728 x 90

۲۰۰ساختمان در حال ساخت در تهران شبیه متروپل آبادان

۲۰۰ساختمان در حال ساخت در تهران شبیه متروپل آبادان
۲۰۰ساختمان در حال ساخت در تهران شبیه متروپل آبادان

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان، از وجود ۲۰۰ ساختمان در حال ساخت در تهران شبیه متروپل آبادان خبر داد.
فرشید پورحاجت روز جمعه در گفتگو با خبرگزاری حکومتی تسنیم با بیان این‌که در صنعت ساختمان و احداث کشور هیچ چیزی سرجای خودش نیست پیرامون ساختمان متروپل در آبادان گفت «در تهران ۲۰۰ساختمان شبیه متروپل آبادان در حال ساخت است و در ارتباط با ساختمان متروپل باید به این نکته مهم اشاره شود که پروژه مشارکت بین سازنده و شهرداری آبادان بوده و در اینجا بحث تعارض منافع دخیل بوده است».
این سخنان در حالی بیان می‌شود که به‌دنبال فاجعه فرو ریختن ساختمان متروپل در آبادان و جان باختن گروهی از هموطنان از یک‌سو و بی‌عملی کارگزاران حکومتی در آواربرداری و اقدامهای نجات اولیه، سایت باشگاه خبرنگاران دانشجویی رژیم در گزارشی به تاریخ ۹خرداد نوشت «کامران عبدولی، معاونت حفاظت و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، سال گذشته در گفتگو با «شهر» اعلام کرده بود: با توجه به مصوبه شورای شهر و فرمول سازمان آتش‌نشانی ساختمانهای پایتخت بر اساس ریسک حریق به بسیار پرخطر، پرخطر، میان خطر و کم خطر تقسیم‌بندی شدند. از تعداد ساختمانهای شناسایی شده ۱۲۹ساختمان بسیار پرخطر شناسایی شده است. این ساختمانها یا باید به‌سرعت پلمب شوند یا اقدام فوری در رفع خطر انجام شود. سازمان آتش‌نشانی ۵۳۹مرکز درمانی پرخطر را در شهر تهران شناسایی و دستورالعمل‌های لازم را به آنها ابلاغ کرده است. چون مراکز درمانی بسیار حساس است و ۵۳۹مرکز درمانی پرخطر در شهر تهران داریم. برخی از این مراکز بسیار پرخطر هستند که اگر حادثه‌یی در این مراکز درمانی رخ دهد نمی‌توان هیچ اقدامی برای آن انجام داد».


بر اساس همین گزارش لیست ۱۲۹ساختمان پر خطر در تهران در حالی توسط آتش‌نشانی به شهرداری رژیم ابلاغ گردیده که پیروز حناچی، شهردار وقت تهران، به خواست برخی نهادها که انتشار آن را مصلحت نمی‌دانستند تمکین می‌کند. محسن هاشمی نیز که در آن زمان ریاست شواری شهر را به عهده داشت ضمن تأیید این اعتراف می‌گوید «مسئولان امنیتی با انتشار لیست ساختمانهای پرخطر تهران موافق نبودند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/41a94084-2859-4015-8518-78b8c36eb27e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات