728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

اعترافهای رفسنجانی: اوایل دنبال این بودیم که چنین امکانی (بمب اتمی) داشته باشیم

-

اطلاعیه شورای ملی مقاومت  ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
خامنه‌ای و رفسنجانی شخصاً خواستار ملاقات با عبدالقادر خان بوده‌اند

رفسنجانی افشاگریهای مقاومت ایران در مورد پروژه اتمی رژیم را بعد از ربع قرن تأیید می‌کند

آژانس انرژی اتمی بدون مصاحبه با رفسنجانی و خامنه‌ای قادر به تعیین‌تکلیف PMD نیست

علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس‌جمهور پیشین رژیم آخوندی و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که از ابتدای رژیم آخوندی همواره نفر شماره 2 این رژیم بوده، طی مصاحبه‌یی به‌نحوی بی‌سابقه اعتراف کرد که هدف رژیم از ابتدای راه‌اندازی برنامه اتمی دسترسی به بمب بوده و هیچ‌گاه این ایده کنار گذاشته نشده است.

بر اساس این مصاحبه که در روز 4آبان 94 توسط ایرنا، خبرگزاری رسمی رژیم آخوندی منتشر شد، رفسنجانی چه به‌عنوان رئیس مجلس و چه رئیس‌جمهور و خامنه‌ای چه به‌عنوان رئیس‌جمهور و چه به‌عنوان رهبر رژیم شخصاً پروژه دستیابی به بمب اتمی را دنبال می‌کرده‌اند. او همچنین اذعان کرد که رژیم از ابتدا یک طرح همه‌جانبه مخفی در زمینه اتمی داشته که شامل راه‌اندازی سایتهای مخفی، غنی‌سازی اورانیوم، ساختن قطعات سانتریفیوژ، تکنولوژی لیزری و راکتور آب سنگین می‌شده است.

رفسنجانی همچنین با اعتراف به این‌که «90 -80 درصد مردم ایران» با «توافق موافق هستند و می‌خواهند که راحت شوند» بر تبلیغات سالیان رژیم، که برنامه اتمی از مقبولیت گسترده اجتماعی برخوردار است، خط بطلان کشید.
او با ذکر پاره‌یی از جزییات، پس از ربع قرن، افشاگریهای مقاومت از سال 1370 به بعد را مورد تأیید قرار داد.

بسیاری از اعترافهای رفسنجانی از جمله نقش شخص رفسنجانی در این پروژه ضد ملی، از ابتدای دهه 70 و در زمان ریاست‌جمهوری او در افشاگریهای مقاومت ایران و در «کتاب بنیادگرایی اسلامی، تهدید جدید جهانی» (صفحات 133- 139) فاش شده است. مطالبی که رژیم تا کنون در مقاطع مختلف آنها را بارها تکذیب کرده بود.

1- رفسنجانی در این مصاحبه گفت: «اوایل که شروع کردیم، در جنگ بودیم و دنبال این بودیم که چنین امکانی (بمب اتمی) برای روزی که دشمن ما بخواهد از سلاح هسته‌یی استفاده کند، داشته باشیم»، وی با وقاحت ادامه داد «اساس دکترین ما استفاده صلح‌آمیز هسته‌یی بود. گرچه هیچ وقت از ذهن ما بیرون نمی‌رفت که اگر روزی بنا باشد خطری ما را تهدید کند و ضرورتی باشد، امکان این‌که به طرف دیگر (بمب اتمی) هم برویم، داشته باشیم».

2- رفسنجانی در این مصاحبه اذعان می‌کند که هم خودش و هم خامنه‌ای خواستار ملاقات با عبدالقادرخان بوده‌اند. وی گفت «با پاکستانیها صحبتهایی شد. یک دانشمند هسته‌یی به نام آقای عبدالقادرخان در پاکستان بود... در سفری که به پاکستان رفته بودم، خواستم ایشان را ببینم. اما به من نشان ندادند... من دو بار به پاکستان رفته بودم. به هر حال من ندیدم. آیت‌الله خامنه‌ای هم ایشان را ندید. ولی هر دوی ما در دوران جنگ پیگیری می‌کردیم که باید کارهایمان را شروع کنیم. گویا خود آقای عبدالقادرخان اعتقاد داشت که دنیای اسلام باید بمب هسته‌یی داشته باشد و به این کار عقیده داشت و بمب هسته‌یی پاکستان را هم او ساخت. هر چند طول کشیده بود تا بمب را بسازند. به هر حال حاضر شدند تا یک مقدار به ما کمک کنند».

مقاومت ایران پیش از این اعلام کرده بود که در سال 1987 فرماندهان سپاه حداقل دو بار با عبدالقادر خان ملاقات کردند. علاوه بر این بر اساس افشاگریهای مقاومت ایران عبدالقادر خان با هیأتی از سازمان انرژی اتمی رژیم ملاقات کرد.

3- رفسنجانی از پاسخ به این سؤال که «آیا در داخل کسی به شما پیشنهاد می‌کرد که به سمت سلاح هسته‌یی برویم؟ پاسخ شما و نظر خمینی و خامنه‌ای چی بود؟» طفره رفت. وی گفت: «بخشی از فعالیتهای هسته‌یی را زمانی انجام دادیم که هنوز در جنگ بودیم و عراق به نزدیکیهای غنی‌سازی رسیده بود که اسرائیل همه آنها را منهدم کرد. البته اولین بار در مهرماه 1359 (20سپتامبر 1980) نیروی هوایی ارتش ما با 4 فروند تأسیسات اتمی «اوسیراک» را که در شرف تکمیل و دریافت سوخت بود، بمباران کرد... آن سالها ذهنیت همه ما این بود که ما باید خود را به عوامل بازدارنده مسلح کنیم. چون بنا نبود جنگ تمام شود و در سیاستهای دفاعی هم این سخن امام را مد نظر داشتیم که این جنگ 20سال طول بکشد». این سخنان به‌وضوح از قصد رژیم برای دستیابی به بمب اتمی حکایت می‌کند.

4- شرکت مستقیم خامنه‌ای در پروژه بمب‌سازی در حالی است که فاشیسم دینی حاکم بر ایران برای مصارف خارجی ادعا می‌کند خامنه‌ای فتوا به حرام بودن بمب اتمی داده است. فتوایی که در اسناد مکتوب رژیم از آن خبری نیست و هیچ ابلهی جز کسانی که به‌دنبال بهانه برای معامله با این دیکتاتوری خونریز هستند را نمی‌فریبد. این چه فتوایی است که رفسنجانی از آن بی‌خبر است و به آن اشاره نمی‌کند اما کارگزاران سیاست خارجی رژیم به‌طور مستمر به آن استناد می‌کنند و وزیر خارجه آمریکا آن را به‌عنوان یک «بیانیه فوق‌العاده قدرتمند درباره نیت رژیم» توصیف می‌کند و اصحاب مماشات آن را دستاویزی برای زد و بند و امتیاز دادن به رژیم آخوندی کرده‌اند.

5- وی تصریح می‌کند «برای اولین غنی‌سازی در جایی که در امیرآباد درست کردند، از همان چیزهایی که از پاکستان گرفته بودیم، کنار هم چیدند که ما هم برای بازدید رفتیم. کارگاهی هم در کنار سالن برای قطعه‌سازی درست کردیم که خودمان بسازیم. قطعات، مواد و فلزات خاصی را که لازم بود، تأمین کردیم».

سازمان مجاهدین خلق ایران در نوامبر 1991 از ارتباطات مخفی رژیم و پاکستان در مورد پروژه‌های اتمی پرده برداشت و اعلام کرد رژیم مبلغ 5میلیارد دلار برای همکاری مشترک با پاکستان در زمینه هسته‌یی اختصاص داده است. (خبرگزاری فرانسه 16نوامبر 1991).

6- رفسنجانی تصریح می‌کند پروژه مخفی اتمی رژیم در الموت قزوین، به‌منظور احداث پروژه آب سنگین در زیر کوه شروع شد. یادآوری می‌شود که آقای محمد محدثین در ژوئن 1991 برای اولین بار افشا کرد که رژیم طرح دستیابی به سلاح هسته‌یی را زیر عنوان «طرح بزرگ» در الموت قزوین شروع کرده که در درون رژیم به‌عنوان پروژه معلم کلایه شناخته می‌شود (واشینگتن پست -26ژوئن 1991).

7- رفسنجانی تصریح می‌کند: «کره شمالی از کشورهایی بود که در این کار (ساخت بمب اتمی) یک مقدار جلوتر بود. آنها پیشنهادهایی به ما می‌کردند»... «برای اصفهان با چینی‌ها قرارداد بستیم که usf اصفهان را بسازند. نقشه کاملش را دادند و خودشان هم شروع کردند و در مهندسی جلو آمدند و به جاهایی رسیدند. در سفر دومی که به چین رفتم، رئیس‌جمهور چین... قرارداد نیروگاه هسته‌یی را با من بست که دو نیروگاه بسازند».

شورای ملی مقاومت ایران از سال 1370 بارها تبادل رژیم و چین در زمینه هسته‌یی را افشا نموده است (واشینگتن پست 18نوامبر 1991). بنابراین افشاگریها در روز 10سپتامبر 1992 در جریان سفر رفسنجانی به چین که تعدادی از متخصصان هسته‌یی را با خود برده بود، یک توافق مخفی برای همکاری گسترده با چین در زمینه هسته‌یی امضا کردند که تنها بخشی از آن علنی شد. یکی از اجزای این توافق که مقاومت در آن زمان افشا کرد پروژه اصفهان بود. مقاومت ایران همچنین جزییات همکاری رژیم آخوندی با کره شمالی در زمینه تولید بمب اتمی را در مراحل مختلف افشا کرده که آخرین آن در ژوئن 2015 بود.

8- رفسنجانی تصریح کرد «در مسیر دماوند کارگاهی درست کردیم و به اولین آزمایش رسیده بودیم».

شورای ملی مقاومت ایران در روز 20فوریه 2003 در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشینگتن از این شرکت به نام کالا الکتریک و کارگاه آن که تحت پوش شرکت ساعت سازی فعالیت می‌کرد پرده برداشت. به‌رغم ماهها ممانعت رژیم از دسترسی آژانس انرژی اتمی به این سایت، سرانجام در بازرسیهای آژانس و نمونه برداریهای زیست محیطی مشخص شد که در این محل سانتریفیوژها به‌طور مخفی مونتاژ شده و مورد آزمایش قرار می‌گرفته‌اند. در این سایت آثار اورانیوم بسیار غنی شده که در ساخت بمب اتمی کارکرد دارد پیدا شد.

9- مصاحبه‌کننده که خود از باند رفسنجانی است او را به‌عنوان یک «عالم هسته‌یی» توصیف می‌کند و می‌نویسد: «وقتی از لیزر و جوش هسته‌یی و تفاوت آن با شکافت هسته‌یی می‌گوید تسلطش به موضوع باور نکردنی است. هر چند که منطقاً نباید تعجب کرد چرا که در واکاوی تاریخ شکل‌گیری دانش و صنعت هسته‌یی در ایران بعد از انقلاب اسلامی او بی‌تردید نقش حامی اصلی و بنیانگذار دارد».

10- مصاحبه رفسنجانی به خوبی حکایت از این دارد که از همان ابتدا رژیم درصدد فریب دادن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده است. وی می‌گوید «برای فعالیتهای هسته‌یی هم مشکلی با آژانس بین‌المللی نداشتیم. چون عضو آژانس بودیم و آنها هم می‌آمدند و گاهی اشکالاتی می‌گرفتند که آقای امراللهی و رفقایش می‌رفتند و جواب می‌دادند. در زمان انجام کارهای مقدماتی هیچ وقت آژانس مزاحم ما نشد. البته کمکی هم نکردند». وی می‌افزاید اما «بعد از دولت من غربیها یک دفعه دیدند که ما در بخشهای مختلف جلو رفتیم».

11- رفسنجانی تصریح می‌کند که از هیچ کاری برای دستیابی به بمب اتمی رویگردان نبوده است. او می‌گوید: «من آن قدر علاقمند بودم که وقتی روزهای آخر دولت من رسید با خط خودم که تایپ هم نکردم، 25 میلیون دلار را برای آب سنگین نوشتم که آن موقع در اراک نبود و بنا بود در الموت قزوین باشد».

12- رفسنجانی که در وقاحت حد و مرزی نمی‌شناسد اضافه می‌کند: «به نظرم اینها هم بی‌دلیل هیاهو کردند. علتش این بود که منافقین قبلاً گزارش دروغی از نطنز که ما هنوز مشغول حفاری در سایت بودیم و بنا بود زیر زمین بسازیم، دادند و هیاهوی جهانی شروع شد. غربیها بهانه کردند که به آژانس اعلام نشده و باید به سازمان بین‌المللی هسته‌یی می‌گفتیم، شروع به هیاهو کردند. از آن به بعد بود که آنها با بهانه عدم شفاف سازی در مسیر حرکت ما سنگ‌ اندازی کرده‌اند».

سخنان رفسنجانی در حالی است که روحانی رئیس‌جمهور این رژیم در کتابش زیر عنوان امنیت ملی و دیپلوماسی هسته‌یی می‌نویسد همه چیز در نطنز به خوبی پیش می‌رفت و متخصصان برای راه‌اندازی 54هزار سانتریفوژ تا پایان سال 1381 برنامه‌ریزی کرده بودند که کنفرانس مطبوعاتی سازمان مجاهدین در تابستان 1381هیاهو ایجاد کرد.

مقاومت ایران با تأکید بر این‌که اظهارات رفسنجانی به‌مثابه یک سند تردیدناپذیر بر این حقیقت است که رژیم آخوندی از ابتدا تا کنون زیر نظر مستقیم خامنه‌ای و رفسنجانی در جستجوی سلاح اتمی بوده و هیچ‌گاه از آن منصرف نشده، شورای امنیت و کشورهای 1+5 و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به اقدام فوری برای مصاحبه و بازپرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از خامنه‌ای و رفسنجانی و دیگر سردمداران رژیم فرا می‌خواند، بدون این، هرگز تحقیقات آژانس در مورد PMD کامل نخواهد بود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
5آبان 1394 (27اکتبر 2015)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/26c5d0d1-3c94-4900-83de-790ef8da59fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات