728 x 90

اخبار خاورمیانه,اخبار روسيه,سوريه,شبه‌نظامی,دخالتهای ایران,

هیأت عالی مذاکره‌کننده سوری بعد از شکست شورای امنیت: به مجمع عمومی خواهیم رفت

-

سالم المسلط سخنگوی هیأت عالی مذاکرات گفت ، عدم پذیرش قطعنامه حفاظت از غیرنظامیان توسط شورای امنیت در نوع خود بی‌سابقه است
سالم المسلط سخنگوی هیأت عالی مذاکرات گفت ، عدم پذیرش قطعنامه حفاظت از غیرنظامیان توسط شورای امنیت در نوع خود بی‌سابقه است
«هیأت عالی مذاکرات امروز دوشنبه 19مهر در یک کنفرانس مطبوعاتی که در ریاض برگزار کرد اعلام کرد بعد از شکست شورای امنیت برای حفاظت از غیرنظامیان به مجمع عمومی خواهیم رفت.»

سالم المسلط سخنگوی هیأت عالی مذاکرات گفت: «عدم پذیرش قطعنامه حفاظت از غیرنظامیان توسط شورای امنیت در نوع خود بی‌سابقه است.» وی تأکید نمود که «از شورای امنیت می‌خواهیم قطعنامه الزام آوری برای توقف بمباران و تغییر بافت جمعیتی اتخاذ کند. همچنین از اتحادیه عرب خواستار دخالت فوری برای حفاظت از استقلال سوریه هستیم.»
وی افزود « جنایتهای سپاه پاسداران و شبه‌نظامیاان وابسته به رژیم را محکوم می‌کنیم».

سالم المسلط همچنین گفت: «اپوزیسیون سوریه سیستمهای دفاع هوایی دریافت نکرده است و باید ممنوعیت دریافت سلاحهای کیفی توسط اپوزیسیون برداشته شود».

اورینت با درج این خبر افزود: از طرف دیگر منذر ماخوس عضو هیأت عالی مذاکرات گفت: «بعد از شکست شورای امنیت در حفاظت از غیرنظامیان به مجمع عمومی خواهیم رفت».
وی افزود: «موضع روسیه با اکثر بندهای آتش‌بس مغایرت داشت».

منذر ماخوس افزود: «نزدیک به 20 شهر در سوریه در معرض فشار برای تغییر بافت جمعیت می‌باشد. همچنین 300هزار نفر در حلب تحت محاصره هستند و ما نمی‌پذیریم گروه‌های رزمنده‌يی که از مردم سوریه در حلب دفاع می‌کنند آنجا را ترک کرده و آنجا را به دست شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران رها کنیم».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/14f15882-fd2d-4ecf-8097-e0ff7fa76426"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات