728 x 90

کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۲ - سخنرانیهای فدا اکرم حورانی، کاک بابا شیخ حسینی و دکتر عبدالسلام حرمه

کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۲ - سخنرانیهای فدا اکرم حورانی، کاک بابا شیخ حسینی و دکتر عبدالسلام حرمه
کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۲ - سخنرانیهای فدا اکرم حورانی، کاک بابا شیخ حسینی و دکتر عبدالسلام حرمه

کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۲ 

سخنرانیهای

فدا اکرم حورانی از اپوزیسیون سوریه

کاک بابا شیخ حسینی دبیرکل سازمان خبات کردستان ایران

دکتر عبدالسلام حرمه نمایندهٔ پارلمان موریتانی

 

فدا اکرم حورانی - اپوزیسیون سوریه

ایران نمی‌تواند بین دو گزینهٔ استبداد شاه یا تداوم رژیم استبداد دینی

قرار گیرد که انقلاب کبیر مردم ایران را ربوده است

برنامهٔ ۱۰ماده‌یی مقاومت ایران یک پیمان ملی جامع

برای نیروهای تغییر در ایران با همهٔ اجزایش ارائه می‌دهد

 

فدا اکرم حورانی - اپوزیسیون سوریه:

سلام به‌حضار محترم. مفتخرم از بودن در کنار شما و دعوت شورای ملی مقاومت به‌رهبری خانم مریم رجوی. با تشکر از آن‌ها.

من امروز در مورد جنایت‌های محور استبداد علیه انقلاب کبیر سوریه برای جلوگیری از رسیدن آن به‌هدفش برای ساختن سوریه‌یی دموکراتیک و مدرن صحبت نمی‌کنم که در مقدمهٔ آن رژیم یاغی و استبداد دینی در تهران با بازوانش در منطقه قرار دارد، اما آنچه می‌خواهم بر آن تأکید کنم این است که به‌رغم آنچه سوریها از رژیم وحشی و فرقه‌گرای اسد متحمل شده‌اند، رژیمی که با وجود ادعای سکولاریسم با حکومتی هم‌پیمان است که غرق در واپس‌گرایی دینی و مذهبی است؛ و نفوذش در سوریه را به‌موازات تلاش‌های بی‌وقفه‌اش برای تغییر بافت مذهبی مردم سوریه، زیر سایهٴ استبداد رژیم اسد بنیان گذاشته است.

انقلاب سوریه برخلاف همهٔ توقعات، به‌آزادی و کرامت فراخواند و در تعارض با هیچ عقیده‌یی نبود و این انقلاب آن‌طور که ادعا می‌کنند تبدیل به‌طرفی در یک جنگ داخلی و به‌جنگی داخلی، بنا شده بر دین یا مذهب نشد؛ و به‌رغم همهٔ تلاش‌ها برای مخدوش‌کردن آن و همهٔ آنچه با آن مواجه بود به‌اصولش وفادار ماند؛ در همین رابطه، انقلاب مردم قهرمان ایران پیش آمد تا در هم بشکند آنچه را که دو طرف متحد می‌خواستند به‌واسطهٔ آن انقلاب‌های بهار عربی را در منطقه به‌جنگ‌های مذهبی-فرقه‌یی تبدیل کنند که همه‌چیز را نابود می‌کرد. تا این‌که تأکید کند که سرنوشت خلق‌های درگیر در این انقلاب‌ها، به‌ویژه مردم سوریه و ایران یکی است. راه نجات آنها یکی است و منافع مشترک سیاسی و اقتصادی آنها در این منطقه بسیار فراتر از آن نفرت‌پراکنی و از هم‌گسیختگی است که رژیم‌های استبدادی که در حال احتضار هستند؛ رژیم‌هایی که خلاف مسیر تاریخ و بشریت حرکت می‌کنند. و ممکن نیست که از این به‌بعد بر کشوری مانند سوریه با مردم سرسخت و شجاعش و میراثی دموکراتیک و آنچه در پیشگاه آزادی فدا کرده است، یک رژیم استبدادی از هر نوع که باشد حکومت کند؛ و ایران، این کشور کهن با چنین تاریخی، نمی‌تواند بین دو گزینهٔ استبداد شاه و ساواک یا تداوم رژیم استبداد دینی و بسیج قرار گیرد که انقلاب کبیر مردم ایران را ربوده است. رژیم دیکتاتوری و فاسد در ایران، علاوه بر آنچه از ظلم و ستم و فقر علیه مردم مرتکب شده و میلیاردها برای کشتار مردم سوریه هدر داده است و آنچه را که از منابع دو کشور از بین برده، در جزییات جنایات مستند شدهٔ رژیم جنایتکار بشار اسد شریک است؛ از بشکه‌های انفجاری گرفته تا سلاحهای شیمیایی و اتاق‌های نمک در زندانها و گودال‌های مرگ در سراسر سوریه و میلیون‌ها شهید و مفقودین و آواره‌ها، این دو رژیم از مجازات گریزی ندارند.

در انتها، گذار امن ایران به‌حکومتی دموکراتیک عاری از فجایع، عاملی است که این رژیم‌ها را تا انتهایشان حول استبداد در یک سنگر قرار می‌دهد.

و به‌این دلیل (برنامهٔ) ۱۰ماده‌یی که مقاومت ایران به‌عنوان یک پیمان ملی جامع برای نیروهای تغییر در ایران با همهٔ اجزایش ارائه می‌دهد، از اهمیت بالایی برای همه برخوردار می‌شود.

و در نهایت به‌نظر می‌رسد که روح شابی (شاعر تونسی) امروز با ما حاضر است و با آنچه او سروده است کلامم را به‌پایان می‌برم: اگر روزی خلقی زندگی را اراده کرد، بر تقدیر است که پاسخ مثبت بدهد.

ما آنچه را که استبداد آورده است رد کرده و برای هر دو کشور زندگی را خواستار شده‌ایم و برای زندگی، از مرگ بیم و هراسی به‌خود راه نداده‌ایم.

بر خلق‌های ما است که پیروز شوند و بر زنجیرهاست که بگسلند. آزادی و آینده‌یی امن و نویدبخش برای نسل‌های آینده و میهنمان و به‌منطقهٴ ما باز می‌آید. پایدار باشید و با تشکر.

 

 

کاک بابا شیخ حسینی دبیرکل سازمان خبات کردستان ایران

سازمان خبات کردستان ایران با پیروی از خط اصولی

برای ایرانی دموکراتیک که تمام ملیت‌های آن با افکار و عقاید مختلف

در آن نقش و حقوق داشته باشند می‌کوشد

و در این راستا با سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت ایران

همکاری و هم‌پیمانی دارد

 

کاک بابا شیخ حسینی – دبیرکل سازمان خبات کردستان ایران

کاک بابا شیخ:

خانم مریم رجوی حضار گرامی خواهران و برادران،

شعار جمعیت:

از کردستان تا تهران

جانم فدای ایران

کاک بابا شیخ:

با سلام و درودهای انقلابی به‌همهٔ شما حضار گرامی به‌خصوص به‌مبارزان و مجاهدان دلیر و شجاعی که در برابر رژیم ستمگر آخوندی فداکاریهای بی‌شماری انجام دادند به‌پیشمرگان قهرمان کردستان به‌مردم

به‌مردم دلیر و ازجان‌گذشتهٔ کردستان که همیشه در راه آزادی و حقوقشان فداکاریهای زیادی انجام داده‌اند.

سالیان متمادی است که حکام مستبدی بر مردم ایران ظلم روا داشته‌اند به‌خصوص در سال‌های زمامداری خاندان پهلوی تبعیض و ظلم ملی و مذهبی با به‌تاراج‌بردن سرمایه‌های مردم ایران و رواج دادن و گسترش فقر بر ملیت‌های ایران اعمال کرده‌اند که ستم و بی‌عدالتی حاکمیت پهلوی موجب شد ملیت‌های ایران علیه حکومت شاهی انقلاب کرده و این رژیم ستمگر را به‌پایان دهند و آن‌را سرنگون کردند. مردم ایران با سرنگونی رژیم شاه امیدوار بودند که ظلم پایان یابد و حکومتی دموکراتیک و مردمی جایگزین گردد، اما متأسفانه این انقلاب از جانب آخوند خمینی جنایتکار و آخوندهای دیگر با پشتیبانی حکومت‌های خارجی به‌تاراج برده شد و رژیم ظالم و مستبد و فاشیسم مذهبی را بر مردم ایران تحمیل کردند. این رژیم در ۴۵سال گذشته ظلم، تبعیض ملی و مذهبی و سیاسی بیشتری بر ملیت‌های ایران به‌خصوص ملت کرد روا داشته و جنایت‌های هولناکی در کردستان ایران انجام داده است، اما به‌رغم آن‌همه ظلم و ستم هر دو حکومت دیکتاتوری و مذهبی منظورم حکومت شاه و حکومت خمینی، جنبش آزادیخواهانه و حق‌طلبانهٴ مردم کردستان، همگام با مردم سراسر ایران برای احقاق آ‌زادی و حقوق مشروع ملی ادامه دارد و در این مسیر جان‌فشانی و فداکاریهای بی‌شماری انجام داده شده است.

در چند ماه اخیر شهرهای کردستان شاهد خیزش و انقلابی عظیم و باشکوه بود. این خیزش و انقلاب به‌دنبال شهادت ژینا امینی دختر کردستانی که بدون هیچ تاوانی توسط نیروهای سرکوبگر آخوندی در تهران به‌شهادت رسید. به‌دنبال شهادت ژینا امینی در مدت‌زمان کوتاهی خیزش و انقلاب تمامی شهرها و نقاط ایران را فراگرفت و همکاری و اتحاد چشمگیری میان ملیت‌های ایران برای سرنگونی حاکمیت مستبد ضد زن، ضد کرد، و ضدانسانی آخوندی شکل گرفت که تاکنون به‌شیوه‌های مختلف ادامه دارد. انقلاب ژینا موجب شد اتحاد و همکاری بیشتر میان ملیت‌های ایران ضعف و ناتوانی و روند سرنگونی رژیم دیکتاتوری آخوندی و تسریع سرنگونی این رژیم و موجب انزوای بیشتر رژیم در جامعهٔ جهانی و منفوریتش پیش جهانیان و افکار عمومی در جهان شود.

حضار گرامی، سازمان خه‌بات کردستان ایران تشکیلاتی ملی و میهنی است که از جانب ماموستا سید جلال حسینی رهبر فقید مردم کردستان تأسیس شد. ماموستا سید جلال حسینی و شماری از اعضای سازمان خه‌بات درگذشته نیز علیه رژیم شاه و در به‌قدرت‌رسیدن خمینی علیه این رژیم مبارزه جدی و تمام‌عیاری را در کردستان ایران رهبری کردند و سازمان خه‌بات با بهره‌گیری از رهنمودها و خط‌مشی انقلابی و صحیح ایشان بر مبارزه و رد شاه و شیخ پایبند است و به‌مبارزه ادامه می‌دهد.

و هر گونه نزدیکی و مماشات با شاه و رژیم آخوندی را قویاً محکوم می‌کند و رد می‌کند. سازمان خه‌بات کردستان ایران با پایبندی بر اصول انقلابی و نقش به‌سزایی که در جنبش حق‌طلبانهٴ مردم کردستان و ایران دارد در ۴۴سال گذشته فداکاریهای زیادی را صرف کرده و دهها کادر و پیشمرگ سازمان خه‌بات برای احقاق آزادی و حقوق ملی مردم کردستان ایران جانشان را فدا کردند. سازمان خه‌بات کردستان ایران با پیروی از خط اصولی برای ایرانی دموکراتیک که تمام ملیت‌های آن افکار و عقاید مختلف در آن نقش و حقوق داشته باشند می‌کوشد و در این راستا با سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت ایران همکاری و هم‌پیمانی دارد.

و طرح خودمختاری برای کردستان تحت مصوبه شورای ملی مقاومت و برای آزادی در ایران و سرنگونی رژیم آخوندی می‌کوشید با تشکر و درود بر شما.

 

 

دکتر عبدالسلام حرمه نمایندهٔ پارلمان موریتانی

مقاومت ایران که از ۴دههٔ پیش می‌جنگد

اکنون بیش از هر زمان دیگری شرایط را برای نجات جهان

از حاکمیت نظام جنایتکار آخوندها و سیاستهای جنگ‌افروزانه آنان

آماده کرده است

 

دکتر عبدالسلام حرمه - نمایندهٔ پارلمان موریتانی، رئیس حزب صواب

بسم‌الله الرحمن الرحیم.

حضار گرامی، در آغاز سخنم تبریک عرض می‌کنم به مقاومت ایران و به‌مردم بزرگ ایران برای این تظاهرات بزرگ که با حضور گستردهٔ کشورهای جهان و حضور کیفی غیرقابل تردید برگزار شد، تظاهراتی که بیان‌کنندهٴ عمق حمایت از مبارزه مردم ایران برای رهایی از حاکمیت فردی و دکترین منفور عمامه‌داران ولایت فقیه است

ما مطمئن هستیم که مقاومت ایران که از ۴دههٔ پیش می‌جنگد، اکنون بیش از هر زمان دیگری شرایط را برای نجات جهان از این عمامه‌داران و حاکمیت نظام جنایتکار و سیاستهای آنان که مبتنی بر جنگ، گسترش، شبه‌نظامیان، هسته‌های جاسوسی و تروریسم است، آماده کرده است.

حضار گرامی، من مطمئنم که قیام مستمر کنونی مردم ایران، به‌رغم سرکوب شدید و کشتاری که انجام می‌شود، بیانگر مبارزه شدید مردم در خیزش‌های روزافزون آنها در مطالباتشان علیه رژیم ستمکار و توسعه‌طلب آخوندهاست. و هر لحظه از این قیام‌ها، انفجاری را رقم می‌زند که انباشت درد و مصیبت و بحران ایرانیان را تداعی می‌کند و در حافظهٔ ایرانیان تصاویر هولناک کشتاری را به نمایش می‌گذارد شامل زنان باردار، کودکان، جوانان و سالمندان. رژیم آخوندی جنایت‌هایش را امروزه با سرکوب قیام کنونی ادامه داده و با اعمال قهر خونین و نقض کرامت و حرمت ایرانیان، آنها را به‌نقطه‌یی رسانده است که مرگ را بر تجاوز به‌ناموس و شرفشان ترجیح می‌دهند و راه دیگری برای رهایی، جز سرنگونی این رژیم خون‌ریز و جنایتکار برای همیشه ندارند.

حضار گرامی، از طرف همکارانم در مجلس ملی موریتانی و همکارانم در پارلمان آفریقا که به‌تازگی به‌عضویت آن درآمدم و هم‌اکنون از اولین دورهٴ آن می‌آیم که در ماه گذشته در شهر می‌دراند آفریقای جنوبی برگزار شد، هر گونه توجیه برای سکوت و سرباز زدن از پشتیبانی مقاومت ایران و قیام ایرانیان قهرمان را رد می‌کنیم.

ما در پارلمان آفریقا که مقر آن در حاشیهٴ شهر پرتوریا است و یادآور رژیم نژادپرستی است که توسط نلسون ماندلای مبارز سرنگون شد، باید از اولین کسانی باشیم که ضد رژیم فاشیستی و مرتجع (حاکم بر) تهران عمل کنیم؛ و صدای بلند مقاومت و مردم ایران در نبردشان برای رهایی از رژیمی باشیم که بدتر از رژیم نژادپرست پرتوریا است و کارنامه‌اش مملو از نقض فاحش حقوق‌بشر و سرکوب و محو ملتها در ایران و عراق و یمن و کل منطقه است.

خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی گرامی، حضور ما در اینجا و مشارکت ما در این تظاهرات بزرگ، اقدامی کوچک است که نشان‌دهندهٔ عمق ایمانمان به‌مشروعیت خواسته‌های مردم ایران و انقلاب خجستهٴ آن است که شما آن‌را با شجاعت و قدرت وجدان و مقاومت و پایداری رهبری می‌کنید در برابر هر آنچه بر مردم ایران از ظلم و ستم وحشیانه می‌رود.

و قبل از این‌که به‌سخنانم پایان بدهم، باید موضع خود را در محکومیت تن‌دادن و ذلت ارگانهای تصمیم‌گیری اروپایی و آمریکایی در مقابل اخاذی تروریست‌های حاکم بر تهران به‌ثبت برسانم. آن‌هم در زمانی که یک اقدام قاطع ضروریست.

با تشکر و درود خدا و برکات او بر شما باد.

 

ادامه دارد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3cdd0982-4b64-476e-95bf-90fcfb919baa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات