728 x 90

قیام سراسری، شماره ۲۲۱

۱۱۵ امین روز قیام، تظاهرات در نجف اباد، اعتراض دانشگاهها و اعتصاب بازار در برخی شهرها

اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۲۲۱

۱۱۵ امین روز قیام، تظاهرات در نجف اباد، اعتراض دانشگاهها و اعتصاب بازار در برخی شهرها

شعارهای شبانه در تهران در اعتراض به اعدام دو شهید قیام

 

یکشنبه ۱۸دی در صد و پانزدهمین روز قیام، زنان دلیر در نجف آباد در اعتراض به اعدام دو شهید قیام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی با شعار «هر یک نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه»، «تا آخوند کفن نشود، این وطن وطن نشود»، «هرزه تویی زن آزاده منم»، «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» و «فقر فساد گرونی، میریم تا سرنگونی» در خیابان دست به تظاهرات زدند.

در بندر انزلی مردم برای برگزاری مراسم چهلم شهید قیام مهران سماک گرد آمدند که با تهاجم و شلیک گاز اشک‌آور نیروهای سرکوبگر روبه‌رو شدند. مردم در مقابل نیروهای سرکوبگر شعار می‌دادند: «قسم به خون مهران، ایستاده‌ایم تا پایان».

دانشجویان دانشکده هنر در دانشگاه سوره در محوطه دانشگاه تجمع اعتراضی برپا کردند و خواستار آزادی زندانیان دستگیر شده این دانشگاه شدند. دانشجویان شعار می‌دادند «بسیجی سپاهی داعش ما شمایی».

در آبدانان ایلام، سقز، شهرک صنعتی سنندج و کرمانشاه مغازه‌داران و کسبه در سومین سالگرد جان باختن ۱۷۶مسافر هواپیمای اوکرایین با شلیک دو موشک سپاه پاسداران، اعتصاب کردند. بازنشستگان هفت‌تپه و کاغذ پارس در مقابل ساختمان تأمین اجتماعی در شهر شوش تجمع اعتراضی برپا کردند.

 

شب گذشته مردم تهران در واکنش به اعدام جنایتکارانه دو جوان شورشگر قیام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی، شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» از ساختمانها و بام خانه‌ها سر دادند و در تهرانپارس، توانیر، گیشا، نیروی هوایی، تهرانسر، ستارخان، قلهک، ولیعصر، دربند، پونک و خوابگاه دانشجویان دختر دانشگاه تهران شعارهای: «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک»، «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور»، «هر یه نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه»، «سپاه جنایت می‌کند، رهبر حمایت می‌کند»، «خامنه‌ای قاتله، حکومتش باطله» طنین‌انداز شد.

جوانان شورشگر در قم با کوکتل به یک پایگاه بسیج ضدمردمی حمله کردند، در اراک و گوهردشت کرج نیز جوانان شورشگر در تظاهرات شبانه خود شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند. در اهواز بنر منحوس قاسم سلیمانی را به آتش کشیدند.

در همین حال رئیس کل دادگستری رژیم در استان هرمزگان اعلام کرد که برای چهار نفر از رانندگانی که در اعتصاب رانندگان در آذر ماه شرکت داشته‌اند احکام یک تا ۱۰سال زندان صادر شده است.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۸ دی ۱۴۰۱ (۸ ژانویه ۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a5d8d22e-b7b8-4f6e-971b-0646c1445c05"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات