728 x 90

۷۱ اعدام جنایتکارانه در مرداد و ۲۸ اعدام تنها در هفته آخر

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

۷۱ اعدام جنایتکارانه در مرداد و ۲۸ اعدام تنها در هفته آخر

فراخوان به اقدام فوری برای توقف ماشین اعدام و ضرورت قرار گرفتن خامنه‌ای و رئیسی در برابر عدالت

 

ترس و استیصال آخوندها از غلیان خشم و نارضایتی مردم و خطر سرنگونی رژیم، به‌خصوص بعد از شکست همه‌جانبه دولت رئیسی در مهار خیزشهای مردمی، حد و مرزی نمی‌شناسد. دژخیمان خامنه‌ای هر روز به اعدامهای وحشیانه بیشتر و جنایتهای فجیع‌تری روی می‌آورند. دژخیمان رژیم دوشنبه ۳۱مرداد، یک زندانی به‌نام ابوالفضل شریفی را در زندان قزوین و یک زندانی به‌نام سعید کمالی را در زندان دستگرد اصفهان، یکشنبه ۳۰مرداد، یک زن زندانی و دو زندانی دیگر به‌نام‌های حسین محسنی و فریبرز جامعی را در زندان عادل‌آباد شیراز و یک زندانی به‌نام عباس سارونی را در زندان گنبدکاوس و شنبه ۲۹مرداد یک زندانی بلوچ به‌نام معین آتشبار را در زندان سراوان به‌دار آویختند.

 

در هفته پایانی مرداد در زندان اراک ۱۱زندانی به‌دار آویخته شدند. پنجشنبه ۲۷مرداد، یک زندانی، چهارشنبه ۲۶مرداد، ۶ زندانی به‌نام‌های مرتضی سلطانی، احمد عبدی نسب، حسین صادق پور، میلاد بدرخانی، حسین گنجی، احمد ناصری و روز یکشنبه ۲۳مرداد، ۴زندانی به‌نام‌های وحید موسی خانی، محمد مشهد الکوبه، احمد مرزبان، مهدی نوکرمی در زندان اراک حلق‌آویز شدند. خبر اعدام ۶تن از این زندانیان در اطلاعیه‌های قبلی دبیرخانه شورای ملی مقاومت اعلام شده بود. دوشنبه ۲۴مرداد نیز یک زندانی به‌نام میثاق یاوری در زندان خرم‌آباد به‌دار آویخته شد. به این ترتیب اعدامهای جنایتکارانه در مرداد به ۷۱فقره بالغ می‌شود که تنها ۲۸مورد آن به هفته پایانی مرداد مربوط می‌شود.

 

مقاومت ایران بار دیگر ملل متحد و عموم مراجع مدافع حقوق‌بشر و هم‌چنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای ممانعت از روند فزاینده اعدامها و اعزام یک هیأت تحقیق بین‌المللی از سوی ملل متحد برای بازدید از زندانها و دیدار با زندانیان فرامی‌خواند. پرونده نقض حقوق‌بشر توسط رژیم آخوندی باید به شورای امنیت احاله شود و سرمداران آن به‌ویژه خامنه‌ای و رئیسی به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در برابر عدالت قرار گیرند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳شهریور ۱۴۰۱ (۲۵ اوت ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6067dd94-2fa8-4b7a-ad07-7e08e1f25e4d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات