728 x 90

جام زهر اتمى,اخبار امريكا,

دو سناتور دموکرات و جمهوریخواه: بر توافق اتمی با رژیم ایران قویاً نظارت می‌کنیم

-

سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا و سناتور بن کاردین
سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا و سناتور بن کاردین
دو سناتور از دو حزب اصلی آمریکا قول دادند بر توافق اتمی با رژیم ایران، قبل از این‌که رسماً به اجرا گذاشته شود، قویاً نظارت کنند.

سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا و بن کاردین، عضو ارشد و دموکرات این کمیته با ارسال نامه‌ای به اوباما، طرح خود برای کنترل توافق با رژیم ایران را مطرح کردند و خواستار آن شدند که مقامهای ارشد دولت با شهادت دادن در برابر کمیته روابط خارجی موافقت کنند.

طبق این نامه، انتظار می‌رود که سناتورهای مزبور در همین ماه برای بحث حول گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد ابعاد احتمالی نظامی گذشته برنامه اتمی ایران، یک جلسه استماع برگزار کنند.

آنها قصد دارند در ماه ژانویه یک جلسه استماع در مورد تبعیت رژیم ایران از مفاد توافقنامه و نیز حمایت رژیم تهران از تروریسم و برنامه موشکهای بالستیک آن برگزار کنند.

این سناتورها درخواست دارند که استفن مول، هماهنگ‌کننده اصلی اجرای توافق و نیز مقام ارشد وزارت‌خارجه در امور سیاسی، شهادت بدهند.

آنها همچنین یک جلسه استماع در مورد توافق در ”روز اجرا“ برگزار خواهند کرد. در حالی‌که این موعد هنوز تعیین نشده اما انتظار می‌رود که در اواسط 2016 باشد.

باب کورکر و بن کاردین خاطرنشان کردند که می‌خواهند جان کری وزیر خارجه، جک لو وزیر خزانه‌داری و ارنست مونیز وزیر انرژی در آن زمان، شهادت بدهند.

نظارت این کمیته بر توافق اتمی، بعد از این‌که به اجرا درآمد، ادامه خواهد یافت. در همین رابطه، سناتورهای مزبور خاطر نشان کردند انتظار دارند کمیته روابط خارجی سنا به‌طور ماهانه و قانونگذاران، 4 بار در سال، توجیه شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b8e694a-6675-49f2-97b2-069de2aca217"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات