728 x 90

شهيدان قيام,

درگذشت پدر مجاهد علی حیدرزاده پس از سه دهه پشتیبانی از مجاهدین

-

پدر مجاهد علی حیدرزاده
پدر مجاهد علی حیدرزاده
با کمال تأسف مطلع شدیم که پدر مجاهد علی حیدرزاده از بازاریان شریف تهران و پدر مجاهد شهید موسی حیدرزاده، پس از سه دهه هواداری و پشتیبانی از مجاهدین خلق ایران، روز 19تیر 93 در تهران بدرود حیات گفته است.

پدر حیدر زاده که به «تولید لباس» اشتغال داشت، در سال 60 به جرم همکاری با مجاهدین و نگه‌داری سلاح در محل کارگاهش، دستگیر و شکنجه شد؛ اما به یمن مقاومت و هوشیاریش توانست آزادی خود را بازیابد..

شادروان علی حیدرزاده در سه دهه گذشته، هیچ‌گاه از پشتیبانی فرزندان مجاهدش دست برنداشت و به همین دلیل بارها مورد دستگیری و آزار و شکنجه رژیم قرار گرفت.

فرزند مجاهدش، موسی حیدر زاده که 12سال را در زندانها و شکنجه‌گاههای رژیم به‌سر برده بود، در سال1376 در جریان نبردی قهرمانانه با مزدوران رژیم به‌شهادت رسید و پدر همواره از این‌که فرزندش در مجاهدت در راه خدا و خلق به‌شهادت رسیده، با افتخار و مباهات یاد می‌کرد.

پدر حیدرزاده در سال85 برای دیدار فرزند مجاهدش آرزو حیدرزاده و زیارت مزار فرزند شهیدش در قطعهٴ مروارید به اشرف رفت و در بازگشت توسط وزارت اطلاعات احضار و مورد بازجویی و آزار قرار گرفت. در دیماه 87 نیز هنگامی که پدر بار دیگر عازم سفر به اشرف بود، بازداشت شد و مورد ضرب و شتم دژخیمان قرار گرفت. مأموران اطلاعات آخوندی با یورش به خانه‌های مسکونی، سایر اعضای خانواده را هم تحت فشار گذاشتند. به‌رغم همهٴ این فشارها، شادروان علی حیدر زاده هیچ‌گاه تسلیم نشد و دست از هواداری از مجاهدین بر نداشت و با روحیه‌ای بسیار بالا، همواره یار و حامی تمامی فرزندان مجاهدش بود.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، خانم مریم رجوی، درگذشت این پدر بزرگوار مجاهد را که به‌خاطر پایداریش در مقاومت، و حمایت از مجاهدین، هدف دستگیری و شکنجه و کین توزی و آزار مستمر رژیم ددمنش آخوندی بود، به خانواده محترم حیدرزاده و فرزند مجاهدش آرزو حیدرزاده در زندان لیبرتی و به تمامی خانواده‌های شهیدان و زندانیان سیاسی، تسلیت گفت.

خانم رجوی برای پدر مجاهد شادروان علی حیدر زاده علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی آرزو کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/211992ea-5ca8-4ffb-b12a-401663c8ca12"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات