728 x 90

۳۱کشته و دهها مصدوم بر اثر سیل و طوفان و صاعقه در ۲۳روز گذشته در ایران / پیام مریم رجوی: همگان را به تشکیل شوراهای مردمی و کمک‌رسانی مستقل فرا میخوانم

سیل در جاده قدیم مشهد -تربت حیدریه
سیل در جاده قدیم مشهد -تربت حیدریه

به اعتراف سخنگوی سازمان اورژانس رژیم طی ۲۳روز گذشته به‌دنبال سیل و صاعقه در ۱۷استان کشور متأسفانه ۳۱تن کشته و ۷۱تن نیز مصدوم شدند.

مجتبی‌خالدی گفت: از تاریخ ۱۸اردیبشهت تا ۱۰خرداد ماه به‌علت سوانح جوی (سیل – صاعقه و توفان) در استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، خراسان رضوی و جنوبی، چهارمحال بختیاری، اصفهان، کرمانشاه، کردستان، فارس، خوزستان، کرمان، لرستان، مرکزی، کهگیلویه و بویر احمد و گیلان ۳۱نفر کشته و ۷۱نفر مصدوم شدند.

وی افزود: سیل ۶نفر فوتی و ۱۲نفر مصدوم، صاعقه ۲۵نفر فوتی و ۳۹نفر مصدوم و توفان نیز ۲۰مصدوم در استانهای مختلف بر جای گذاشت.

 

پیام مریم رجوی درباره طوفان و سیل ویرانگر در بخشهای وسیعی از ایران با دهها قربانی و هزارات بی خانمان

بار دیگر طوفان و سیل ویرانگر بخشهای وسیعی از ایران را فراگرفته و دهها قربانی و هزاران بی‌خانمان بجا گذاشته است. با صمیمانه‌ترین تسلیتها و آرزوی بهبودی سریع مصدومان، همگان را به تشکیل شوراهای مردمی و کمک‌رسانی مستقل فرا میخوانم، رژیم آخوندها کاری جز حفظ سلطه ننگین خود ندارند.

 

به یاری سیل‌زدگان اردبیل، آذربایجان، زنجان، خراسان،چهارمحال و بختیاری، اصفهان، کرمان، کرمانشاه، لرستان، فارس، خوزستان، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان بشتابید. آخوندها با چپاول، نابودی محیط‌زیست و هدر دادن سرمایه ها در جنگ افروزی، ایران را در برابر حوادث طبیعی بی‌دفاع گذاشته‌اند.

 

در حاکمیت آخوندها روزی نیست که مردم بخاطر حوادث طبیعی در سوگ و داغدار نباشند. یک‌روز سیل، یک‌روز زلزله، یک‌روز آتش‌سوزی. حوادث قابل پیشگیری و پیش‌بینی به‌دلیل از بین بردن زیرساخت‌های کشور و عدم رسیدگی و کمک‌رسانی به فاجعه تبدیل میشوند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/31c84008-c0da-4541-9f88-187997a0b42a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات