728 x 90

پرونده هسته ای ایران,

فرانسوا اولاند: بر سر جلوگیری از اتمی شدن رژیم ایران سازش نمی‌کنیم

-

فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه
فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه
فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه در سخنرانی خود در برابر سفرای کشورهای خارجی در این کشور که در کاخ الیزه ایراد کرد، بار دیگر بر جلوگیری از دستیابی حکومت آخوندی از سلاح هسته‌یی تأکید کرد و گفت، فرانسه بر سر این موضوع، سازش نخواهد کرد.
وی تأکید کرد، فرانسه فقط توافقی را می‌پذیرد که به چنین نتیجه‌یی منجر شود.
رئیس‌جمهور فرانسه همچنین بر حمایت از اپوزیسیون سوریه در مقابل رژیم اسد، تأکید کرد.
رئیس‌جمهور فرانسه درباره حملات تروریستی اخیر در پاریس و پیامدهای آن نیز، گفت: «قاتلان جنایت خود را به‌نام یک ایدئولوژی وحشی انجام دادند؛ ... . جامعه بین‌المللی با هر عقیده اختلافی، اتحاد خود را علیه یک دشمن مشترک به‌نمایش گذاشت. (این دشمن مشترک) تروریسم است. ما علیه آن می‌جنگیم، این جنگ علیه یک مذهب نیست، بلکه جنگ علیه نفرت است».
فرانسوا اولاند، اضافه کرد: «سوءقصدهایی که در پاریس صورت گرفت، توهین به اسلام است و من بی‌وقفه یادآوری می‌کنم که در جهان، مسلمانان نخستین قربانیان تروریسم هستند؛ البته متأسفانه آنها تنها قربانیان آن نیستند. (مسلمانان) قبل از همه، با اوج‌گیری بنیادگرایی و نابردباری روبه‌رو هستند. لذا باید هر کاری را انجام بدهیم... تا از قاطی ‌کردن (اسلام و افراطی‌گری) جلوگیری کنیم؛ چون این به‌سود کسانی تمام خواهد شد که می‌خواهند به هرج و مرج دامن بزنند، تفرقه ایجاد کنند و وحشت بیافرینند... فرانسه... در هر زمان از جمله در این آزمایش، بر پایه جدایی دین از دولت، به همهٴ عقاید و مذاهب احترام می‌گذارد... فرانسه به‌طور قاطع علیه نژادپرستی، یهودی‌ستیزی و اسلام‌ستیزی مبارزه می‌کند».
رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه سخنان خود در کاخ الیزه، افزود: «در سوریه ما اقدامات خود را در حمایت از اپوزیسیون میانه‌رو و دموکراتیک ادامه می‌دهیم. همان (اپوزیسیونی) که همواره آن‌را تشویق کرده‌ایم».
فرانسوا اولاند بار دیگر از بی‌عملی جامعه جهانی در قبال جنایتهای رژیم اسد انتقاد کرد و گفت که وقتی جامعه بین‌المللی در مداخله تأخیر می‌کند، خودش را در معرض تهدید قرار می‌دهد...
وی همچنین با اشاره به وقایع غزه در تابستان گذشته گفت، راه‌حل دو کشور، تنها راه‌حل است و همه با آن موافقند... .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/22f07b8f-dd49-4792-bb99-8fa81d6c935b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات