728 x 90

سی.بی.اس: مقامات آمریکایی گفتند محل دقیق حملات به تأسیسات نفتی عربستان در ایران شناسایی شده است/ مواضع آلمان و انگلستان

حمله رژیم ایران به تاسیسات نفتی عربستان
حمله رژیم ایران به تاسیسات نفتی عربستان

سی.بی‌.اس به‌نقل از مقامات آمریکایی خبر داد: محل دقیق حملات به تأسیسات نفتی عربستان در نقطه‌یی در جنوب ایران بوده است.

این منبع نوشت: مقامات آمریکا گفته‌اند: ایالات متحده منشاء حملات به تأسیسات نفتی سعودی را شناسایی کرده است.

آنها اضافه کردند که تعدادی از موشکها و پهپادهایی که به اهداف شرکت آرامکو در عربستان شلیک شده است، از داخل خاک ایران و از جنوب این کشور تأسیسات نفتی عربستان را هدف قرار داده‌ است.

مقامات آمریکا به شبکه خبری "سی بی‌اس" گفته‌اند این حملات از نقطه‌ای در شمال خلیج‌فارس صورت گرفته است.

گفته می‌شود سیستم دفاعی عربستان رو به جنوب که سمت حمله از جانب حوثیها در یمن است تنظیم شده بود. به همین خاطر رژیم آخوندی فرصت را مغتنم شمرده و از شکاف شمالی برای شلیک موشک و پهپاد به تأسیسات نفتی استفاده کرده است.

به این ترتیب، در اثر این تحول بزرگ در منطقه، فصل جدیدی آغاز می‌شود و رژیم باید پاسخگوی تجاوزاتش باشد.

 

تأکید آنگلا مرکل و بوریس جانسون بر واکنش جمعی به حمله رژیم ایران به عربستان

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلستان در واکنش به حملات رژیم آخوندی به تأسیسات نفتی عربستان سعودی گفتند این حمله به واکنش جمعی و بین‌المللی نیاز دارد. به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی نخست‌وزیر انگلستان گفت بوریس جانسون و آنگلا مرکل، در یک تماس تلفنی توافق کردند که لازم است با همکاران بین‌المللی خود، به حمله روز شنبه به تأسیسات نفتی عربستان یک واکنش جمعی نشان دهند. آنها خود را متعهد دانستند که در مورد رژیم ایران یک رویکرد مشترک در پیش بگیرند.

 

میچ مک کانل خواستار عواقبی برای رژیم ایران شد

میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا رژیم ایران را به‌دلیل حمله به یک تأسیسات نفتی عربستان سعودی مقصر دانست و خواستار واکنش بین‌المللی علیه این رژیم شد. به گزارش خبرگزاری رویترز میچ مک کانل، در آغاز کار سنا گفت: "امیدوارم شرکای بین‌المللی ما در تحمیل پیامدهایی به رژیم ایران برای این حمله گستاخانه و بی‌ثبات کننده به ما بپیوندند."

 

گفتگوهای وزیر دفاع آمریکا و ولیعهد عربستان درباره حمله به تأسیسات نفتی

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در یک تماس تلفنی با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان گفت:‌ آمریکا در حال بررسی تمام گزینه‌های موجود درباره چگونگی مقابله با حملات به تأسیسات نفتی عربستان سعودی است. وی در این تماس، پشتیبانی کامل آمریکا از عربستان سعودی را در پی حملات اخیر تأیید کرده است.

سناتور باراسو: رژیم ایران یک کشور تروریستی و تهدیدی جهانی

سناتور باراسو در مصاحبه با فاکس‌نیوز درباره حملات رژیم آخوندی به تأسیسات نفتی عربستان سعودی گفت:‌ اولا، رژیم ایران یک کشور تروریستی است. و یک تهدید جهانی است. ما باید تضمین کنیم رژیم ایران هرگز به تسلیحات هسته‌یی دست پیدا نکند. ایران با سلاح اتمی کل جهان را ناامن تر و بی‌ثبات‌تر می‌کند.

وی افزود: تحریم‌ها علیه رژیم ایران در هم شکننده و مجازات کننده بودند. قیمتهای اقلام و تورم سقف شکسته‌اند. ناآرامیهای زیادی در خیابانهای ایران دیده می‌شود. و شما به درستی می‌گویید که آنها هم‌اکنون دارند به‌شدت عکس‌العمل نشان می‌دهند. ولی آنها باید همان چیزی که هستند نامیده شوند یعنی یک کشور تروریستی و به همین ترتیب هم با آنها برخورد شود.

 

حمله علیه تأسیسات نفتی عربستان با موشک  کروز و از سمت ایران صورت گرفت

روز گذشته خبرگزاری رویترز گزارش داد: بنا‌ به‌گفته یک مقام ارشد آمریکا، حمله علیه تأسیسات نفتی عربستان از سمت ایران صورت گرفته و از موشکهای کروز ممکن است استفاده شده باشد. این اظهارات بر اهمیت گفته‌های مقام‌های آمریکا که رژیم ایران پشت این حمله قرار داشته، می‌افزاید و ادعای شبه‌نظامیان حوثی را در انجام این حملات، زیر سؤال می‌برد.

رویترز از قول این مقام آمریکایی افزود: ۱۹نقطه مورد حمله قرار گرفته و شواهد نشان می‌دهد حملات از سمت غرب و شمال غربی یعنی از جهت ایران صورت گرفته و نه از جهت جنوب یعنی یمن.

 

ریک پری وزیر انرژی آمریکا رژیم ایران را مقصر خواند

خبرگزاری رویترز همچنین نوشت: ریک پری وزیر انرژی آمریکا رژیم ایران را مقصر خواند و گفت این حمله یک حمله به اقتصاد جهانی و بازار جهانی انرژی است. آمریکا حمله رژیم ایران به عربستان را قاطعانه محکوم می‌کند و از تمام کشورها می‌خواهد همین کار را بکنند.

رویترز می‌افزاید: مقامات آمریکایی معتقدند حمله نه از سمت یمن، بلکه از جهت مخالف آن یعنی ایران با دخالت موشکهای کروز صورت گرفته است. این مقامات معتقدند حمله از هرجا صورت گرفته باشد مقصر رژیم ایران است. یک مقام آمریکایی روز یکشنبه گفت: هیچ شکی نیست که رژیم ایران مسئول این حمله است. هیچ راه فراری وجود ندارد. هیچ کاندید دیگری وجود ندارد.

 

دعوت عربستان سعودی از کارشناسان سازمان ملل برای بررسی حمله رژیم ایران

پس از حملات رژیم آخوندی به تأسیسات نفتی عربستان سعودی، ابراهیم العساف، وزیر خارجه این کشور از کشورها خواست این حمله را محکوم کنند. گفت از متخصصان بین‌المللی و همچنین نمایندگان سازمان ملل ‌متحد برای بررسی این حمله دعوت شده است. وی افزود: «طبق اولین بررسیها از سلاحهای رژیم برای این حمله استفاده شده است.

وال استریت ژورنال گزارش داد: کارشناسان عربستان که بقایای کشف شده موشکهای شلیک شده را مورد مطالعه قرار داده‌اند، اعلام کردند، لاشه‌های باقیمانده از حمله روز شنبه نشان می‌دهد پالایشگاهها با موشکهای بالستیک میان‌برد که می‌توانند ۱۰۰۰کیلومتر پرواز کنند، مورد اصابت قرار گرفته‌اند.

 

وال استریت: از موشک کروز استفاده شده است

وال استریت ژورنال افزود: یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت، همه قطعات موشکهای شلیک‌شده به تأسیسات نفتی عربستان نشان می‌دهد که از موشکهای کروز پیشرفته در این حملات استفاده شده است.

این مقام آمریکایی گفت بیش از ۱۷موشک و پهپاد در این حمله مورد استفاده قرار گرفته که برخی به اهدافشان اصابت نکرده‌اند. این میزان از پهپاد و موشکها، با ادعای شبه‌نظامیان حوثی که ۱۰پهپاد از یمن پرتاب کرده‌اند در تناقض است.

 

خبرنگار ارشد امور جهانی ای.بی.سی نیز گفت: یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته است، حدود ۱۲موشک کروز به‌علاوه بیش از ۲۰پهپاد بدون سرنشین به تأسیسات نفتی عربستان حمله کردند و موشکها از سمت ایران و نه از سمت یمن به عربستان پرتاب شده‌اند.

 

علی ربیعی سخنگوی دولت روحانی در وحشت از عواقب حمله به تأسیسات نفتی عربستان، در اظهارات مضحکی برای ردگم‌کنی گفت: بداندیشان منطقه با طرح اتهامات بی‌اساس در مسیر ایجاد تفرقه حرکت می‌کنند.

وی گفت: «در چند روز گذشته در فاصله دو سخنگویی مسایل مهمی هم رخ داده که مهمترین مسأله بحث یمن هست، در حالی‌که برخی بد اندیشان منطقه با طرح اتهامات بی‌اساس در مسیر ایجاد تفرقه حرکت می‌کنند و تلاش می‌کنند بی‌اعتمادی بین همسایگان را افزایش بدهند ما یک نمونه از این اقدامات مخرب را در روزهای گذشته در پی حادثه پیش آمده برای شرکت آرامکو در عربستان مشاهده کردیم متأسفانه به جای فرافکنیها به ریشه‌های این جنگ و ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه توجه نمی‌شود... این نیاز به فرافکنی ندارد قطعاً نخبگان یمنی هم توسعه دادند دانش خودشان را امکانات خودشان را توسعه دادند اونها هم متحدانی در منطقه برای خودشان در داخل کشورها از جنبش‌های منطقه‌یی برای خودشان دارند ظرفیت هایشان را افزایش دادند و این‌که به‌دنبال فرافکنی باشند و بعد باز انتقام گیری باز هم خون‌ریزی باز هم تهدید و حمله مجدد به یمن و تهدید سایر کشورها را راه‌حلی برای پایان این حوادث و مناقشات بدانند همان راه‌حل مسیر طی شده ایجاد بن‌بست و متأسفانه هزینه دادن کشورهای منطقه و سود بردن قدرتها از جمله ایالات متحده آمریکاست».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/39ad3f9e-6cf6-4aa2-83b1-ea5ee1481a1f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات