728 x 90

دخالتهای ایران,اخبار سوريه,

حمایت مجدد ولایتی مشاور خامنه‌ای از دیکتاتور خونریز سوریه

-

حضور نیروی سپاه پاسداران در سوریه
حضور نیروی سپاه پاسداران در سوریه
ولایتی مشاور بین‌الملل خامنه‌ای روز شنبه 4اردیبهشت95 در دیدار با سفیر رژیم سوریه در تهران بار دیگر از بشار اسد جنایت‌پیشه دفاع کرد.

وی گفت: ”مسلما جمهوری اسلامی از حکومت جناب بشار اسد حمایت می‌کند و هیچ طرحی که مخالف منافع ملت سوریه باشد مورد پذیرش نخواهد بود. انتخابات اخیر پارلمانی در شرایط سخت، اقدام مهمی بود که نشانه اقتدار حکومت سوریه بوده است“.

وی برای توجیه حضور گسترده پاسداران و شبه‌نظامیان جنایت‌پیشه رژیم در سوریه گفت: “ایران با دعوت دولت سوریه و نه اجازه دیگر کشورها در آن کشور حضور دارد“.

بیشتر بخوانید:
خاطرنشان می‌شود هم‌اکنون کمتر از چهل درصد خاک سوریه در کنترل رژیم جنایتکار بشار اسد است و نیمی از جمعیت ۲۰ میلیونی این کشور آواره‌اند. انتخابات مورد اشاره ولایتی تنها در بخش‌های زیر کنترل نیروهای اسد برگزار شده است. دولت آمریکا، این انتخابات را ”یک غیرانتخابات، یک صفر بزرگ و یک امر بی‌معنی" توصیف کرد.

رژیم ایران در جنگ داخلی سوریه به‌طور گسترده شرکت دارد و در کنار روسیه و حزب الشیطان لبنان، از رژیم بشار اسد دفاع می‌کنند. تا چندی پیش تنها نیروهای سپاه پاسداران به سوریه اعزام می‌شدند، اما از چند هفته پیش واحدهایی از تکاوران ارتش تحت‌امر ولی‌فقیه نیز در این جنگ حضور دارند.

حضور بیشتر نیروهای رژیم ایران در جنگ داخلی سوریه افزایش تلفات آنها را در پی داشته است. در مدت چند هفته‌ای حضور تکاوران رژیم ایران در سوریه دست‌کم ۷ نفر از آنها کشته شده‌اند.

رژیم آخوندی علاوه بر پاسداران، از افغانها و شیعیان پاکستانی ساکن ایران نیز برای جنگ در سوریه استفاده می‌کند. به گزارش رسانه‌های حکومتی تنها در هفته گذشته ۲۰ تبعه افغانستان که در سوریه کشته شده بودند، در شهرهای قم، یزد، دلیجان، فیروزآباد ری، پاکدشت ورامین، ساوجبلاغ و هشتگرد کرج و برخی از شهرهای دیگر دفن شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3078d403-f6e6-4347-baac-16fcc44b8741"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات