728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

گرفتاری «آتش به اختیار»!

-

جنگ نرم
جنگ نرم
تلویزیون و سایر رسانه‌های باند خامنه‌ای از روز 17خرداد که او دستور «آتش به اختیار» را خطاب به نیروهایش صادر کرد، هم‌چنان در آتش این جنگ می‌دمند:
شبکه خبر تلویزیون رژیم، 24خرداد 96: مجری «امسال برای اولین بار اینجا از واژه‌یی استفاده شد که افسران جنگ نرم را آتش به اختیار کرد».

خامنه‌ای: «من به همهٴ اون هسته‌های فکری و عملی جهادی فکری فرهنگی در سراسر کشور مرتباً می گم هر کدوم کار کنید مستقل آتش به اختیار. به قول میدان جنگ آتش به اختیار».

مجری: «کلید واژه‌یی که هر چند تازه به گوش رسیده اما مدتهاست که کار بردی شده شاید از این جا، روزی که فرمانده گفت خرمشهرها در پیش است».

خامنه‌ای: «جوانهای عزیز، بچه‌های عزیز من. خرمشهرها در پیشه. نه در میدان جنگ نظامی در یک میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تره».

مجری: «آتش به اختیار برای افسران جوان جنگ نرم از دیروز و امروز شروع نشد از زمانی شروع شد که دغدغه‌های فرهنگی خواب را از چشمان رهبری گرفت».

خامنه‌ای: «گاهی وقتها مشکلات فرهنگی موجب شده که من خوابم نبرده شب».

از خلال اعترافهای برخی روزنامه‌های باند خامنه‌ای، تا حدودی علت «بی خوابی» وی و معنی «آتش به اختیار» روشن می‌شود:
ارگان باند مؤتلفه (رسالت)، 23خرداد 96 در سرمقاله خود تحت عنوان: ”مقولهٴ تاریخی آتش به اختیار فرهنگی ”نوشت: «آنها چهار سال فرصت دارند تا تهران را مانند کشور به نقطه جوش برسانند... شرایطی که در معدن زمستان یورت آزادشهر پس از چهار سال اداره بد کشور دیدیم، قرار است در تهران هم شاهد باشیم... اگر طراحی سناریوهای عمل سیاسی را یک مقدمه لازم اقدام مناسب و بموقع بدانیم، آن گاه، طرح تز آتش به اختیار فرهنگی را باید یک اقدام بموقع و معنادار بشماریم. اگر آنها قصد این را داشته باشند که همان‌طور که قبلاً شکاف‌های اجتماعی دانشجویان و کارگران و معلمان را علیه اصل نظام شوراندند، این بار نیز چنین کنند، آنگاه باید پیش‌دستی کرد و جوانان انقلابی را بر تارک مطالبات اجتماعی قرار داد».

کیهان خامنه‌ای در روز 23خرداد 96 در یادداشت روز خود، با یادآوری آتش به اختیار خامنه‌ای برای «دستگاههای مرکزی فکر» که «دچار اختلالند» نوشت: «ناکارآمدی و تعطیلی مراکز مهم سیاسی و اقتصادی و فرهنگی تا حد زیادی با فرمان آتش به اختیار جبران می‌شود و نباید از این مأموریت مهم غفلت کرد».

نوبخت سخنگوی دولت روحانی و بسیاری دیگر از این باند تلاش کردند «آتش به اختیار» را در چارچوبهای قانونی معنا کنند و بعضی مهره‌ها و رسانه‌های باند روحانی هم تفسیر خودشان از حرف خامنه‌ای را ارائه کردند.

زیرنویس: علی مطهری در مصاحبه با سایت حکومتی خانه ملت، 24خرداد 96 گفت: «فکر می‌کنم مقام رهبری برای حراست از احکام دین و استقلال فرهنگی و احترام به آزادی‌ها این تعبیر را به کار بردند که آثار آن، هم متوجه دولت و هم متوجه همه نهادهای حکومتی است. به عبارت دیگر مخاطب این دستور در دانشگاهها، هم بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشگاهیان هستند که صرفاً از نظام دفاع می‌کنند و هم انجمنهای اسلامی که انتقادهایی به نظام دارند. در واقع دو طرف آتش به‌اختیارند».

مهره‌ها و رسانه‌های باند ولی‌فقیه ارتجاع تلاش باند روحانی برای تفسیرشان از عبارت «آتش به اختیار» را مورد حمله قرار دادند.

روزنامه حکومتی وطن امروز- 23خرداد 96 در مطلبی تحت عنوان ” «آتش به اختیار» یعنی کار «اراده» می‌خواهد نه «اداره»! “نوشت: «ما امروز با جماعتی قلیل‌العده اما علیل‌العقل طرفیم که هم کج‌فهم تشریف دارند و هم استادند در زدن خود به نفهمی! حرف از «قانون» بزنی، برداشت به «تصلب» می‌کنند! حرف از «نقد» بزنی، برداشت به «تخریب دولت» می‌کنند! حرف از « مقاومت» بزنی، برداشت به «تضعیف ملی‌گرایی» می‌کنند! و حرف از «مدافعان حریم امنیت کشور» بزنی، برداشت به «مدافعان اسد» می‌کنند! با این حساب، فرض است بر من و ما که از عقل پاره‌سنگ برداشته، توقعات بیجا نداشته باشیم که مثلاً درست و دقیق، منظور «آتش به اختیار» را بفهمند! من البته بگویم که حتی این جماعت هم خواسته یا ناخواسته، آتش به اختیارند اما به فرمان و به اختیار دشمن بیرونی!».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ab149b3-1e68-4af3-9b3b-c7d89ae6cede"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات