمله گرفتند. ساعاتی پس از حمله، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در نیویورک چراغ سبز عملیات را تأیید کرد و به جامعه بین‌المللی اعلام کرد که اسراییل تحمل وجود "ارتش تروریستی" حزب‌الله در مرز شمالی خود را نخواهد داشت.

این حمله با ناامیدی مقامات آمریکایی و اعضای ارشد دولت بایدن همراه شد، چرا که آمریکا در تلاش بود مذاکرات آتش‌بس در غزه و لبنان را از سر بگیرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ebc6110-2c0b-4013-a29b-5ed2a4adb6ab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات