728 x 90

قیام سراسری، شماره ۲۱۰

۱۰۶ امین شب قیام، بزرگداشت چهلم شهیدان و به آتش کشیدن تصاویر دژخیم قاسم سلیمانی و شعارهای شبانه

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

۱۰۶ امین شب قیام، بزرگداشت چهلم شهیدان و به آتش کشیدن تصاویر دژخیم قاسم سلیمانی و شعارهای شبانه
اعتراف ارتش تحت‌امر خامنه‌ای به شرکت در سرکوب قیام مردم

 

جمعه شب ۹دیماه در صدوششمین شب قیام، در مناطق مختلف تهران از جمله پونک جنوبی و سعادت آباد شعارهای شبانه «مرگ بر خامنه‌ای» از ساختمانها و بام خانه‌ها طنین‌انداز شد. جوانان شورشگر در بلوار هاشمی، اتوبان ستاری و اتوبان امام علی تهران بنرهای دژخیم قاسم سلیمانی را به آتش کشیدند. در کاشان نیز جوانان شورشگر تصویر نقاشی شده بزرگ قاسم سلیمانی را به رنگ خون درآوردند. در شهر کرج جوانان با روشن کردن آتش در بلوار دانش‌آموز، علیه خامنه‌ای شعار دادند.

جمعه صبح مردم ایذه برای شهید قیام محمود احمدی که رژیم پیکر او را به خانواده‌اش تحویل نداده، مراسم خاکسپاری نمادین برگزار کرده و شعارهای «محمود مارو کشتند، جنازشو ندادند» سر دادند. رژیم در وحشت از برگزاری تظاهرات در مراسم تدفین این شهید، پیکر او را به خانواده‌اش نداده است. شهید محمود احمدی در درگیری با نیروهای جنایتکار سپاه و اطلاعات و نیروی انتظامی در ۲۹آذر به‌شهادت رسید. در خرم‌آباد نیز مراسم بزرگداشت چهلم شهید قیام، حسین زرین جویی با حضور مردم برگزار شد.

مردم پیرانشهر مراسم چهلم شهید قیام کاروان قادر شکری را با شعارهای ضدحکومتی برگزار کردند. کاروان قادر شکری دانش‌آموز ۱۶ساله پیرانشهری روز ۲۹آبان با شلیک مستقیم پاسداران به‌شهادت رسید. رژیم در وحشت از برگزاری مراسم چهلم شهیدان جوانرود در روز شنبه، کاروان بزرگی از نیروهای سرکوبگر انتظامی را از کرمانشاه به جوانرود اعزام کرد.

ارتش تحت‌امر خامنه‌ای در اطلاعیه‌یی که در نمایشهای حکومتی در ۸دی قرائت شد، اذعان کرد که در کنار سپاه و نیروی انتظامی در سرکوب قیام مردم شرکت داشته است و نوشت: «خرسندیم که بخشی از این اقتدار کوبنده را با حضور فرزندان غیرتمند و ارتشی ملت تأمین کرده‌ایم و دشمن در هراس از رویارویی نظامی با این رزمندگان بصیر، به آرزوی فریب جوانان و نوجوانان دل بسته است» (سایت حکومتی شهدای ایران – ۸دی)

سرتیپ دست‌نشانده کیومرث حیدری سرکرده ارتش تحت‌امر خامنه‌ای پیش از این در ارتباط با قیام سراسری مردم گفته بود: «اگر امروز نیز آن‌گونه که جامعه انقلابی توقع دارند با این مگسان برخورد نمی‌شود، اراده رهبر معظم انقلاب است. اما روزی که ایشان فرمان برخورد صادر کند به‌طور قطع، آنها هیچ جایی در کشور نخواهند داشت» (سایت حکومتی تابناک – ۱۸آبان ۱۴۰۱). .

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰ دی ۱۴۰۱ (۳۱ دسامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/98164bb5-375b-409b-a2d6-95c41887765d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات