728 x 90

حمله مسلحانه در کانادا دست‌کم ۱۶ کشته بر جای گذاشت

حمله مسلحانه در کانادا
حمله مسلحانه در کانادا

در جریان تیراندازی فردی مسلح در استان نوا اسکوشیا در کانادا دست کم ۱۶تن جان خود را از دست دادند. ضارب کشته شده و از انگیزه او گزارشی منتشر نشده است. این حادثه مرگبارترین حمله مسلحانه در ۳۰سال اخیر در کاناداست.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس اول اردیبهشت، بنا بر اعلام مقامات پلیس، این تیراندازی‌ها از اواخر روز شنبه در شهر کوچک پورتاپیک آغاز و چندین جسد در داخل و خارج یک خانه در این شهر پیدا شده است.

پلیس کانادا گفت که در بین کشته شده‌های این حادثه یک افسر پلیس نیز وجود دارد. هم‌چنین مقامات ابتدا اعلام کردند که مظنون به تیراندازی در یک پمپ‌بنزین در شهر آنفیلد بازداشت شده اما پس از آن اعلام شد که تیرانداز جانباخته است. پلیس هنوز درباره این‌که عامل تیراندازی چطور جانباخته توضیح بیشتری نداده است.

پلیس فرد مظنون را گابریل ورتمن، ۵۱ساله و دندانپزشک معرفی کرده که لباس پلیس بر تن داشته و خودروی خود را به‌شکل خودروی پلیس رنگ کرده بوده است. هنوز انگیزه این فرد برای تیراندازی مشخص نشده است اما مقامات پلیس معتقدند که این حمله به‌صورت تصادفی آغاز نشده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/727c1b5f-f80f-4dec-ae98-fe283c8af642"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات