728 x 90

سوريه,

جزئیات کشته شدن سرکرده تیپ ذوالفقار وابسته به نیروی قدس توسط ارتش ‌آزادی سوریه

-

 -
-
با اعلام خبر ‌هلاکت فرمانده جنایتکار تیپ موسوم به ذوالفقار، موجی از خوشحالی و شادمانی رسانه‌های اپوزیسیون سوریه و مردم النبک را که شاهد جنایات این مزدور بودند فرا گرفت. ابوشهد به همراه 40تن از مزدوران تیپ موسوم به ذوالفقار در نبردهای شدید ارتش آزادی سوریه در ”قنیطره“ در جنوب سوریه به درک واصل شد. وی تحت‌امر نیروی قدس و از نیروهای اعزامی مالکی به سوریه بود.


گزارشی از تلویزیون العربیه:
ارتش‌آزادی سوریه اعلام‌ کرد یکی از فرماندهان تیپ عراقی ذوالفقار که برای رژیم اسد ‌می‌جنگید ‌را به هلاکت رسانده است.

او حیدر ‌الجبوری است که در سلسه اعمال قتل و‌ کشتار مردم سوریه دست داشته است، موسوم به ذوالفقار‌ گروهی بدنام و فرقه‌گراست که از عراق ـ بابل‌ آمده و به بهانه موهوم دفاع از مراقد و اعتقادات دینی در اطراف دمشق و حومه آن دست به کشتار می‌زند. در صدر این ‌کشتار‌ها قتل‌50 شهروند در شهر النبک در‌ حومه دمشق در اواخر سال گذشته میلادی است.
ارتش‌ آزادی ‌سوریه با به هلاکت رساندن فرماندهٴ آن «حیدر‌الجبوری» ضربه مهلکی به این‌ گروه وارد کرد. این فرد عراقی به ابو شهد معروف بود و فردی بسیار جنایتکار و خونریز بود. او از عراق خارج شده و به بهانه حفاظت از مراقد مقدسه وارد صفوف تیپ ‌ذوالفقار شد.
پس از کشته شدن عمران ابو‌علی فرماندهٴ اول این تیپ، حیدر، فرماندهی گروه را به دست گرفته و زیر نظر قاسم‌ سلیمانی فرمانده سپاه تروریستی قدس، شروع به‌کار کرد. رژیم اسد برای قدر‌دانی از کشتار و شکنجه در جنایات شهر النبک در حومه دمشق درجه سرهنگی به او به‌عنوان پاداش تقدیم کرد.

تیپ ذوالفقار یکی از گروه‌های عراقی است که بعد ‌از تیپ موسوم به ابولفضل‌ العباس تشکیل شد. عناصر این گروه از افراد گروه یوم‌الموعود و عصائب اهل الحق وابسته به قیس الخزئلی و هم‌پیمان نوری المالکی هستند. این تیپ در جنگهای منطقه زینبیه و غوطه دمشق ظاهر شد. جنایت اصلی این تیپ، جنگ در جبهه‌های شهر النبک در منطقه القلمون در باز‌پس گرفتن شهر النبک بوده است. گروه‌های عراقی که در کنار رژیم ‌اسد می‌جنگند به بیش از 15هزار نفر می‌رسند‌. علاوه بر‌ آنها شبه‌نظامیان موسوم به حزب‌الله و اعضای سپاه پاسداران و‌ گروه‌های پاکستانی و افغانی است که همگی تلاش می‌کنند به رژیم اسد در تصرف مجدد مناطقی‌ که از‌ دست داده کمک کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/16872c0c-bdb1-4b14-b6b4-aefe542006b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات