728 x 90

رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا به‌دنبال اقدامی برای تثبیت خروج ترامپ از توافق اتمی ایران است

سناتور جیم اینهوف رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا
سناتور جیم اینهوف رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا

سناتور جیم اینهوف رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا روز سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۹۷ گفت او علاقمند است تا در لایحه سیاست دفاعی سالانه مفادی اضافه کند که خروج دونالد ترامپ از توافق اتمی رژیم ایران را تدوین قانونی کند.

وی گفت برای او روشن شد که کشورهایی مانند رژیم ایران « در انتظار پایان یافتن دوران ترامپ هستند.».

آنها فکر می‌کنند او شکست خواهد خورد. رژیم ایران منتظر برقرار کردن مجدد این توافق است. آنها فرض را بر این گرفته‌اند که ترامپ سرکار نخواهد بود.

 

 

دونالد ترامپ دستور اجرایی اعمال مرحله اول تحریم‌ها علیه رژیم ایران را امضا کرد

به گزارش سایت کاخ سفید ۱۵ مرداد ۹۷ دونالد ترامپ دستور اجرایی اعمال مرحله اول تحریم‌ها علیه رژیم ایران را امضا کرد.

ایالات متحده اعلام کرد تحریم‌های معلق شده رژیم ایران به‌دلیل برجام را بار دیگر از بامداد سه‌شنبه ۱۶مرداد به وقت تهران اعمال خواهد کرد.

بازگشت تحریم‌های تهران که قرار است از دوشنبه شب به وقت آمریکا (بامداد سه‌شنبه به وقت ایران) اجرایی شوند عبارتند از:

- خرید و فروش اسکناس‌های دلار و یا اسناد متکی بر دلار از سوی دولت ایران

- داد و ستد طلا و یا سایر فلزات گرانبها توسط ایران

- خرید و فروش مستقیم یا غیرمستقیم گرافیت، فلزات خام یا نیمه تمام نظیر آلومینیوم و فولاد و نیز زغال‌سنگ و همچنین نرم‌افزارهای مورد استفاده در فرآیندهای صنعتی توسط ایران

- خرید و فروش قابل ملاحظه ریال ایرانی در خارج از کشور، و نیز گشودن حساب یا نگهداری مبالغ قابل ملاحظه ریال در بیرون ایران

- برخورداری دولت ایران از تسهیلات مالی خارجی

- بخش خودروسازی ایران

- داد و ستد هواپیماهای تجاری و قطعات و خدمات آنها

- واردات فرش و مواد غذایی (پسته) ایرانی به آمریکا

 

بیانیه کاخ سفید: از دست‌آوردهای دو سال گذشته دونالد ترامپ خروج از برجام و بازگشت تحریم‌های ایران

کاخ سفید درباره دست‌آوردهای دو سال گذشته دونالد ترامپ یکشنبه شب۳۰دی طی بیانیه‌یی اعلام کرد: دونالد ترامپ برای مقابله با فعالیت‌های مخرب رژیم ایران و خروج از توافق وحشتناک و یک طرفه هسته‌یی، یک استراتژی جدید تدوین کرد. از جمله همه تحریم‌هایی که تحت این توافق لغو و یا تعلیق شده بودند، دوباره بازگردانده شده است.

 

در این بیانیه آمده است: آمریکا بیش از ۱۶۰فرد را در ارتباط با برنامه موشکی رژیم ایران، حمایت تروریسم و نقض حقوق‌بشر در فهرست تحریم قرار داد.

 

در بخش دیگری از این گزارش، دولت ترامپ به برخورد «قاطع» با رژیم اسد اشاره کرده و یادآوری کرده است که پرزیدنت ترامپ رویکرد نظامی قاطعی مقابل استفاده اسد از سلاح شیمیایی داشت و دوبار با حملات مستقیم موشکی به استفاده رژیم اسد از سلاح شیمیایی پاسخ داد.

 

بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران از ۱۸ اردیبهشت۹۷ به‌دنبال خروج آمریکا از برجام اعلام شد. این تحریم‌ها در دو مرحله آِغاز شدند. در مرحله که از ۱۵مرداد گذشته آغاز شد دسترسی رژیم آخوندی به فلزات گرانبها و خرید و فروش آنها مورد تحریم قرار گرفت. در دور اول تحریم‌ها همچنین دسترسی رژیم به دلار و خرید و فروش ریال در بازارهای جهانی منع شد و صنایع خودروسازی رژیم نیز مورد تحریم قرار گرفتند

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a05ca94-8949-470d-8b80-c5fbcffe7d15"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات