728 x 90

سخنرانی مقامهای عالیرتبه و حامیان حقوق زنان از سراسر جهان در همایش ایرانیان – ویلپنت پاریس ۲۰۱۸

مقامهای عالیرتبه و حامیان حقوق زنان از سراسر جهان در همایش ایرانیان
مقامهای عالیرتبه و حامیان حقوق زنان از سراسر جهان در همایش ایرانیان

سخنرانی راما یاد – وزیر پیشین حقوق‌بشر فرانسه- همایش ایرانیان

 

خانمها و آقایان،

دوستان عزیز،

مارک تواین می‌گفت: ‌آنها می‌دانستند که امکانپذیر نیست، پس انجامش دادند. امروز هم باید گفت زنان ایرانی می‌دانستند که امکانپذیر نیست، پس انجامش دادند. از شش ماه پیش، زنان ایرانی انقلاب را هدایت می‌کنند و همه خطرات را به جان می‌خرند، از برخوردهای غیرقانونی تا دستگیری و زندان.

اجازه دهید از صمیم قلب از آنها تقدیر کنم و صادقانه‌ترین تقدیرهایم را نثار آنها ‌کنم.

زنان ایرانی جنبش برگشت‌ناپذیری را برای تغییر در ایران راه انداخته‌اند،‌ همان زنانی که اولین قربانیان حکومتی هستند که آنها را در اولویت سرکوب خود می‌گذارد. این حکومت کاملاًً به محتوای عمیقاً سیاسی انقلابی که در جریان است اشراف دارد. حکومت می‌داند که زنی که در رأس ایرانیان قرار دارد به یمن هزاران اشرف که در سرتاسر میهن نشا‌‌ شده‌، مایه انگیزش این انقلاب بوده است. او ‌خانم رجوی است.

مایه افتخارم است که دولت فرانسه به فشارهای به‌عمل آمده برای محدود کردن مقاومت ایران تن نداد. فرانسه چه زیباست وقتی از مبارزان آزادی حمایت می‌کند.

ولی در یک واقعیت شکی نیست: این‌که تغییر در ایران از خارج صورت نخواهد گرفت، بلکه توسط خود ایرانیان محقق خواهد شد. دلیل ساده آن این است که ایران متعلق به ایرانیان است. متشکرم. 

مقامهای عالیرتبه و حامیان حقوق زنان از سراسر جهان در همایش ایرانیان

مقامهای عالیرتبه و حامیان حقوق زنان از سراسر جهان در همایش ایرانیان

 

 

سخنرانی اینگرید بتانکور – کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا - همایش ایرانیان

از ۲۸دسامبر گذشته ما شاهد هستیم که چگونه مریم رجوی آنچه وعده داده بود را محقق کرده است. همین‌جا چند سال قبل در گردهمایی مشابهی او ۱۰۰۰اشرف را برای سرنگونی دیکتاتوری فاسد مذهبی ایران اعلام کرد و اکنون این محقق شده است. عزم مریم رجوی هزار اشرف را در داخل ایران محقق کرده است. اما این شجاعت و فداکاری و پرداخت قیمت با خون و عشق. هزاران نفری که در خیابانها می‌جنگند، در تمامی استانها و در تمامی شهرهای بزرگ از جمله در تهران است که این قیام را به پیروزی خواهند رساند. به هزاران هزار زنی که اعتراضات را هدایت می‌کنند، مادران، دختران، همسران، خواهران شهدای قتل‌عام سال ۶۷، به جوانان ایران که سنگ پرتاب می‌کنند، تصاویر دیکتاتور را می‌سوزانند، به مراکز رژیم فاسد ملاها حمله می‌کنند، به ۸۰میلیون ایرانی که توسط ظالمان ایران به‌گروگان‌ گرفته‌ شده‌اند، ما در هر قدم با شما هستیم، وجب به وجب در مسیر دموکراسی با شما هستیم. با هر ضربان قلب، با هر فریاد، با هر اشک با هر جراحت تا آزادی نهایی با شما هستیم.

 

والنتینا لسکای –نایب‌رئیس پیشین مجمع پارلمانی شورای اروپا - همایش ایرانیان

خانم رجوی عزیز، بانوی پر آوازه در امید و شجاعت برای آزادی و رهایی.

این مایه افتخار و سرفرازی ماست که این بیانیه را امشب در چنین گردهمایی بزرگی از هواداران و افرادی که برای آزادی مبارزه می‌کنند، تقدیم کنیم. حال نقل‌قول می‌کنم: زنان ایرانی همان کسانی هستند که صفحه تاریخ ایران را در قرن بیست و یکم ورق خواهند زد و آنها شایسته حمایت تمامی آزادیخواهان در جهان می‌باشند. ما امضا کنندگان این بیانیه مشترک که توسط مقامات عالیرتبه و حامیان حقوق زنان ارائه شده، حمایت خود را از این اعلامیه ابراز می‌کنیم و من از همکارم دعوت می‌کنم که (به روی سن) بیاید.

 

رانجاناکماری- مدیر مرکز تحقیق اجتماعی و معاون شبکه زنان برای تغییر - همایش ایرانیان

..سلام ایران، پیروزی ایران.

«شورش شجاعانه زنان ایران علیه رژیم برای این نیست که از این رژیم زن‌ستیز چیزی بخواهند، بلکه برای پایان دادن به دیکتاتوری مذهبی در تمامیت آن و برپایی دموکراسی و آزادی است. به‌طور واقعی زنان در ایران نیروی تغییر هستند، ما از زنان شجاع ایران تقدیر و حمایت می‌کنیم. زنگ های خطر برای رژیم ایران به صدا در آمده است، در گام اول توسط زنان ایران و در گام بعد توسط ملت ایران. پیام مردم ایران به رژیم این است که روزهای شما به شمارش افتاده، تغییر دموکراتیک اجتناب‌ناپذیر است و آلترناتیو در اینجا در دسترس است. قیام و تظاهرات در ایران مظهر ۴دهه مقاومتی ادامه‌دار و درخشان علیه استبداد زن‌ستیز است. آزادی ایران نزدیک است، برای این‌که ایرانیان به‌وضوح و به‌روشنی تصمیم خودشان را مبنی بر تغییر رژیم و برقراری یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین از دولت ابراز کرده‌اند، بنا بر این روزهای حکومت دیکتاتوری و استبداد مطلقه به شمارش افتاده است، برای این‌که مردم و زنان ایران به مبارزه برخاسته‌اند»، متشکرم.

 

ماریا کاندیدا آلمیدا-معاون دادستان کل پرتغال - همایش ایرانیان

سلام دوستان، همه زندانیان سیاسی و زندانیان عقیدتی به‌خصوص همه زنان اسیر و آنهایی که هم‌اکنون زندانی و تحت شکنجه هستند، می‌باید فوراً آزاد شوند. ما از فراخوان مردم ایران برای آزادی همه زندانیان حمایت می‌کنیم، متشکرم.

 

ماریا الناالوردین –ر‌ئیس فدراسیون جهانی حقوق‌دانان زن - همایش ایرانیان

ما از عزم شجاعانه زنان ایران و مقاومت ایران برای برقراری آزادی و برابری حمایت می‌کنیم. ما رهبری بلند همت و وقفه‌ناپذیر خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت را به‌عنوان آلترناتیو ایران مورد ستایش قرار می‌دهیم، ما همچنین از طرح ده ماده‌ای خانم مریم رجوی برای حقوق زنان در ایران آینده، حمایت می‌کنیم.

 

دعوت مریم رجوی توسط رانجاناکماری:

من از این زن قدرتمند ایرانی می‌خواهیم از رهبر شما، که رهبر ما هم هست، از مریم رجوی می‌خواهم که به هیأت زنان در روی سن ملحق شوند. خانم رجوی مقدم شما را گرامی می‌داریم و می‌گوییم، به ما ملحق شوید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/575ac3a7-736b-44a8-856e-626318268b4a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات