728 x 90

استاد دانشگاه سپاه خرید پیجرهای حزب‌الله توسط ایران را فاش ساخت

انفجار پیجرها در دست اعضا حزب‌الله لبنان
انفجار پیجرها در دست اعضا حزب‌الله لبنان

مسعود اسداللهی، استاد دانشگاه سپاه و مشاور سابق دژخیم قاسم سلیمانی، سرکرده پیشین سپاه قدس، روز جمعه ۲۰مهر در مصاحبه با «شبکه خبر» رژیم گفت که یک شرکت ایرانی واسطه خرید پیجرهایی برای حزب‌الله بوده که در بیروت منفجر شدند. ‌‌

مسعود اسداللهی گفته است یک شرکت ایرانی «با یک برند معروف تایوانی برای خرید ۵ هزار پیجر طرف قرارداد شد، پس از خرید این پیجرها از طریق این شرکت ایرانی در اختیار حزب‌الله قرار داده شد». اسدالهی افزود که این پیجرها بدون «چک امنیتی» در اختیار حزب‌الله لبنان قرار داده شد ولی از این تعداد ۲ هزار پیجر هنوز توزیع نشده بود ولی بقیه پیجرها در یک لحظه تبدیل به بمب و منفجر شدند.

این سخنان جنجالی، کارشناس «شبکه خبر» رژیم که بازتاب وسیعی در رسانه‌های داخل و خارج از کشور داشت، بار دیگر این موضوع که ایران واسطه خرید پیجرها از طریق شرکت تایوانی بوده است را به میان کشاند.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس «تسنیم» وابسته به سپاه پاسداران ظهر روز شنبه با تکذیب این موضوع، نوشت: «بررسی خبرنگاران تسنیم حاکی است که فرد واسط خرید این پیجرها که ایرانی نبوده و شرکت ایرانی هم در کار نبوده» این خبرگزاری سپس این فرمانده سابق نیروی قدس و کارشناس شبکه خبر را به سهل‌انگاری و فریب خوردن در جنگ روانی متهم کرده و نوشته است پس از انفجار پیجرهای حزب‌الله، این خبر در رسانه‌های منطقه‌یی و فرا منطقه‌یی مطرح شد و «سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی روی موضوع سوار شده است».

تسنیم هم‌چنین مدعی است که «در بررسی‌های حزب‌الله لبنان کوچک‌ترین نشانی از این‌که شخص یا شرکت ایرانی در این پروسه دخالت کرده باشد، به‌دست نیامده است».

پیش از این اخباری از این‌که این پیجرها از مدتها پیش در مرحله تولید و تحویل از طریق شرکت‌های واسطه که موساد در آنها نفوذ کرده بود با ماده انفجاری همراه و در اختیار سفارش‌دهنده قرار گرفته، منتشر شده و خبرگزاری «تسنیم» تأکید کرده که این واسطه‌ ایرانی نبوده است.

در جریان انفجار پیجرهای حزب‌الله لبنان در روز ۲۷ شهریور، حداقل ۴۲ نفر کشته و ۳۵۰۰ نفر از جمله سفیر ایران در لبنان به‌شدت مجروح شدند. برخی گزارشها و تصاویری که در رسانه‌ها منتشر شده حاکی از آن است که دست، شکم و چشم سفیر ایران در لبنان به‌شدت آسیب دیده است، اما رسانه‌های ایران می‌گویند آسیب‌های وارده به او زیاد نیست.

در همین حال «نورنیوز» که به شورای عالی امنیت ملی ایران نزدیک است نیز با تکذیب موضوع نوشته است، این «اظهارات نادرست» موجب «فضاسازی جدید پیرامون این قضیه شد» و حتی دستگاههای ایکس رینیز نتوانستند آلوده بودن این پیجرها به ماده انفجاری را تشخیص دهند.

تنها ساعتی پس از پخش این مصاحبه که به جنجال تازه‌یی درباره نقش ایران در خرید پیجرها منجر شد، شبکه خبر نیز اظهارات کارشناس خود را تکذیب کرد و گفت چنین اظهاراتی «قابل تایید» نیست، این شبکه اعلام کرد حزب‌الله لبنان قبلاً دخالت ایران در مورد خرید پیجرها را تکذیب کرده است.

این اقدام شبکه خبر که برخی رسانه‌های ایران آن را «عجیب» خواندند با واکنش کاربران رسانه‌های اجتماعی روبه‌رو شد و برخی از آنها به کنایه نوشتند بهتر است این شبکه با کارشناسان خود «هماهنگی» بیشتریداشته باشد.

پیش از این برخی از رسانه‌ها از نقش شرکت «ایرانسل» برای خرید پیجرها برای حزب‌الله خبر داده بودند. این شرکت وابسته به وزارت دفاع و بنیاد مستضعفان است. اما «ایرانسل» این خبر را تکذیب کرده است. با این حال پس از کشته شدن حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان که رسانه‌ها از وجود عامل نفوذی ایرانی در اعلام محل جلسه فرماندهی حزب‌الله با حضور او خبر داده‌اند، اظهارات جنجالی این کارشناس شبکه خبر و هم‌چنین اخباری درباره بازجویی از اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران پس از کشته شدن نصرالله، بار دیگر موضوع نفوذ گسترده موساد در نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ایران را پیش کشیده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8fc6fa4d-95a9-4aaf-a01f-ddf65cb71b1e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات