728 x 90

شکوه و شکایت رژیم ایران در پی واکنش قاطع اتحادیه اروپا در قبال نقض برجام

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا در واکنشی قاطع پس از اعلام نقض برجام توسط رژیم، ضرب‌الاجل ۶۰روزه آخوندها را به هیچ نخرید.

دیکتاتوری آخوندی که از این واکنش و تأکید کشورهای اروپایی بر لزوم تبعیت کامل رژیم از برجام غافلگیر شده، به سوز و گداز و شکوه و شکایت روی آورده است.

گزارشی در این زمینه،

تأکید اتحادیه اروپا بر انجام کامل تعهدات رژیم آخوندی به برجام و لزوم گفتگو بر سر برنامه موشکی و جنگ‌افروزیهای منطقه‌یی رژیم، به‌رغم حمایتهای اروپا از برجام، حکومت آخوندی را درگرداب بحرانهای بی‌علاج فرو برده و به سرخوردگی و هراس در درون رژیم دامن زده است.

خامنه‌ای که روغن ریخته اورانیوم و آب سنگین تحریم شده را نذر امامزاده کرده است، از این پیش‌تر در تنگنای تحریم‌ها و سرخوردگی از برجام بی‌فرجام اروپایی،گفته بود:

خامنه‌ای – شبکه خبر رژیم -۹۸/۱/۱

خودشان عملاً از برجام خارج شدند، یعنی تحریم‌های جدیدی را حتی علیه ایران به‌وجود آوردند، این رفتار اروپاییها است. از اینها می‌شود توقع داشت؟ این کانال مالی هم که اخیراً هی گفته میشه که کانال مالی درست کردند، این به شوخی شبیه‌تر است، البته شوخی تلخی است. این هیچ معنی ندارد هیچ اصلا، آن چیزی که وظیفه آنها است با آنی که آنها دارند مطرح می‌کنند زمین تا آسمان فرق داره. در آخرین مسأله بین‌المللی ما باز اروپایی‌ها مثل گذشته از پشت خنجر زدند، به ما خیانت کردند، از اینها توقع نمی‌شود داشت، هیچ توقعی نمیشه داشت.

 

با این‌همه، سپاه پاسداران ولایت که از موضع‌گیری سران کشورهای اروپایی از جمله مرکل صدراعظم آلمان و ترزامی نخست‌وزیر انگلستان و امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه که همگی تأکید کردند آخوندها باید به تمامی تعهدات برجامی خود تن بدهند، حسابی دچار بی‌توقعی شده است. از همین رو، به‌دنبال اظهارات روز پنجشنبه ۱۹اردیبهشت ماکرون که تأکید کرده بود، «مسأله برنامه موشکهای بالستیک ایران باید حل شود» و « برجام ناقص است و باید تکمیل شود.»، نوشت: لازم به ذکر است که آمریکا در پیشبرد این اهداف خصمانه خود تنها نبوده و اتحادیه اروپا نیز با اقدامات ضدایرانی تقریباً مشابهی، واشنگتن را همراهی کرده است.

 

سپاه پاسداران در مورد موضع‌گیری اتحادیه اروپا در مورد ضرب‌الاجل آخوند روحانی نوشت: واکنش اروپا به اولتیماتوم جمهوری اسلامی در اوج وقاحت بعد از یک سال وقت‌کشی رد ضرب‌الاجل ۶۰روزه بود و خواستار محدودیتهای اتمی ما در برجام شد.

 

کیهان خامنه‌ای نیز با عنوان «یک سال پس از مرگ برجام، آمریکا رفت و ما ماندیم و خسارت محض» نوشت: چرا اروپا و خاصه فرانسه‌ای که در طول مذاکرات هسته‌یی نقش «پلیس بد» مذاکرات را به عهده داشت و درصدد بود با مواضع خود بیش‌از‌پیش عرصه را بر (نظام) تنگ کند در دوره سوم توافق هسته‌یی به دلسوز برجام بدل شد؟!... طرح اینس‌تکس (INSTEX) هم کاری پیش نبرد و هنوز هم این ماجرا به این شکل ادامه دارد...

نقش اروپا نگه‌داشتن (نظام) در برجام است، تا از آن سو آمریکا مرحله به مرحله فشارها را بر ایران بیشتر و بیشتر کند...در این حال نباید از اروپا انتظار داشت حتی برای راه‌اندازی یک کانال مالی بی‌خاصیت هم اراده‌ای داشته باشد.

 

آخوند علم‌الهدی امام جمعه و نماینده خامنه‌ای در مشهد در ۲۸دی ۹۷ درباره اروپا گفته بود:

مثل این‌که دو نفر دعوا دارند یک عده می‌آیند یکی رو می‌گیرند اون یکی دیگه هرچی دلش می‌خواهد او را بزند وضع ما در برجام به اینجا رسید/ اروپا یک روباه است که سر ما را کلاه گذاشت برای این‌که آمریکا با خاطر جمع همه فشارها را روی ما بیاورد و ما از برجام خارج نشویم دنبال توسعه فناوری هسته‌یی نرویم.

 

علم‌الهدی، روز جمعه ۲۰اردیبهشت در آخر خط سرخوردگی و شکست برجام اروپایی خطاب به باند روحانی گفت: یا بیایید در میدان آرایش جنگی، یا بروید کنار:

یک برجامی را شما رفتید تصویب کردید از همان اول مقام معظم رهبری فرمودند به این آمریکاییها و به این غربی‌ها اعتماد نیست حالا که جواب داده بیائید لااقل در آرایش جنگی محکم بایستید غنی‌سازی بیست درصد را برگردانید سانتریفوژهای کنار زده را سر جا بگذارید، آب سنگین اراک را راه بیندازید با قدرت بیائید توی میدان این آرایش جنگی

اگر شما فرمانده این آرایش جنگی نیستید و اگر مدیر این آرایش جنگی نیستید خب بروید کنار ول کنید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/14e5c4a3-63f1-47a0-8216-b369e4b1c455"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات