728 x 90

بازداشت مدیر شرکت هواوی چین به‌علت نقض تحریمهای رژیم ایران

شرکت  عظیم  هواوی چین
شرکت عظیم هواوی چین

وزارت دادگستری کانادا روز چهارشنبه مدیر ارشد (شرکت) جهانی هواوی Huawei را در ونکوور به‌علت نقض تحریمها رژیم ایران بازداشت کرد.

وی که منگ وانژو Meng Wanzhou، نام دارد، با استرداد به آمریکا مواجه است. یک سخنگوی وزارت دادگستری کانادا گفت: منگ وانژو Meng Wanzhou، در اول دسامبر بازداشت شد و جلسه دادگاه او برای روز جمعه تعیین شده است.

 

شرکت هواوی Huawei یکی از بزرگترین سازندگان تجیهزات شبکه ارتباطات راه دور است. خبرگزاری رویترز با مخابره این خبر افزود: بن ساسه Ben Sasse سناتور آمریکایی این اقدام را ستود و گفت: »این به‌خاطر نقض تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران بوده است.

 

منابع به رویترز در ماه آوریل گفتند،‌مقامات آمریکایی در مورد هواوی Huawei که یکی از بزرگترین سازندگان تجیهزات شبکه ارتباطات راه دور می‌باشد دست کم از ۲۰۱۶به‌خاطر ارسال محصولات آمریکایی به ایران و سایر کشورها که در نقض قوانین صادرات و تحریمهای آمریکا می‌باشد در حال تحقیق بوده‌اند...

 

هواوی یک شرکت عظیم لوازم مخابراتی و الکترونیک در چین است. دفتر مرکزی این شرکت در شنژن، استان جنوبی گوانگ‌دونگ واقع است.

منگ وانژو (سابرینا منگ)، دختر مؤسس شرکت «هواوی» و مدیر مالی آن است. او در عین‌حال معاون رئیس هیأت مدیره نیز هست.

 

در رابطه با شرکت هواوی بیشتر بدانید:

شرکت فناوری هوآوِی (به انگلیسی: Huawei) شرکت چندملیتی در زمینه شبکه‌های کامپیوتری و ارتباطات است. دفتر اصلی این شرکت در شهر شنژن چین قرار دارد. هوآوِی بزرگ‌ترین شرکت ارائه‌کننده سرویس‌های ارتباطی پس از پیشی گرفتن از اریکسون در سال ۲۰۱۲ در جهان است. هوآوِی بیش از ۱۸۰،۰۰۰کارمند در سراسر دنیا دارد که حدود ۴۶٪ درصد در بخش تحقیق و توسعه فعالیت می‌کنند. این شرکت حدود ۲۰مؤسسه تحقیق و توسعه در کشورهای چین، ایالات متحده، آلمان، سوئد، هند، روسیه و ترکیه دارد و در سال ۲۰۱۱ در حدود ۳٫۷۴میلیارد دلار در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرد.و الان در سال ۲۰۱۸ اولین گوشی ۳دوربین جهان را ساخت به نام p۲۰pro به دنیا عرضه کرد

در سال ۲۰۱۰ هوآوی سود ۳٫۷میلیارد دلار را ثبت کرد. محصولات و خدماتش در ۱۴۰کشور به کار گرفته شده و در حال حاضر ۴۵شرکت از ۵۰شرکت اپراتور مخابراتی بزرگ جهان از تجهیزات هوآوِی استفاده می‌کنند.

در اکتبر ۲۰۱۱، وال‌استریت ژورنال در مقاله‌یی این شرکت را ارائه دهنده خدمات سانسور به رژیم ایران معرفی کرده‌ است. هواوی از سال ۲۰۰۷ به‌طور مداوم در مدیریت ترافیک شبکه مخابراتی در مراسم حج با STC همکاری می‌کند.

در طول سال ۱۹۸۰ دولت چین یک استراتژی چندگانه برای توسعه زیرساختهای مخابراتی کشور داشت. در اواخر سال ۱۹۸۰ چندین گروه تحقیقاتی چینی در تلاش برای به‌دست آوردن توسعه و فناوری از طریق سرمایه‌گذاری با شرکتهای خارجی بودند. تا آنجا که سرانجام رن ژنگفی معاون و مدیر سابق ارتش آزادیبخش در سال ۱۹۸۷ یک شرکت مخابراتی در شنژن چین احداث کرد. او به جای تکیه بر سرمایه‌گذاری مشترک با شرکتهای خارجی برای تضمین انتقال تکنولوژی، با تحقیق و تکیه بر توسعه بومی تأسیس شرکت خود را کلید زد. در زمانی که ۱۰۰٪ تکنولوژی از راه دور چین از طریق واردات انجام می‌شد، رن ژنگفی به این موضوع امیدوار بود که بتواند یک شرکت مخابراتی چینی که قابلیت رقابت با رقبای خارجی را داشته باشد بسازد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0219df55-198c-40ed-8542-569e7dc09c5a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات