728 x 90

ليبرتي,

هشدار نسبت به حضور نیروهای مسلح در کمپ لیبرتی

-

بیانیه هیأت عربی دفاع از اشرف
بیانیه هیأت عربی دفاع از اشرف
هیأت عربی دفاع از ساکنان اشرف نسبت به حضور نیروهای مسلح در کمپ لیبرتی هشدار داد و آن را نقض اولیه‌ترین حقوق پناهندگان دانست
روز شنبه، 18فوریه جابه‌جایی 397نفر از ساکنان کمپ اشرف به لیبرتی انجام شد. به مجرد رسیدن اتوبوسهای حامل 397تن از ساکنان اشرف به ورودی لیبرتی، اقدامات سرکوبگرانه و اذیت و آزار آنها از سوی نیروهای عراقی شروع شد. این در حالی بود که از ساعت 2 بعدازظهر روز قبل ساکنان به محل اتوبوسها رفته بودند و نیروهای عراقی 12ساعت را صرف یک بازرسی غیرمعمول توأم با آزار و اذیت و تحقیر کرده بودند. چنان‌چه آسوشیتدپرس نوشت «سربازان عراقی، تبعیدیان را قبل از خروجشان از اشرف، تقریباً به مدت یک روز تمام بازرسی کردند. مأموران دستور دادند ساکنان برخی اموال منقول خود، مانند دوربین عکاسی، مایکروویو، دیشهای ماهواره برای دسترسی به اینترنت و در یک مورد، یک جفت جوراب طبی را به همراه خود نبرند».
همچنین از انتقال میز و صندلی، صندلیهای چرخدار مورد نیاز بیماران و حتی کارد میوه‌خوری جلوگیری می‌شد». همه چیز حاکی از این است که دولت عراق به دستور رژیم ایران درصدد تبدیل لیبرتی به یک زندان تمام‌عیار است. هیأت عربی دفاع از اشرف به همه طرفهایی بین‌المللی ایالات متحد‌ه آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل و یونامی در بغداد هشدار می‌دهد و برای جلوگیری از زندان‌سازی در لیبرتی و ایجاد یک فاجعه انسانی دست به اقدامات عاجل زیر بزنند:
بر ضرورت احترام به وعده‌ها و توافقنامه‌های بین‌المللی، به‌طور خاص در رابطه با عدم حضور نیروهای عراقی در داخل قرارگاه تأکید می‌کنیم. چنین اقداماتی بر اساس کنوانسیون ضدنژادپرستی در رابطه با زنان مجاز شمرده نمی‌شود.
بر آزادی جابه‌جایی و برخورداری ساکنان از حفاظت، امنیت و تنظیم رابطه در چارچوب پناهجو تأکید می‌کنیم.
فراهم کردن امکان تماس و مراجعه وکلای ساکنان اشرف به موکلینشان در همه امور به‌صورت ریز بر اساس وضعیت قانونی و انسانی و دسترسی به همه مسائل مربوط به آنها به‌عنوان پناهندگان ایرانی در عراق تا پایان کار کمیساریای عالی پناهندگان.
اجازه مراجعه این پناهندگان به طبیب با هزینه خاص خودشان تا پایان پروژه جابه‌جایی به کشورهای دیگر

هیأت عربی دفاع از اشرف
وکیل و نماینده پارلمان اردن محمود خرابشه
وکیل مهدی عطیات.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35d1457b-f9ba-401f-8871-76b0048561e9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات