728 x 90

۲.۵میلیارد دْز واکسن کرونا تولید می‌شود

اوگور شاهین
اوگور شاهین

به گزارش رادیو فرانسه روز سه‌شنبه ۱۰فروردین (۳۰مارس) آزمایشگاه آلمانی "بیونتک"که در همکاری با شرکت آمریکایی"فایزر" نخستین واکسن مقابله با کرونا را تولید کرد، خبر داد که دو میلیارد و پانصد میلیون دْز از این واکسن را در سال جاری میلادی تولید می‌کند که ٢٥درصد بیش از مقدار قبلاً اعلام شده است.

این شرکت آلمانی در بیانیه‌یی که به همین مناسبت منتشر کرد، توضیح داد که بهینه‌سازی روند تولید، توسعه شبکه تولید و هم‌چنین گنجایش شش دْز در هر بطری همگی باعث شدند که ظرفیت تولید واکسن این آزمایشگاه افزایش یاید.

شایان یادآوری است که دو شریک آلمانی و آمریکایی "بیونتک/فایزر" تا بیست و سوم مارس گذشته بیش از دویست میلیون دْز واکسن در جهان توزیع کردند.

هم‌چنین لازم به ذکر است که هفته گذشته یک خط جدید تولید در شهر ماربورگ، در جنوب آلمان، به ثبت رسید و همین افزایش ظرفیت تولید واکسن را در پی داشته است به‌طوری که شرکت "بیونتک" قادر خواهد بود در نیمه نخست سال جاری ٢٥٠میلیون دْز واکسن تولید کند و این ظرفیت تا یک میلیارد دْز واکسن در سال افزایش خواهد یافت.

به گفته اوگور شاهین، مدیر و از بنیانگذاران شرکت "بیونتک/فایزر"واکسن این گروه آزمایشگاهی در بیش از ٦٥کشور و نقطۀ جهان استفاده می‌شود. او گفته است که در نتیجه استفاده از واکسن این گروه نخستین نشانه‌های کاهش ابتلاء به ویروس"کووید١٩" و مرگ و میر ناشی از آن قابل مشاهده است.

این دانشمند ترک‌تبار افزوده است که آزمایشگاه "بیونتک" هم‌اکنون سرگرم تحقیق دربارۀ گونه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا و انجام آزمایش‌های بالینی مکمل بر روی آنها است.

گفتنی است که در مارس گذشته تحقیقی دربارۀ به‌کارگیری این واکسن روی کودکان بین شش تا دوازده سال آغاز شد. شرکت "بیونتک" تاکنون سفارش تولید یک میلیارد و ٤٠٠میلیون دْز واکسن را دریافت کرده و این رقم هم‌چنان رو به افزایش است.

دو شرکت آلمانی و آمریکایی تولید واکسن "بیونتک/فایزر"دارای سه خط تولید در آمریکا هستند. در آمد شرکت آلمانی"بیونتک" از محل فروش واکسن به ٩میلیارد و ٨٠٠میلیون یورو بالغ خواهد شد، در حالی که سرمایه‌گذاریهای این شرکت در عرصه‌های تحقیق و توسعه در سال جاری میلادی نیز افزایش خواهد یافت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ceec73a-4bf8-4f9a-a1ce-c449a6a31fad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات