728 x 90

-

وحشت دیکتاتوری ولایت‌فقیه از سرنگونی پس از قیام مردمی در اوکراین

-

قیام مردم اوکراین
قیام مردم اوکراین
رژیم آخوندی بر اساس طینت ضد‌مردمی و ضدانسانی خود در طول 35سال حاکمیت ننگینش، همواره از دیکتاتورهای پیشانی سیاه دفاع کرده است و همواره با دیکتاتورها در کشورهای مختلف بهترین رابطه را داشته است تا بتواند در مجامع جهانی رأی آنها را بخرد. همواره توجیه نظام ولایت‌فقیه در دفاع از حکومتهای دیکتاتوری، به‌اصطلاح مبارزه با استکبار جهانی بوده است و به این بهانه پوشالی و واهی، از سرکوب مردم در گوشه و کنار دنیا توسط حاکمان دیکتاتور دفاع کرده است و از این بابت است که حکومت ولایت‌فقیه رابطه تنگاتنگی بین بقای حکومتهای دیکتاتوری و بقای حاکمیت ننگین خود می‌داند. حمایت از دیکتاتوری خاندان اسد در سوریه و ضدیت هیستریک با انقلاب این کشور، نمونه گویا و بارزی از این سیاست ضد‌مردمی و ضدانسانی است.
بر این اساس است که سقوط دیکتاتوری یانوکوویچ در اوکراین و به‌ثمر رسیدن قیام مردمی در این کشور، آب به لانهٴ مورچه‌های نظام ولایت‌فقیه انداخته است و مهره‌ها و رسانه‌های رژیم ضمن ابراز وحشت از پیامدهای قیام مردمی در اوکراین، وحشت نظام ولایت را نیز از خیزشهای مردمی داخل به نمایش می‌گذارند.
پاسدار فیروز آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم با ابراز وحشت از عواقب سقوط دیکتاتور اوکراین و پیروزی قیام مردم این کشور، به سایر دیکتاتورها از جمله به نظام ولایت که رنگ و لعاب کشورهای مستقل به آنها داد، هشدار داد و گفت: ”اوکراین درس عبرتی برای کشورهای مستقل است“
واضح است که مخاطب اصلی این سرکرده سرکوب رژیم، در درجه اول نظام ولایت‌فقیه است، خصوصاً این‌که در این روزها جنبش‌های اعتراضی مردم در ایران و به‌خصوص جنبش مردم بختیاری درس جانانه‌یی به نظام ولایت داده‌اند، تا جایی که رژیم از کرده خود در مورد هموطنان بختیاری صد بار به غلط کردم گویی افتاد.
کیهان ولی‌فقیه با وقاحت تمام، روزهای قیام اوکراین را روزهای تاریک و بازگشت روزهای سیاه به قدرت رسیدن نارنجیها دانست و این قیام مردمی و رهبران آن را تخطئه کرد و از دسته‌های سیاه طرفدران یانوکوویچ برای راه‌انداختن بلوا و آشوب در این کشور حمایت کرد.
کیهان آخوندی از این دلخور است که چرا مردم اوکراین فریب بندوبست و معامله را نخورده‌اند و بی‌اعتنا به واسطه گریها، خط اصیل و اتکا به خود را پیش برده‌اند و کاخ دیکتاتور اوکراین را زیر قدمهای استوار خود به لرزه درآورده‌اند، این روزنامه باند ولی‌فقیه می‌نویسد: ”روز شنبه 22فوریه سال جاری درست یک روز پس از امضای توافقنامه صلح بین نارنجی‌ها و دولت قانونی اوکراین که با میانجیگری غرب صورت گرفت، اپوزیسیون این کشور به کاخ ریاست‌جمهوری حمله کرده و کودتای رنگی دوم در این کشور را رقم زدند“
روزنامه ابتکار وابسته به باند رفسنجانی - روحانی نیز با زدن یکی به نعل و یکی به میخ با رندی خاص یک رسانه وابسته به این باند، قیام مردم مصر علیه مرسی و مردم اوکراین علیه یا نوکوویچ را تخطئه کرده و این‌طور القا می‌کند که این قیامها نتیجه مطلوب را نخواهد داشت و می‌نویسد: ”مصر این روزها و ماهها پس از ختم غائله تقابل مردم با دولت مرسی توسط السیسی اگر ‌چه به ظاهر آرام است اما در واقع آتش تقابل خاموش نشده است و فقط موقتاً زیرخاکستر است.
«یولیا تیموشنکو» زمانی بانوی نارنجی کشور و نخست‌وزیر انقلاب بود و در نیمه راه متهم به فساد و خیانت شد و سر از میز محاکمه و سلول زندان درآورد و اکنون اگر ‌چه به مدد معترضان پیروز، ویلچر نشین از زندان به درآمده است، اما هنوز از راه نرسیده، بار دیگر سودای ریاست به‌سر دارد“.
نتیجه منطقی که این روزنامه از قیام مردم مصر علیه مرسی و قیام مردم اوکراین علیه دیکتاتوری یانوکوویچ می‌گیرد، این است که قیام بیهوده است که البته از روی دلسوزی نسبت به مردم این کشورها این رهنمود مشعشع را نمی‌دهد، بلکه دقیقاً به‌خاطر ترس از خیزشهای اجتماعی اخیر در کشور است و می‌خواهد پیشاپیش به مردم بگوید که اگر علیه نظام پابه گور ولایت با تمامی دسته‌بندیهای درونی قیام کنید، نتیجه‌یی نخواهید گرفت و عبرت الناس شما قیام در مصر و اوکراین است.
روزنامه مردم‌سالاری روزنامه دیگر وابسته به باند روحانی - رفسنجانی نیز برای کم اهمیت نشان‌دادن قیام مردمی در اوکراین، پیروزی این قیام را به بند وبستهای پشت پرده میان قدرتهای غربی نسبت می‌دهد. این موضع روزنامه وابسته به باند رفسنجانی- روحانی را نیز باید در راستای ترس و وحشت نظام آخوندی از خیزشهای مردمی در داخل کشور و ترس از گرفتار شدن سردمداران آن به سرنوشت دیکتاتورهای معزول تعبیر کرد.
این هم اظهار لحیه روزنامه وابسته به باند فاشیستی مؤتلفه که قیام مردمی یک کشور را بازیچهٴ دست قدرتهای جهانی می‌داند؛ اما اشاره نمی‌کند که این روزها نظام ولایت‌فقیه کم مانده است که دست دیپلوماتها ی کشورهای 5+1 را ببوسد تا شاید مرحمت نموده و با شل کردن اندک تحریمها، این نظام پا به گور را از گرداب بحران اقتصادی و اجتماعی نجات دهد. افاضات رسالت به این شرح است: ”مدتهاست اوکراین به زمین بازی غرب و روسیه تبدیل شده و این روند سبب شده است تا شهروندان اوکراینی طعم استقلال واقعی را نچشیده و در تلاطم باشند. با این حال در جریان تحولات اخیر شاهد بودیم که مخالفت دولت کییف با ادامه مذاکرات بر سر پیوستن به اروپا منشأ تولید بحران شد. در این خصوص سران ناتو و اتحادیه اروپا و از همه مهمتر، سران کاخ سفید در تشدید وخامت اوضاع نقش به‌سزایی ایفا کردند“.
روزنامه حکومتی رسالت تاریخچه کنفرانس گوادلوپ و بندوبست امام دجالان و پیغام و پسغامهای خمینی با مقامات آمریکا یی و فرانسوی در پاریس وقبل از آمدن به ایران را فراموش کرده و بد نبود که با نگاهی به سیره خمینی نسبت به بند وبست، در مورد قیام مردم اوکراین اظهارنظر می‌کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1acde267-197c-46f5-83e9-7ba2fb73e285"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات