728 x 90

قیام سراسری، شماره ۱۸۲

در هشتاد و چهارمین روز قیام، گرامی‌داشت شهیدان، اعتراض بازاریان به پلمپ مغازه‌ها، به آتش کشیدن نمادهای دشمن توسط جوانان شورشگر

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۱۸۲

در ۸۴ امین روز قیام، گرامی‌داشت شهیدان، اعتراض بازاریان به پلمپ مغازه‌ها، به آتش کشیدن نمادهای دشمن توسط جوانان شورشگر

پنجشنبه ۱۷ آذر، در هشتاد و چهارمین روز قیام، در سنندج مراسم چهلم شهید قیام سارینا ساعدی به‌رغم اقدامات امنیتی گسترده و حضور فشرده نیروهای سرکوبگر، در آرامستان بهشت محمدی سنندج با شعارهای «امسال سال خونه سیدعلی سرنگونه»، «فقر فساد گرونی میریم تا سرنگونی»، «مرگ بر دیکتاتور» برگزار شد. سارینا ساعدی دختر ۱۵ساله سنندجی روز ۴ آبان در محله نایسر سنندج بر اثر ضربات متعدد و شدید باتوم، دچار خون‌ریزی مغزی شد و روز ۵ آبان در بیمارستان توحید سنندج به‌شهادت رسید.

ساعت ۳ بامداد پنجشنبه در سنندج مراسم خاکسپاری شهید قیام هومن عبداللهی جوان ۲۱ساله‌ای که شامگاه چهارشنبه با شلیک مستقیم نیروهای سرکوبگر به‌شهادت رسید، برگزار شد. مأموران رژیم پیکر او را ربودند و خانواده‌اش را وادار کردند پیکر او را شبانه دفن کنند.

در اراک، رژیم در وحشت از برگزاری مراسم چهلم شهید مهرشاد شهیدی از صبح امروز آرامستان شهر را بست و خیابان منتهی به آنرا با موانع بتونی مسدود نمود و روز گذشته تلویزیون محلی اعلام کرد آرامستان تعطیل است. مأموران یگان ویژه در مقابل منزل و در پشت بامهای اطراف منزل مهرشاد مستقر شده و مانع از حضور مردم شدند. آنها حتی به خانواده شهید اجازه خروج از منزل و برگزاری مراسم را ندادند و در برخی مناطق صدای تیراندازی شنیده می‌شد. اما به‌رغم این اقدامات سرکوبگرانه زنان شجاع اراک در خیابان تجمع کرده و با شعار «همشهری باغیرت حمایت حمایت» مردم را دعوت به اعتراض کردند و خودروها با بوق ممتد به‌سمت آرامستان حرکت کردند.

در رامسر مراسم چهلم شهید قیام مائده جوانفر پرستار ۲۸ساله‌ای که روز سوم آبان در رشت به‌دست مأموران جنایتکار خامنه‌ای به‌شهادت رسید، برگزار شد.

در دزفول مأموران جنایتکار یگان ویژه در شهر مستقر شدند تا مانع برگزاری مراسم چهلم محمد قائمی‌فر نوجوان ۱۷ساله‌ای بشوند که ۳۰ مهر به‌دست دژخیمان خامنه‌ای مجروح و پس از ۱۵روز به‌شهادت رسید. اما به‌رغم این اقدامات، مردم در مراسم این شهید شرکت کرده و شعار دادند «این گل پرپر شده هدیه به میهن شده».

در سنندج بازاریانی که مغازه‌هایشان به‌خاطر شرکت در اعتصاب پلمپ شده بود با شعار «مرگ بر دیکتاتور» دست به اعتراض زدند و با مأموران رژیم درگیر شدند. مأموران به‌سمت بازاریان شلیک و تعدادی را مجروح کردند. مغازه‌داران سنندج برای حمایت از کسبه‌ای که مغازه‌هایشان پلمپ شده بود اعتصاب کردند و از باز کردن مغازه‌هایشان خودداری کردند. در نجف آباد بازاریان در اعتراض به پلمپ مغازه‌هایشان تجمع اعتراضی برپا کردند. کسبه روانسر که مغازه‌هایشان پلمپ شده در مقابل فرمانداری شهر تجمع اعتراضی برپا کردند.

دانشجویان دانشگاه آزاد قم برنامه سخنرانی قاضی‌زاده معاون رئیسی جلاد را که به این دانشگاه رفته بود با شعار «امسال سال خونه سیدعلی سرنگونه» و «مهمون قاتل نمی‌خوایم سیستم فاسد نمی‌خوایم» بهم زدند. جوانان شورشگر در سراب یک دکل مخابراتی سپاه، در کوت عبدالله یک حوزه جهل و جنایت آخوندی را به‌آتش کشیدند، روز چهارشنبه جوانان شورشگر در اراک با کوکتل به پایگاه بسیج ضدمردمی صیاد تهاجم کردند.

دانشجویان دانشگاه رسام کرج تجمع اعتراضی برپا کردند و شعار «نه نون داریم نه خونه حجاب شده بهونه» و «گرونی و تورم دستها تو جیب مردم» سر دادند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۷ آذر ۱۴۰۱ (۸ دسامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/34614301-74c0-4498-a108-ef8524a71660"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات