728 x 90

سركوب زنان,

اخبار هفته: زنان در حاکمیت ننگین آخوندی

-

سرکوب زنان - آرشیو
سرکوب زنان - آرشیو
آخوند حسن روحانی: آوردن یک زن در کابینه نشانهٴ پیشرفت زنان نیست
در نشست خبری روحانی که روز سه‌شنبه 15مرداد به‌صورت زنده از شبکهٴ خبر تلویزیون رژیم پخش شد، یک خبرنگار زن از وی در مورد تفکیک جنسیتی و حذف رشته علوم سیاسی زنان پرسید که آخوند روحانی با ترفند این‌که این خبرنگار سه سؤال کرده است، از پاسخ به این سؤال طفره رفت.
خبرنگار سؤال کرد: ”دولت شما چقدر به مطالبات دانشجویان توجه خواهد کرد؟ … اخیراً هم اقداماتی انجام شد مثل تفکیک جنسیتی در دانشگاهها، شاهد حذف برخی رشته‌ها بودیم خاصه برای دختران، اخیراً هم شاهد بودیم که در دفترچهٴ کنکور امسال رشته علوم سیاسی از دانشکدهٴ علامه طباطبایی حذف شد. چه اقدامات عملی دولت شما انجام خواهد داد در این راستا؟“ روحانی به این سؤال این خبر نگارپاسخ نداد.
روحانی در بخش دیگری از این گفتگوی مطبوعاتی در پاسخ به این سؤال که چرا وزیر زن در کابینه‌اش نیست، در حالی که روضه اعتدال را فراموش کرده بود، گفت: ”این نیست که اگر یک خانم آمد در هیأت وزیران به‌عنوان وزیر زن یعنی زنها به حقوقشان رسیدند“ روحانی اضافه کرد: ”آنجاکه سؤال کردند از وزیر وزرا، راجع به خانمها هم یک بحثی کردند که شما قول داده بودید که از خانمها هم استفاده بشه و در کابینه نیست. ببینید قول من این بود که دولت تلاش کنه در فعالیتهای اجتماعی فرصت برابر برای خانمها به‌وجود بیاره من بر این عهدم و قولم وفادار هستم. این‌که از خانمها در بخشهای مختلف کارشناسی و مدیریتی استفاده بشه باز هم بر این قولم وفادار هستم… اما حتی اگر یک وزیر خانوم باشه اصلاً خانومها نباید قانع باشند این نیست که اگر یک خانوم آمد در هیأت وزیران به‌عنوان وزیر یعنی زنها به حقوقشان رسیدن!… مقصود این نیست که یک خانوم در هیأت دولت (حالا من اسم نمایشی نمی‌برم) بیاد به‌عنوان این‌که ببینید مردم، یک خانومم هستها پس خانومها به حقوقشون رسیدن“.

عفو بین‌الملل خواستار لغو قوانین تبعیض‌آمیز علیه زنان شد
عفو بین‌الملل از مقامهای رژیم ایران خواهان لغو تمامی قوانین تبعیض‌آمیز علیه زنان از جمله قوانینی شد که محدودیتی علیه دسترسی آنها به اشتغال و آموزش قائل می‌شود. عفو بین‌الملل همچنین اعلام کرد: ”رژیم ایران به‌عنوان یک اقدام فوری باید به کارشناسان حقوق‌بشر سازمان ملل و سازمانهای غیردولتی از جمله سازمان عفو بین‌الملل اجازه دیدار از ایران را بدهند“ ...

اقدام مجرمانه پلیس تهران برای شناسنامه‌دار کردن زنان بی‌پناه خیابانی
روزنامه حکومتی ابتکار با درج مطلبی با عنوان «ساماندهی زنان ویژه در دستورکار پلیس امنیت؛ زنان خیابانی شناسنامه‌دار می‌شوند» با لحن توهین‌آمیز و مشمئز کننده‌یی نسبت به این زنان محروم که قربانی حاکمیت ننگین آخوندها هستند؛ نوشته است: ”پلیس تهران پرسه شبانه زنان خیابانی در پاتوق و خیابانهای خاصی از پایتخت را یکی از 10 جرم شایع شب‌های تهران می‌داند. این معضل در سالهای اخیر گریبان دیگر شهرهای بزرگ کشور را نیز گرفته است. رئیس پلیس امنیت اخلاقی از شناسنامه‌دار شدن زنان خیابانی و تشکیل پرونده برای ساماندهی این افراد خبر داد. این تصمیم در حالی است که تا کنون آمارهای ضد و نقیضی درباره رقم زنان خیابانی شهر تهران منتشر شده است. اما گزارش‌ها حاکی است که این بار پلیس در نظر دارد نسبت به شناسایی و ساماندهی این زنان که از آنان به‌عنوان زنان ویژه یاد می‌شود اقدام نماید“.
مسعود زاهدیان رئیس پلیس امنیت اخلاقی رژیم با اعلام این‌که تمامی زنان خیابانی که دستگیر می‌شوند دارای شناسنامه خواهند شد، تأکید کرد: ”تمامی سوابق این افراد در پلیس ثبت شده و پس از دستگیری تحت رصد قرار می‌گیرند“.
یک وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با این روزنامه به آمار این زنان اشاره کرده و گفته است: متأسفانه آمار سنی این افراد بسیار پایین آمده است. متوسط سن این افراد قبلاً 30سال بود ولی در حال حاضر متوسط سن این زنان 18-17سال است. بعضی از عوامل اجتماعی باعث پایین‌ آمدن متوسط سنی این زنان شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1eff28b3-2fde-4228-b28b-e1d02fddb071"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات