728 x 90

-اعمال تحريمات عليه رژيم,

سپاه پاسداران، هدف تحریمهای جدید، چرا؟

-

سپاه پاسداران اهرم سرکوب در داخل و صدور ترویزم در خارج
سپاه پاسداران اهرم سرکوب در داخل و صدور ترویزم در خارج
سپاه پاسداران پس از جنگ ضدمیهنی خمینی با در اختیار گرفتن تدریجی منابع تجارت و صنعت و با قبضه کردن مراکز کلیدی در قوه مجریه و مقننه و سلطه بر تمامی مواضع اجرایی در کابینه، فرمانداریها و استانداریها، تبدیل به بزرگترین مرکز قدرت در رژیم شده است.
سپاه پاسداران با در اختیار گرفتن اغلب بنادر کشور توانسته عملا به صادرات و واردات انواع کالا بدون نظارت کسی بپردازد. اهمیت در اختیار گرفتن این بنادر از نظر سپاه هنگامی بارزتر می‌شود که خرید تسهیلات نظامی تقریبا به‌طور انحصاری در اختیار سپاه است.
در گزارشهای مربوط به برنامه اتمی رژیم نیز دیده می‌شود که بسیاری از سایتها و برنامه‌های موشکی و نیز محموله‌های خریداری شده در ارتباط با این پروژه توسط سپاه پاسداران صورت می‌گیرد. در صحنه خارجی نیز شاخه برون مرزی سپاه یعنی نیروی تروریستی قدس به دخالت در کشورهای منطقه می‌پردازد. در داخل کشور هم این سپاه پاسداران است که در سرکوب قیام کنندگان نقش فعالی داشته است.
در نتیجه برای هدف قرار دادن برنامه اتمی، صدور تروریسم و سرکوب فاشیسم مذهبی مقدم‌ترین هدف سپاه پاسداران است.

کنت کتزمن از مؤسسه تحقیقات کنگره آمریکا طی مصاحبه‌یی درباره نقش سپاه پاسداران گفت: به نظر می‌رسد که خامنه‌ای به‌طور روزافزونی برای سرکوب مخالفین و معترضین به سپاه پاسداران وابسته و متکی است. یعنی سپاه پاسداران مجری اوامر خامنه‌ای و احمدی‌نژاد است و این بدان معنا نیست که قدرت آنان کم شده و بر قدرت سپاه افزده شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/02e94b4d-b3ab-4269-9f15-7011eba3a9dc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات