728 x 90

انتقال اجباري اشرف,

اسقف اعظم وینیپیگ کانادا، طی نامه‌یی به بان‌کی مون، توطئه‌های رژیم آخوندی علیه مجاهدان اشرف را محکوم کرد

-

اسقف اعظم کانادا جیمز وایزگربر
اسقف اعظم کانادا جیمز وایزگربر
اسقف اعظم وینیپیگ کانادا طی نامه‌یی به دبیرکل ملل‌متحد ضمن محکوم کردن طرحها و توطئه‌های رژیم و ایادیش در عراق علیه مجاهدان اشرف تأکید کرد باید حقوق پایه‌یی و امنیت ساکنان اشرف به‌عنوان افراد حفاظت شده طبق کنوانسیون چهارم ژنو و قطعنامه 24آوریل پارلمان اروپا رعایت شود.
اسقف اعظم جیمز وایزگربر در نامه خود به بان کی‌مون نوشت: ما عمیقاً نگران شرایط 3400عضو اپوزیسیون ایران سازمان مجاهدین خلق ایران در کمپ ا شرف در عراق هستیم. رژیم ایران سعی می‌کند ساکنان اشرف را توسط دولت عراق نابود کند. اسقف اعظم جیمز وایزگربر با اشاره به حمله مرگبار نیروهای عراقی به اشرف در 6 و 7مرداد گذشته ابراز نگرانی سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر نظیر عفو بین‌الملل و شخصیتهایی چون اسقف اعظم کانتربری را یادآوری کرده و می‌نویسد: قطعنامه‌یی که در 24آوریل 2009 توسط پارلمان اروپا به تصویب رسید تصریح می‌کند که ساکنان اشرف طبق کنوانسیون چهارم ژنو افراد حفاظت شده هستند. این قطعنامه از دولت عراق می‌خواهد به حقوق آنها احترام بگذارد و از اخراج یا جابجایی اجباری آنها در داخل عراق امتناع کرده و به محاصره اعمال شده علیه آنها خاتمه دهد. امروزه یک نگرانی عام وجود دارد که نیروهای عراقی بار دیگر به ساکنان ا شرف حمله کنند و به درخواست رژیم ایران آنها را قتل‌عام کنند. اسقف اعظم وینیپیگ کانادا تأکید می‌کند ما همبستگی خود را با ساکنان اشرف و خانواده‌های آنها اعلام می‌کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35efd796-4edc-4e3e-b0c4-6538fed39a33"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات